Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kody Akumulatorów - co oznaczają

23 Wrz 2005 22:00 28777 12
  • Poziom 12  
    Witam znawców tego typu tematu!! Mam pytanie o kody aku. albo gdzie tego szukać chodzi mi o te numerki wytapiane na akumul. u góry jak je rozszyfrowywać?? Mam coś takiego: 2745 27 8JF -jestem ciekaw!!

    Dodano po 16 [minuty]:

    Dodam że chodzi mi o aku. samochodowe.
  • Poziom 12  
    Witam=widze że nic ztego nie będzie a szkoda bo wydawało mi się to za interesującą sprawe!!
  • Poziom 15  
    Witam!

    Śledzę ten temat i wiem że masz rację ale w tej chwili nie mogę Ci pomóc
    bo sam nie wiem, Mam pomysł i jak się dowiem to z pewnością napiszę.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • Poziom 15  
    A ja wysłałem kiedyś maile do Centry i do Zap-a z pytaniem, jak odczytać datę produkcji z tej wytłaczanki, to mi nie odpowiedzieli :(
  • Poziom 12  
    Fajnie że ktoś chciał podjąć temat. Sprawa ciekawa a zarazem trudna do zdobycia,odwiedziłem 'Skład i serwis akumulat.' ale gość chyba bardziej ZIELONY albo takiego udaje i oczywiście NIC. Myśle że ktoś z Kol. co zna temat trafi na te posty i coś w tej sprawie nam i pozostałym napisze.Będe kopał ten temat dalej,Pozdrawiam!!
  • Poziom 15  
    Witam!

    Obiecałem więc zgłaszam swoją wiedzę na ten temat.
    Z tymi kodami jest dość kulawo bo każdy producent ma swój klucz opisywania danych dotyczących daty produkcji.
    Np.I5SZ to - litera i to 9 litera alfabetu oznacza miesiąc wrzesień - cyfra 5 to ostatnia cyfra rocznika oznacza rok produkcji 2005 - SZ oznacza producenta Sznajder. Ten klucz tyczy się tylko producenta Sznajder.
    Aby znać wszystkie oznaczenia trzeba trochę podreptać po sklepach z bateriami i popytać. Większość sprzedawców zna te szyfry gdyż mogli by zamawiać stare niepełnowartościowe akumulatory. W kluczu może być zawarty jeszcze numer partii lub serii wtedy klucz jest dłuższy.
    To tyle co się dziś dowiedziałem i nie obiecuję że będę szukał dalszych informacji na ten temat - może jak coś przy okazji wpadnie w ucho.

    Pozdrawiam
    A.G.

    Ps.
    Może jak unia się tym zajmie to informacje na bateriach będą uniwersalne dla wszystkich producentów.
  • Poziom 26  
    Też kiedyś napisałem do Centry o kody dat produkcji i oto co odpisali:
    "Na wieczku wybity jest tzw. kod identyfikacji wstecznej, który się zmienia. Proszę przesłać ten kod, a postaram się rozszyfrować datę produkcji. Kodów identyfikacji jest wiele w zależności od rodzaju akumulatora i kraju gdzie został wyprodukowany"

    Nic wiecej nie napisali, mimo że prosiłem o dokładniejsze dane.
  • Poziom 15  
    Witam!

    Tak mi się wydaje że producenci nie bardzo chcą dzielić się informacjami na temat czasu wyprodukowania akumulatorów, ponieważ te starsze by musiały się całkowicie zestarzeć w magazynach lub sklepach. Każdy klient kupowałby te najmłodsze i chyba o to w tym chodzi. To tylko moje domysły więc mogę nie mieć racji. Tak samo jest z innymi wyrobami.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • Poziom 2  
    co do akumulatorów EXIDE znalazłem coś takiego:

    "Kod, który znajduje się na wieczku akumulatora jest to tzw. kod identyfikacji wstecznej i informuje między innymi o dacie wyprodukowania akumulatora w stanie suchym. Najczęściej jest tak, że taki akumulator jest uruchamiany tzn. zalany elektrolitem i naładowany. Na rok bieżący kod posiada na końcu literę F i poprzedzające literę trzy cyfry informują o kolejnym dniu roku."

    nie znam daty publikacji tej wypowiedzi, ale zakładam, że "na rok bieżący" oznacza 2006 - F jest szóstą literą alfabetu.

    jeśli chodzi o akumulatory SZNAJDER znalazłem to - przykładowo F9SZ:

    F - 2006 rok
    9 - wrzesień
    SZ - producent sznajder

    Kody te się zmieniają, a każdy producent stosuje swój własny schemat, dlatego przytoczone informacje pewnie są już nieaktualne.
  • Poziom 10  
    Witam

    Ja mam dylemat ze swoim.
    Oryginalny akumulator mazdy a na nim numer 8bl27k4
    Co to może być?
    Raczej od nowości nie bedzie, 13 lat to sporo za dużo na aku.

    Pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:

    Z tego co czytam, to może to być luty 2008?
  • Poziom 43  
    A.G. napisał:
    Może jak unia się tym zajmie to informacje na bateriach będą uniwersalne dla wszystkich producentów.

    Nie sądzę, Unia chętnie zajmuje się krzywizną bananów ale lobby producentów działa i nieprędko dopuści do ujawnienia "strategicznych" informacji.
  • Poziom 14  
    Nie wiem czy na pewno o to chodzi ale w najnowszych samochodach trzeba zakodować akumulator może wydawać się to dziwne ale tak jest sam widziałem samochód , który po wymianie akumulatora nie mógł odpalić tylko można było przekręcić na kontrolki i zakodować akumulator z komputera i wiem , że trzeba było tam wpisać jakieś numerki z akumulatora i nie wiem ale może chodzi o te .
  • Poziom 6  
    Szanowni Panstwo !. Producenci akumulatorów dyktują nam warunki a to my uzytkownicy powinnismy ich trzymac w ryzach. Prosty sposób - nie kupowac akumulatorów z zagmatwanymi oznaczeniami roku produkcji. Mnie wciskano w pewnym sklepie akumulator mający 3,5 roku, nie kupiłem, ale pewnie ktoś inny nieswiadomy kupił. Taki produkt po okresie gwarancji jest do wymiany. Raz tak miałem, niecałe 3 lata uzytkowania i do wymiany. Okazało sie że aku mał ponad 6 lat - znajomy elektryk rozszyfrował date produkcji. Teraz kupuje aku pewnej zagranicznej firmy która date produkcji oznacza w łatwy do rozszyfrowania sposób i jestem bardzo zadowolony. Wystarczy poszukać w necie jak kto oznacza date produkcji i wszystko. Ci producenci, którzy manią, niech idą z torbami wypełnionymi swoimi wiekowymi akumulatorami.