Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] BMW F11 LCI 2017 - Napinacz pasów zbyt duża rezystancja

arieso 22 Dec 2019 17:05 1869 12
  • #1
    arieso
    Level 8  
    Witam Mam BMW 518d z 2017 r. po dzwonie wyleciały poduszki czołowe i kurtyna prawa. Co dziwne przy wypadku nie wystrzelił napinacz kierowcy, ani pasażera. Po skasowaniu błędów pozostaje błąd zbyt duża rezystancja napinacza pasów kierowcy. Wiązkę sprawdziłem przy kostce do ACSM4 oporność wynosi 3 Omy zarówno na napinaczu kierowcy jak i pasażera. Zrobiłem eksperyment i po wyjęciu napinacza spiąłem piny zworą i tutaj co dziwne wyskoczył błąd zbyt mała rezystancja.
    Jakies sugestie ? sterownik źle mierzy oporność 1 obwodu ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    frankrom
    Level 18  
    A tam przy zwijaczu nie ma przypadkiem drugiego zapalnika?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    melas
    Level 30  
    Wejdź w parametry zobacz co widzi sensor airbag.
  • #4
    damdam

    Level 34  
    F10 w większości wersji ma po dwa elementy pirotechniczne na jeden pas, a dwa to proponuję nie używać multimetru do pomiaru w/w.
  • #5
    arieso
    Level 8  
    melas wrote:
    Wejdź w parametry zobacz co widzi sensor airbag.

    w grupie vag da sie zmierzyć parametry napinacza w BMW niestety nie :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    damdam wrote:
    F10 w większości wersji ma po dwa elementy pirotechniczne na jeden pas, a dwa to proponuję nie używać multimetru do pomiaru w/w.

    multimetr ma poniżej 10V nigdy nie zdarzyło mi się ale czesto wkladam opornik 2.2 om.
    w chematach elektrycznych nie ma drugiego zapalnika przy pasie takowe były tylko w poduszce pasażera tak jakby 2 stopnie odpalania
  • #6
    damdam

    Level 34  
    odnośnie fotela/ pasa kierowcy to masz:
    B44 driver belt tensioner
    B46 End fitting pretensioner
    B47 Driver Active head restraint
    B79 driver belt force limiter

    w BMW ISTA nie pokazuje Ci rezystancji ? hmmmmmm
  • #7
    frankrom
    Level 18  
    BMW F11 LCI 2017 - Napinacz pasów zbyt duża rezystancja

    B46 ten zapalnik jest zamontowany z drugiej strony fotela tam gdzie jest zamocowany pas.
    Sprawdzałeś go?
  • #8
    arieso
    Level 8  
    jutro zerknę bo jeszcze ma problem z ochroną pieszych ze światłowodem przerwa i jednocześnie błąd wewnętrzny jutro przelece wiązkę dziś walka z przegubem v40 d2 (masakra żeby wymienić przegub trzeba ciąć stary albo całą półoś)
  • #9
    melas
    Level 30  
    Po uszkodzeniu na pewno będzie potrzebne kalibrowanie radaru tak mi się wydaje.
  • #11
    damdam

    Level 34  
    melas wrote:
    Po uszkodzeniu na pewno będzie potrzebne kalibrowanie radaru tak mi się wydaje.


    na pewno , czy się wydaje? wymiana czujnika ochrony pieszych wymaga procedury wg ISTA/D ale nie potrzeba do niej żadnych urządzeń dodatkowych.
  • #12
    arieso
    Level 8  
    Dzięki za podpowiedź wszytko ogarnięte po resecie sterownika wszystko działa :)
    Jest jeszcze parę innych mankamentów ale powoli ogarniam w tym nieszczęsny EPS auto czasami samo skręca :):)
  • #13
    arieso
    Level 8  
    Reset sterownika w ista +