Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf V (1K1) 1.6 8V BSE - VW Golf V montaż kierownicy z multifunkcją, tempoma

bolinio3 25 Dec 2019 18:14 1011 2
  • #1
    bolinio3
    Level 17  
    Witam,

    Chce zmodyfikować swojego VW Golf V 1.6 8V (1K1). Po numerze VIN auto modelowo 2008 rok, data pierwszej rejestracji 19.12.2007.
    Modyfikacja ma na celu wymianę zegarów (pełny FIS), kierownicy (na multifunkcję, możliwość sterowania z kierownicy), manetki lewej (z tempomatem bo bardzo mi się przyda), i dołożenie modułu CAN w celu sterowania radiem z kierownicy (ze względów bezpieczeństwa, ponieważ już raz zagapiłem się na radio i uderzyłem w bariery).

    Dodatkowo zastanawiam się jeszcze nad:
    - wymianą radia na stację multimedialną do której dołożę kamerę cofania lub kamerą do rejestrowania trasy i kamerą cofania w lusterku wstecznym albo czujniki parkowania.
    - światła dzienne.

    Obecna konfiguracja:



    1. Zegary: 1K0 920 854 A
    2. Sterownik kierownicy: 1K0 953 549 BB
    3. Manetka lewa: brak informacji
    4. Manetka prawa: brak informacji
    5. Kierownica, Airbag, Multifunkcja: brak multifunkcji
    6. Radioodtwarzacz (niefabryczny): ALPINE CDE-193BT

    Planowana modyfikacja:

    1. Zegary: 1K0 920 874 A Link
    2. Sterownik kierownicy: 1K0 953 549 BP Link
    3. Manetka lewa: 1K0 953 513 G Link
    4. Manetka prawa: nie ma potrzeby wymieniania?
    5. Kierownica z Multifunkcją [zakupiona i niżej spisałem kody z naklejek tej kupionej kierownicy] Link
    -Kierownica: 1Q0 419 091 AGUSZ
    -Sterownik MULTIFUNKCJI: 1K0 959 542 B
    -Wiązka AIRBAG Poduszki: 1K0 971 584 C
    -Przełącznik Multifunkcji Lewy: 1K0 959 537 J
    -Przełącznik Multifunkcji Prawy: 1K0 959 538 F
    6. Radioodtwarzacz (niefabryczny): ALPINE CDE-193BT (jest możliwość sterowania z kierownicy multifunkcyjnej). Obecnie radioodtwarzacz ALPINE CDE-193BT jest podpięty pod zasilanie z zapalniczki i ma możliwość obsługi sterowania z kierownicy tylko trzeba kupić Adapter do sterowania z kierownicy i Przewód Alpine dla interfejsów ACV, Connects2. Czy jak podłączę przez adapter to ten kabel zasilania co jest wzięte z zapalniczki muszę usunąć?
    Link
    Link
    Teraz kwestia montażu, całość mogę zrobić sam bo to kwestia typu wyciągnąć i wsadzić nowe, i zaadoptować w VCDS, ale do tego będę potrzebował jeszcze kabla z interfejsem czy ten będzie ok?
    Link
    Ewentualnie poproszę kolegę bo jest mechanikiem i ma taki kabel, i mi pomoże to zrobić.

    Teraz tak:

    a) Czy wszystkie wyżej wymienione części będą pasować i są spójne?
    b) Czy po zakupie modułu BP potrzeba go jakoś specjalnie programować w VCDS czy wystarczy podłączyć pod kierownicą? Będę wdzięczny za odpowiedź, bo nie mogę znaleźć.
    c) Czy za pomocą tej instrukcji podłączę tempomat?
    Link
    d) Podłączenie nowych zegarów wiąże się z ich przeprogramowaniem, jako że mam auto z 2008 roku, to ta instrukcja nie będzie aktualna?
    Link
    e) Czy po montażu kierownicy multifunkcji trzeba ją w VCDS zaadoptować?
    f) Czy poza kierownicą muszę wymienić pierścień ślizgowy pod kierownicą? Czy mogą być problemy z elektroniką kolumny kierowniczej bo wyczytałem że niektóre nie dają się przekodować i nie obsługują kierownicy wtedy mogę mieć kolejny wydatek.
    g) Czy istnieją wkłady lusterka foto chromatyczne do lusterek zewnętrznych bocznych?
    h) Czy jak podłącze nowe części tzn. kierownice z multifunkcją, sterownik kierownicy, manetkę z tempomatem a odpuszczę sobie na razie zegary to będzie to działać wszystko?

    Będę wdzięczny za pomoc.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    piachu1994
    Level 37  
    Nie jestem pewien, ale chyba trzeba zmienić CAN Gateway, aby szła diagnostyka licznika. Wiem, że znajomy w Pasku B6 musiał zmieniać.
  • #3
    bolinio3
    Level 17  
    piachu1994 wrote:
    Nie jestem pewien, ale chyba trzeba zmienić CAN Gateway, aby szła diagnostyka licznika. Wiem, że znajomy w Pasku B6 musiał zmieniać.


    A nie wystarczy to:
    bolinio3 wrote:
    Adapter do sterowania z kierownicy i Przewód Alpine dla interfejsów ACV, Connects2. Czy jak podłączę przez adapter to ten kabel zasilania co jest wzięte z zapalniczki muszę usunąć?
    Link
    Link