Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

benzyna zamiast ropy

23 Wrz 2005 21:43 7950 6
  • Poziom 14  
    mam pytanie troszke nie pasujace do forum ale mam nadzieje że ktoś odpowie

    było sobie mondeo z ropniakiem pod maską i działało bardzo żwawo póki mu ktoś do baku nie nalał benzynki... no wąłsnie: kobitka przez pomyłke nalała beznzyny do ropniaka, a potem przejechała nim spory kawał drogi, po drodze troche kaszlał ale działa do tej pory.

    Co z nim zrobić? spuścić beznzynke, wymienić na rope i niczym sie nie przejmowac? Czy pasowałoby do warsztatu go oddać?

    z góry dzięki za rady
  • Poziom 40  
    Wszystko zalezy od tego ile bylo ropy i ile wlano bezyny
    w zasadzie nalezalo by spuscic palwo i przeczyscic nastalacjie
    ale jest pewna granica ktora ropniak jest w stanie tolerowac
    Wszystko zalezy od proporcji. moze wystarczyc dolanie ropy do pelna.
    W przypadku odwrotnym tzm ropa w bezyniaku tylko i wylacznie spuscic i wyczyscic (w zasadzie nie ma innego wyjscia bo auto nie pojedzie). Ale ropniak pod tym wzgleden jest nieco mniej wybredny jest w staie strawic domieszke opalu , oleju roslinneg, czy tez wlasnie bezyne.
  • Poziom 14  
    zabardzo nie wiem jakie są proporcje....

    a czy dobrym rozwiązaniem jest spuszczenie tej mieszanki i wlanie ropy by sprawdzić czy wszystko gra? czy jeżeli po tych prostych zabiegach auto będize działało bez zarzutu to można uznać że nic się nie stało i zapomnieć o zdarzeniu?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    najlepiej spuścić tę mieszankę i zalać ON
    Można później ją nawet dolewać w zimie po litrze na tankowanie
  • Poziom 14  
    dzieki, jutro spróbuje i zobaczymy czy kaszel ustapi, moze dodać do baku aspirynki... hahaha
  • Poziom 18  
    Witam , pozdrawiam .

    Moze zamiast Aspirynki wystarczy pol wiaderka Kerozinki ? ;-) .
    Takie 120 oktanow powinno pomoc ;-) .
    Ale juz na serio - spuscic mieszanke , zatankowac ON , pojechac kilka Km by wiekszosc mieszanki "rozpuscila" sie w ropie i przeplukala uklad zasilania . Spuszczona mieszanke ... dolewac malymi porcjami zima albo za "Piwo" odstawic do jakiejs remizy S.P. bo tam taka mieszanke spoko spotrzebuja do pomp z silnikiem Syrenki po uprzednim wzbogaceniu benzyna .

    Pozdrawiam - Piotr
  • Poziom 15  
    Witam !

    Ostatnio nagminna usterka występująca u roztargnionych kierowców (nie tylko PAŃ)
    Nie przejmuj się zbytnio bo juz jest po cherbacie, ale ważne jest jaki był stosunek procentowy obu paliw do siebie - im więcej ropy tym lepiej dla podzespołów silnika - no i ilośc KM oraz czas pracy silnika.
    Wytłumaczę Ci krótko o co w tym chodzi - wszystkie elementy układu paliwowego w dieslu są smarowane olejem napędowym (ropą która jest dosyć tłusta), dotyczy to pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Dzięki temu elementy współpracujące ze sobą są smarowane.
    Jeżeli chodzi o paliwo bezołwiowe nie zapewnia ono takiego smarowania
    jak ON (benzyna bezołowiowa jest sucha, można nią myć podzespoły elektryczne typu rozrusznik, alternator lub prędnica - wysusza też skórę).
    Proponuję zwalić to paliwko do kanistra i zużyć je tak jak proponuje Tomek665.
    W zimie wręcz zleca się dolewanie bezyny do ON żeby zapobiegać wytrącaniu się parafiny przy zbyt niskich temperaturach.
    Obserwuj silnik - zużycie paliwa, głośność pracy silnika, kolor spalin tak przy porannym zimnym rozruchu jak i na ciepłym oraz przy dużym obciążeniu gdy ostro depniesz w pedał gazu przy wyprzedzaniu.
    Miejmy nadzieję że wszystko będzie OK, ale wierz mi że naprawdę można w ten sposób nieźle nabroić.

    Pozdrawiam
    A.G.