Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vivaro 2016 1,6 adblue nie schodzi procent ile jest w zbiorniku

23 Gru 2019 21:48 237 5
  • Poziom 2  
    witam,mam dziwne zachowanie w vivaro 2016 1,6 EURO6
    adblue jest od 20tyś na tym samym procencie tj, 82-83% ... i nie schodzi ... nawet był przypadek,że w pewnym momęcie było 93% i spadło spowrotem do 82-83% ...założyłem że stał na nierównej pochyłej i dlatego tak się stało? ale wspominam może ważne?
    oczywiście miałem problem z czujnikiem nox,kupiłem na allegro i okazało się że nie pasuje ... odesłałem w tym czasie człowiek założył stary czujnik co był,... zamontowany pierwotnie... zapalała się kontrolka silnika się jeż w ostatnim etapie co 200km,i od pory,ponownego montażu nic ... kompletnie nic nie spada procent% ile jest w zbiorniku adblue ... I NIE ZAPALA SIĘ NIC KOMPLETNIE,ŻADNA KONTROLKA ...JEDZIE ZACHOWUJE SIĘ NORMALNIE
    człowiek,który zakładam że zna się na autach ... mówi mi
    nie przejmuj się jak będzie jakiś błąd,pokaże komputer że jest cos nie tak,ROBISZ TRASY ... tyleże wcześniej pobierało auto normalnie adblue ... dla mnie dziwne ... może ktoś miał podobnie? ... vivaro 1,6 90km 2016 ...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Jest jakiś błąd w programie. Jakieś zmienne powodują brak działania układu SCR .
    ASO ma te informacje.
    Pytanie czy można tak jeździć - nie wiem , Nie ma informacji co się stanie po xxx kilometrach ?
    Na chłopski rozum jesli system nie działa to w katalizatorze scr odkładaja się związki chemiczne do momentu nasycenia .
    Na pewno spaliny już nie spełniają EURO6 D. Co dalej ? Czy SCR nie ulegnie degradacji
    w takim stopniu że będzie nadawał się tylko do wymiany ? Czy system w pewnym momencie nie "ożyje " i nie zablokuje możliwości rozruch silnika ?
    Ja bym podjechał do ASO.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Katalizator tlenków azotu w układzie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) jest używany dodatkowo do filtra cząstek stałych. Jego zadaniem jest konwersja tlenków azotu (NOx) w azot (N) i wodę (H₂O), przy użyciu płynu redukcji emisji spalin. Katalizator tlenków azotu jest pokryty powłoką miedziowo zeolitową, która przyspiesza proces redukcji tlenków azotów.

    To trochę teorii na temat systemu katalizatora tlenków azotu ..

    A do sprawdzenia :
    Test wtrysku wtryskiwacza Adblue + wydatek (oczywiście przyrządem diagnostycznym )
    Spr parametrów układu oczyszczania spalin + pompy dodatku

    Ew . ponowna kalibracja + wuczanie czujników..
  • Poziom 2  
    bardzo dziękuję za podpowiedź,oraz potwierdziło to moje obawy,że nie jest to normalne ... na pewno pofrunę do aso ...
  • Poziom 1  
    Czy byles w ASO? Rozwiązali problem?
  • Poziom 2  
    siemasz ... poprostu ktoś to mądrze odciął ...jakby nie było adblue w aucie... na nowo musieli zaplanować adblue ... co teraz żałuję ... bo jak mi powiedzieli w aso to nie miało negatywnego wpływu na jazdę powieważ nie było funkcji ... jak odcinają dpf tak to odciął człowiek,ale mnie o tym ni epoinformował