Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

323f bj 2.0 ditd obd - Piny w złączu diagnostycznym

23 Dec 2019 23:10 411 3
  • Level 7  
    Witam.
    Posiadam mazde 323f bj 2.0 ditd 2000rok. Potrzebuję się połączyć ze sterownikiem silnika. Mam głowice ds150e oraz oprogramowanie wurth i delphi. Zamówiłem przelotke ze złącza Mazdy 17 pin na standardowe obd2 16 pin. Po podłączenie okazało się że nie ma nawet zasilania na głowice. Podejrzenie padło odrazu na adapter ale po wniklywej analizie doszłem że w gnieździe diagnostycznym mazdy ktoś grzebał i poprzekładał piny bo zasilanie nie było na 16 tylko wogole na pustym pinie.
    Pytanie moje brzmi czy ktoś jest w stanie określić po kolorze kabli od czego jest który kabel np linia k i bus+ w złączu? Resztę gdzie ma być wpiety w adapterze ogarnę bo wystarczy zwykły multimetr i schemat obd2.
    A może ktoś wie jakie powinno być napięcie na pinach żeby je określić.
    Z góry dziękuję
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 7  
    Dzięki za zainteresowanie.
    Pierwszy link daje jakiś pogląd ale go już przerabiałem. Problem w tym że u mnie ktoś całkiem inaczej powkładał piny w gnieździe niż to na zdjęciach.
    Doszedłem które są od masy i zasilanie +12 po wpięciu w miejsca jak na zdjęciu głowica zaczęła działać. Poprostu dostała zasilanie. Teraz pozostają trzy piny i jak je rozgryść który jest który.
    Boję się kombinować na pałe żeby nie uszkodzić komputera albo sterownika
    Jeden po zmierzeniu napięcia multimetrem ma około 8.5 v- to będzie prawdopodobnie linia K
    Drugi ma trochę więcej niż 10 v
    Trzeci 0 v
    Oczywiście na włączonym zapłonie.
  • Level 16  
    szczerze ,wg doświadczenia wątpię by ktoś zamieniał piny .tym bardziej że większość ludzi czyta kody błyskowe .sam kiedyś ,kilka lat temu ,kiedy jeszcze autocom nie był tak znany szukałem testera do starej mazdy tzn.2000r. i po czasie się poddałem nawet servis nie chciał diagnozować .i teraz błyski mi wystarczają .

    Dodano po 1 [minuty]:

    może poszukać pinout stera ?i po tym dojdziesz .