Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf V (1K1) 1.6 8V BSE - VW Golf V montaż kierownicy z multifunkcją, tempoma

bolinio3 25 Dec 2019 18:14 1605 2
  • #1
    bolinio3
    Level 17  
    Witam,

    Chce zmodyfikować swojego VW Golf V 1.6 8V (1K1). Po numerze VIN auto modelowo 2008 rok, data pierwszej rejestracji 19.12.2007.
    Modyfikacja ma na celu wymianę zegarów (pełny FIS), kierownicy (na multifunkcję, możliwość sterowania z kierownicy), manetki lewej (z tempomatem bo bardzo mi się przyda), i dołożenie modułu CAN w celu sterowania radiem z kierownicy (ze względów bezpieczeństwa, ponieważ już raz zagapiłem się na radio i uderzyłem w bariery).

    Dodatkowo zastanawiam się jeszcze nad:
    - wymianą radia na stację multimedialną do której dołożę kamerę cofania lub kamerą do rejestrowania trasy i kamerą cofania w lusterku wstecznym albo czujniki parkowania.
    - światła dzienne.

    Obecna konfiguracja:

    1. Zegary: 1K0 920 854 A
    2. Sterownik kierownicy: 1K0 953 549 BB
    3. Manetka lewa: brak informacji
    4. Manetka prawa: brak informacji
    5. Kierownica, Airbag, Multifunkcja: brak multifunkcji
    6. Radioodtwarzacz (niefabryczny): ALPINE CDE-193BT

    Planowana modyfikacja:

    1. Zegary: 1K0 920 874 A Link
    2. Sterownik kierownicy: 1K0 953 549 BP Link
    3. Manetka lewa: 1K0 953 513 G Link
    4. Manetka prawa: nie ma potrzeby wymieniania?
    5. Kierownica z Multifunkcją [zakupiona i niżej spisałem kody z naklejek tej kupionej kierownicy] Link
    -Kierownica: 1Q0 419 091 AGUSZ
    -Sterownik MULTIFUNKCJI: 1K0 959 542 B
    -Wiązka AIRBAG Poduszki: 1K0 971 584 C
    -Przełącznik Multifunkcji Lewy: 1K0 959 537 J
    -Przełącznik Multifunkcji Prawy: 1K0 959 538 F
    6. Radioodtwarzacz (niefabryczny): ALPINE CDE-193BT (jest możliwość sterowania z kierownicy multifunkcyjnej). Obecnie radioodtwarzacz ALPINE CDE-193BT jest podpięty pod zasilanie z zapalniczki i ma możliwość obsługi sterowania z kierownicy tylko trzeba kupić Adapter do sterowania z kierownicy i Przewód Alpine dla interfejsów ACV, Connects2. Czy jak podłączę przez adapter to ten kabel zasilania co jest wzięte z zapalniczki muszę usunąć?
    Link
    Link
    Teraz kwestia montażu, całość mogę zrobić sam bo to kwestia typu wyciągnąć i wsadzić nowe, i zaadoptować w VCDS, ale do tego będę potrzebował jeszcze kabla z interfejsem czy ten będzie ok?
    Link
    Ewentualnie poproszę kolegę bo jest mechanikiem i ma taki kabel, i mi pomoże to zrobić.

    Teraz tak:

    a) Czy wszystkie wyżej wymienione części będą pasować i są spójne?
    b) Czy po zakupie modułu BP potrzeba go jakoś specjalnie programować w VCDS czy wystarczy podłączyć pod kierownicą? Będę wdzięczny za odpowiedź, bo nie mogę znaleźć.
    c) Czy za pomocą tej instrukcji podłączę tempomat?
    Link
    d) Podłączenie nowych zegarów wiąże się z ich przeprogramowaniem, jako że mam auto z 2008 roku, to ta instrukcja nie będzie aktualna?
    Link
    e) Czy po montażu kierownicy multifunkcji trzeba ją w VCDS zaadoptować?
    f) Czy poza kierownicą muszę wymienić pierścień ślizgowy pod kierownicą? Czy mogą być problemy z elektroniką kolumny kierowniczej bo wyczytałem że niektóre nie dają się przekodować i nie obsługują kierownicy wtedy mogę mieć kolejny wydatek.
    g) Czy istnieją wkłady lusterka foto chromatyczne do lusterek zewnętrznych bocznych?
    h) Czy jak podłącze nowe części tzn. kierownice z multifunkcją, sterownik kierownicy, manetkę z tempomatem a odpuszczę sobie na razie zegary to będzie to działać wszystko?

    Będę wdzięczny za pomoc.
  • #2
    piachu1994
    Level 38  
    Nie jestem pewien, ale chyba trzeba zmienić CAN Gateway, aby szła diagnostyka licznika. Wiem, że znajomy w Pasku B6 musiał zmieniać.
  • #3
    bolinio3
    Level 17  
    piachu1994 wrote:
    Nie jestem pewien, ale chyba trzeba zmienić CAN Gateway, aby szła diagnostyka licznika. Wiem, że znajomy w Pasku B6 musiał zmieniać.


    A nie wystarczy to:
    bolinio3 wrote:
    Adapter do sterowania z kierownicy i Przewód Alpine dla interfejsów ACV, Connects2. Czy jak podłączę przez adapter to ten kabel zasilania co jest wzięte z zapalniczki muszę usunąć?
    Link
    Link