Witam, może pytanie brzmi dziwnie ale nie wiem który czujnik odpowiada za kontrolkę ciśnienia oleju ew. komunikat graficzny( czy w ogóle występuje). Znalazłem mnóstwo sprzecznych informacji na ten temat. W moim silniku w bloku są 3 czujniki: 6511800315( zawór regulacyjny pompy oleju); 6511800115 zawór natrysku na tłoki) i czujnik z czarną wtyczką prawdopodobnie temperatura oleju. Mój silnik to OM651.955 auto z 2012r
Najlepiej jak byś podpiął Interfejs, mogło by ci to więcej powiedzieć :p
Dodano po 1 [minuty]:
Jak masz gdzieś taki czujnik to prawdopodobnie to jest ten :p
Dodano po 1 [minuty]:
Jeszcze dodam że sprintery maja prawie te same silniki co w samochodach osobowych (Mercedes) np sprinter z 99 R ma silnik z Mercedesa w210 o ile się nie mylę (2.9 ccm)
Silnik 2,2cdi om651 występuje w wielu modelach mercedesa po 2009r. Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki (Shutoff valve for oil spray nozzles (Y131)
W/g instrukcji czujnik ciśnienia oleju nie występuje w tym silniku. Ciśnienie sprawdza się manometrem. Ciśnienie jest regulowane przez zawór regulacyjny pompy oleju.
Bardzo dziękuje za odpowiedź, o to mi chodziło. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju. Problem jest taki że zatarła się pompa oleju, nie było żadnego komunikatu na desce o braku ciśnienia a kierowce o awarii poinformowała panewka
Witam
Panowie a gdzie znajduje się korek do podłączenia manometru ?
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju.
Ja mam dwa dziwne objawy, pewnie połączone ze sobą :/
1. Po dłuższym postoju mam zbyt wysoki poziom oleju na bagnecie. Po odpaleniu zgaszeniu , odczekaniu kilku minut jest połowa skali. Po nocy jest 2cm ponad skalę :/
2. Na ciepłym słychać klekot, terkot spod samochodu najbardziej w okolicach kół przednich.
Panowie a gdzie znajduje się korek do podłączenia manometru ?
Nr 2 na obrazku
Narastanie poziomu oleju ponad max jest związane z jazdą na krótkich trasach. Sterownik silnika inicjuje wypalanie filtra DPF które zostaje przerwane. I tak kilka razy. Dawka paliwa jest zwiększana w celu osiągnięcia wyższej temperatury w wydechu, paliwo spływa do karteru i zwiększa poziom oleju (właściwie mieszanki oleju i paliwa). Olej powinien zostać wymieniony, a technika jazdy zmieniona - przynajmniej co jakiś czas należy umożliwić silnikowi pełne wypalenie DPF-a.
Nie wolno korygować poziomu poprzez spuszczenie nadmiaru. Użytkowanie silnika na mieszance oleju z paliwem grozi jego uszkodzeniem!
Dziękuję za zdjęcie. Jakie powinno być ciśnienie oleju ?
Wiesz z tym przyrostem to nie od DPF. Bo oleju nie przybywa tylko tak to wygląda jak by ściekał z miejsc z których nie powinien. Jak odpalę silnik i zgasze to poziom jest minimalny. Jak postoi kilka godzin to oleju jest zbyt dużo. :/ Nie ma w tym silniku żadnego zaworu zwrotnego więc nie wiem co może być przyczyną. Załączam zdjęcia z postoju i 5min po zgaszeniu auta.
Jeżdżę po 30km dziennie a kilka razy w tygodniu jadę trasę 50km po esce. Czy bez kompa można jakoś wymusić wypalanie się DPFa?
oleju nie przybywa tylko tak to wygląda jak by ściekał z miejsc z których nie powinien
Jak się pomyśli nad tym, to jakiś bulshit nam wciskasz Nie żebym podważał twoje doświadczenie motoryzacyjne, ale chyba to jest mało wiarygodne. Jakieś torebki z olejem wiszą pod tłokami? Albo jest sprężony w magistrali, a jak się wyłączy silnik to się rozpręża? A ja "na kolanie" zrobiłem taka teorię: może ty odczytujesz tylko z rurki bagnetu - a rzeczywisty stan jest inny? Może górna część bagnetu jest tak szczelna (ta przy uchwycie) że w czasie jazdy poziom oleju spada (co jest oczywiste - dlatego nie jest możliwe zmierzenie prawidłowego poziomu zaraz po wyłączeniu silnika) ale ponieważ obsada bagnetu w twoim aucie działa jak korek to ten niski stan utrzymuje się nawet przez dłuższy czas.
Spróbuj po zatrzymaniu silnika wyjąć bagnet, odczekać minutę-dwie i wtedy wsadzić bagnet i zmierzyć poziom. Nie upieram się że to coś pomoże, ale chyba nie problem żeby spróbować.
