Mierzejewski46 wrote: Zainwestować parę złoty w aku żelowy 8-10 Ah i żarówkę led i starczy na lata.
Taaa. Lata świetlne..., a aku padnie po tygodniu i trzeba będzie kupić nowy.
Jedyne rozwiązanie to szukać nowego koła magnesowego lub rzeźbienie nowych magnesów aby dało się je zamocować w starym garnku. Albo kupić cała prądnicę z osprzętem od skutera i przeszczepić. Jest pełno manuali jak to zrobić.
Widzę że do niektórych dyskutantów i autora tematu wciąż nie dotarło że:
carrot wrote: "Elektrownia" w wsk ledwo zasilała żarówkę 6V 25W Link
i żadne cudowne połączenie cewek, dodanie akumulatora, prostownika i ch.. nie wie czego nie sprawi, że H4 12 V 55W zacznie nagle świecić pełną mocą
Było wiele tematów na Elektrodzie na temat przewijania cewek i innych "cudownych" sposobów wyciśnięcia z tej prądnicy większej mocy. Wszytko już było wyjaśnione. wystarczy poszukać.
Największą bzdurą są przewijanie i przejście na DC.
Z pustego i Salomon nie naleje. Może pomóc tylko danina na mszę u Rydzyka....
Krzysztof Kamienski wrote: Czy zostanie zachowany bilans energii przy standardowej żarówce 45/55 W/ 12 V, trudno powiedzieć,
Powiedzieć jest bardzo łatwo. Nie zostanie zachowany. Wystarczy obejrzeć schemat ori instalacji.
Także namawianie autora tematu na zakupy jakiś(???) regulatorów jest szkodliwą poradą.
PS.
"Prostownik UNITRA" był montowany w WSK125 tylko dlatego, że miał wyprowadzone kable ze złączkami...
Wystarczyła by pojedyncza dioda, bo i tak tylko jedna z czterech diod prostownika pracowała.