Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C4 Grand picasso 2,0HDI 150KM - Nie odpala na mrozie, czujniki źle pokazują tem

korsarz50 21 Dec 2019 13:43 819 4
  • #1
    korsarz50
    Level 13  
    Silnik to 2,0HDI 150KM RHE DW10CTED4 w C4 grand picasso 2010r. (RH02)

    Przy temperaturze 3°C. auto odpala dopiero za 3 razem. jak temp. zewnętrzna jest około 15°C to odpala z pierwszego-ok. jak ciepłe to odpala ok. (auto nie podaje zasilania na świece żarowe, świece są sprawne)

    Auto stało całą noc i od rana zrobiony pomiar.
    Przy temperaturze zewnętrznej 6°C lexia pokazuje:
    -temperatura paliwa -10°C
    -temperatura cieczy +25°C
    -temperatura powietrza +7°C
    -temperatura w kolektorze dolotowym +8°C
    Widać że coś jest totalnie nie tak.
    Ciężko zapala i świece żarowe nie są włączane.
    Podczas pracy silnika temperatury rosną w górę (czujniki reagują)



    Kupiłem nowe czujniki i wymieniłem:
    -czujnik paliwa ( Delphi 9307-529A )
    -Czujnik cieczy chłodzącej (Delphi TS10277 )
    Nic to nie dało :(
    Po śladach na starych czujnikach i wtyczkach widać że ktoś wcześniej w tym grzebał.

    Kolejne podejście do auta tym razem z pomysłem zamiany wtyczek pomiędzy czujnikami cieczy a paliwa.
    TAK wreszcie pokazują rozsądne i chyba prawidłowe temperatury. Przyczyną były źle podpięte wtyczki - tak jest jak kupi się auto z komisu :(
    Niepotrzebny wydatek na nowe czujniki, a ich wymiana to masakryczne podejście, i do tego dochodzi wymiana płynu chłodzącego - który wyciekł przy wymianie czujnika cieczy- a nikt nie wie co to za zielona ciecz, więc wymienić trzeba cały (uniwersalny to półśrodek).
    Prawidłowe podpięcie to:
    Czujnik temperatury cieczy ma kabelki żółty-biały.
    Czujnik temperatury paliwa ma kabelki fiolet-biały.

    Tak powinno być od początku.
    Jak przyjdą mrozy to dopiero sprawdzę czy zadziałają świece żarowe (na razie jest za ciepło).

    Tak po pierwszych mrozach stwierdzam że autko pali teraz od kopa z pierwszego obrotu :)

    Jeśli pomogłem lub nakierowałem daj + 8-)
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Cóż,tak to jest gdy się wymienia bez pomiarów czujniki.
  • #3
    grzesiekw12
    Level 21  
    Ten samochód ma dziwnie zrobioną wiązkę, gdzie krótszy kabelek idzie do czujnika położonego dalej, a ten dłuższy do elementu położonego bliżej. I w tym właśnie autku po wymianie silnika w tamtym tygodniu odkryłem że ktoś zamienił wtyczki między czujnikiem temperatury paliwa a czujnikiem temperatury w fap-ie. Jeszcze ciekawsze jest położenie tych wtyczek, podłączenia robi się po omacku.
  • #4
    Ireneo
    Level 42  
    Co by nie było ja symyluję czujnik i już masz wtedy na szybko,że wiązka jest ok lub nie.Nigdy na podstawie samych wskazań nie wymieniam czujnika.Tak samo np z czujnikami abs,parktronic itd.
  • #5
    korsarz50
    Level 13  
    Jestem tylko amatorem, a przyszło mi poprawić błędy po fachowym mechaniku :(