Może odma przymarzła? Bo teraz jest zimno. W poprzedniku 651 (motor 646) zdarzało się, że zatkana odma powodowała taki przyrost ciśnienia w karterze, że wypychało w czasie jazdy miarkę, za miarką wylewał się olej (oczywiście na silnik) i FAJER!
Hej
Torebkę to wiesz gdzie masz Hehe
Ja nie mówię że są torebki . Ale olej z kanałów olejowych powinien ściekać ? Wówczas po odpaleniu silnika chodził by bez smarowania :/ ja też głupieje ale zdjęcia nie kłamią. Dziś zgasiłem silnik i po 2godzinach jest pół miarki :/ rano będzie ponad stan. Boje się ściągnąć jeszcze więcej bo może się okazać że silnik się zatrze :/
No to może się poświęć i spuść ten olej do naczynia i zmierz - niech tak uczciwie odcieknie dłuższy czas do pustego, a potem nalej wg litrów tyle, ile powinno być. A jak będzie przybywać, to trzeba pomyśleć, co z tym zrobić. O ile mnie pamięć nie myli, to czujnik poziomu mierzy również jakość oleju. Zawsze można sobie odczytać w komputerze serwisowym co masz w silniku.
No to może się poświęć i spuść ten olej do naczynia i zmierz - niech tak uczciwie odcieknie dłuższy czas do pustego, a potem nalej wg litrów tyle, ile powinno być. A jak będzie przybywać, to trzeba pomyśleć, co z tym zrobić. O ile mnie pamięć nie myli, to czujnik poziomu mierzy również jakość oleju. Zawsze można sobie odczytać w komputerze serwisowym co masz w silniku.
Dodano po 23 [minuty]:
elmer-83 wrote:
Jakie powinno być ciśnienie oleju ?
Hej
Chyba właśnie tak zrobię. Wyczytałem że pompa generuje 7,5 bara oleju. Zawór bezpieczeństwa jest ustawiony na 10bar.
Jeżeli uważasz że olej scieka z obudowy filtra oleju i generalnie z układu, to grzechotalby łańcuch po odpaleniu. W starych BMW tak było, trzeba bylo wymienic zawór w podstawie filtra.
W tym silniku nie ma żadnego zaworu zwrotnego.
Do czego służy A6511800315 ?
No właśnie nazwa tego elementu sugeruje, że jest to "zawór kontrolujący kierunek". Tyle z mojej pomocy - bo ogólnie zajmuję się prądem i bliższego przeznaczenia tego elementu nie znam.
Ten zawór chyba upuszcza ciśnienie z magistrali kiedy nie trzeba go dużo. Np. na wolnych obrotach. Później się zamyka i ciśnienie wzrasta. Taki wymysl na oszczędność energii i paliwa.
Dodano po 5 [minuty]:
A weź po dłuższym postoju wykręć filtr oleju i zobacz czy nie spłynął obudowy olej. Może dolne oringi przepuszczają. W motocyklach Yamaha od dawna też jest taki patent że nie ma czujnika ciśnienia oleju, tylko czujnik poziomu.
Hej odkręciłem i olej ścieka przed otwór wylotowy ale to chyba normalne bo zawór natrysku na tłoki jest poniżej filtra i normalnie jest otwarty więc przez niego ścieka. Oringi trzymają bo zostawiłem sam wkład i zapałem olejem. Olej uciekał tylko na wylocie.
Co do zaworu to możesz mieć rację. Pieprzona ekologia:/
Chodzi o to że na zagranicznych forach wyczytałem że przez ten zawór padają panewki. Jak pompa ma gorsza wydajność a ten zawór się otworzy to ciśnienie spada prawie do zera i wówczas problemy się zaczynaja. Najlepiej było by go odłączyć lub często sprawdzać ciśnienie oleju.
Załóż sobie jakiś akcesoryjny miernik ciśnienia oleju i będziesz widział co się dzieje. No dziwne te auta. Nawet tak prosta rzecz jak układ smarowania skomplikowano.
Załóż sobie jakiś akcesoryjny miernik ciśnienia oleju i będziesz widział co się dzieje. No dziwne te auta. Nawet tak prosta rzecz jak układ smarowania skomplikowano.
To prawda. Dziwny silnik. Kupiłem już manometr do pomiaru ciśnienia. Zobaczymy co pokaże. Natomiast ten zawór warto odciąć :/ ciekawe czy rezystor w miejsce zaworu oszuka ECU.
Ja miałem na myśli jakiś akcesoryjny zegar i sobie zamontować w kabinie. A rezystor to podłącz najlepiej szeregowo z żarówka żeby po podaniu prądu coś się nie upalilo. Albo w ogóle odłącz i może nie będzie waliło błędem na deskę, chociaż to mało prawdopodobne
No tak masz rację z tą żarówka. Ale nie będę nic podłączać na razie. Sprawdzę ciśnienie oleju. Ogólnie w tych silnikach trzeba to sprawdziać chyba co jakiś czas bo bez czujnika ciśnienia to nawet nie poczujesz kiedy padnie pompa oleju.