Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zimne doły kaloryferów przy ogrzewaniu gazem

18 Dec 2019 17:42 1164 38
  • Level 9  
    Cześć wszystkim. Dodam na początku że jestem totalnym amatorem więc proszę o wyrozumiałość. Generalnie mam zasadniczy problem z kaloryferami: otóż wszystkie kaloryfery w domuu doły są bardzo chłodne żeby nie napisać zimne:( Nie mam już pomysłu co zrobić a wizyta prawdziwego fachowca wiąże się z cudem! Uprzedzając ewentualne pytania informuję:
    - na wszystkich kaloryferach mam odpowietrzniki (są odpowietrzone, żadnego syczenia nie słychać)
    - testowałem różne prędkości pompy i dalej nic. Nawet gdyby coś pomogło to przy większej predkośći pompy nie idzie spać bo słychać przelew wody
    - zrobiłem test: pozamykałem wszystkie termostaty za wyjątkiem jednego, odpaliłem pompę na maxa, piec gazowy na 63 stopnie i ...nic. Zasilanie gorące, grzejniki do połowy gorące, doły mocno chłodne i co najdziwniejszego powrót również gorący (prawie jak zasilanie)... Nie wiem o co chodzi!
    Piec Buderus, w kotłowni: sprzęgło hydrauliczne pompa na powrocie (wg mnie)
    Nie napisałem ale mam w kuchni i łazience podłogówkę
    Załączam zdjęcie z kotłowni oraz grzejników (zasilanie i powrót - oba wg mnie otwarte na maxa)
    Zimne doły kaloryferów przy ogrzewaniu gazem Zimne doły kaloryferów przy ogrzewaniu gazem Zimne doły kaloryferów przy ogrzewaniu gazem
    I że doły są zimniejsze to zdaje sobie sprawę ale nie ma prawa być takiej różnicy bo jak wytłumaczyć fakt że inni mają dobrze. Wiem co pisze bo byłem namacalnym świadkiem :)
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 38  
    lukkucz wrote:
    doły mocno chłodne i co najdziwniejszego powrót również gorący (prawie jak zasilanie)
    No to z podłogówki ( lub mieszacz ) powrót Ci nie schładza się . Zredukuj przepływ przez ogrzewanie podłogowe .