Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Meriva - Awaria silnika/ sterownika

postronny82 27 Dec 2019 18:59 1605 29
  • #1
    postronny82
    Level 4  
    Dzień dobry , proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki , bo pomału pomysły mi się kończą . Auto teścia - Meriva 1,7 CDTi , 2007r oznaczenie z1,7dth . Po krótkiej wycieczce i wyłączeniu silnika auto nie zapala. Zostało przyprowadzone za rączkę przez inny samochód i tak z tego co zauważyłem , brak połączenia przez op-com z silnikiem i immo ( elektryka , body łączy się ) po przekręceniu kluczyka miga samochodzik z kluczykiem ( immo ) rozrusznik obraca ale auto nie pali ,nie słychać też pompy paliwowej.
    Bezpieczniki sprawdziłem - ok
    Przekaźniki na podszybiu pozamieniałem - wyglądają na ok
    W Op-comie w elektryce w bloku immo - "szukanie"
    Jak wcześniej pisałem ze sterownikiem immo się nie połączyłem...

    Podejrzewam sterownik silnika , a w sieci nie za wiele informacji
    Wobec powyższego mam pytanie :
    -Jak mogę sprawdzić sterownik metodą "pomiarową" - jakie piny , napięcie ,
    rezyst.
    -Czy op-comem zrobię np. adaptację innego sterownika ?Jak tak to może zna
    ktoś procedurę ?
    Dodam jeszcze ,że w audi robię to dość często , ale op-coma mam jakieś 4 m-
    ce i nie śmigam w tym jeszcze :)
    Z góry dzięki :)
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    lukasis6
    Level 17  
    Jeśli miga ikona kluczyka to zacznij od sprawdzenia poprawności syków na sterowniku oraz pętli imo przy stacyjce.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    postronny82
    Level 4  
    Tak na szybko sprawdziłem samo zaciskanie dwóch złączy ( kilak razy rozpiąłem i zapiąłem ) puszkę przy stacyjce też ściągnąłem i sprawdziłem obwód anteny - niby jest

    Dodano po 31 [sekundy]:
  • #4
    suser222
    Level 23  
    Jeżeli op-com nie łączy się z silnikiem, to może problem z magistralą CAN.
  • #5
    postronny82
    Level 4  
    W sumie nie za bardzo wiem jak to sprawdzić - aleeeee licznik jest po CAN i z licznikiem się łączy ... kurcze sam już nie wiem

    a jeszcze jedno- ople też tak maja jak VAG ,że jak immo nie działa to auto zapali ale zaraz zgaśnie? czy w ogóle nie zapala? Męczy mnie ta dioda , wskazywało by to albo na UKŁAD IMMO , albo na awarie sterownika ( dlatego nie może porównać kodu immo ) i nie zapala ..... z drugiej strony nie słychać pompy paliwowej ( elektrycznej)
  • #6
    suser222
    Level 23  
    postronny82 wrote:
    W sumie nie za bardzo wiem jak to sprawdzić - aleeeee licznik jest po CAN i z licznikiem się łączy ... kurcze sam już nie wiem


    Licznik jest blisko złącza diagnostycznego, sterownik silnika jest dalej, może być jakaś przerwa po drodze.
  • Helpful post
    #7
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Żadna pętla immo, czy piny przy sterowniku. Brak połączenia to albo brak zasilania na ECU albo ECU uwalone bardzo częsta usterka w tym aucie. Opcom przypisze sterownik ale jak zrobisz to nieumiejętnie to transpondery będziesz miał do kupna. Procedurę znajdziesz w sieci. W oplu przy braku części składowych immo w tym przypadku ECU rozrusznik nie zakręci.
  • #8
    postronny82
    Level 4  
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi .... jutro jeszcze opatrze temat . Może poszukam jakiejś procedury adaptacji .... jak coś się wykluje to dam znać

    Dodano po 2 [minuty]:

    aaa jeszcze tak głupio zapytam , na jakich pinach na wtyczce musi być zasilanie ? jest ktoś zorientowany ? Do samego sterownika dochodzi 2 wtyki ... Tolerance data nie łapie już tego modelu w rozpiskach
  • #10
    postronny82
    Level 4  
    cześć wszystkim , dzisiaj sprawdziłem i tak na przepływomierzu jest 12v i 5 , na czujniku wałka r. jest też 5 v , czyli z tego co wyczytałem to komp powinien być sprawny , kostka stacyjki mierzona na punktach diagnostycznych * nie na wtyczce )po zapłonie = 3x 12v 1x masa .... bez zapłonu 3x0v , czyli wyglada na to , że ok

    Dodano po 8 [minuty]:

    Foto

    Czy gdybym zakupił moduł z drugiego zdjęcia to trzeba go też programować? czy plug and play ?
  • #13
    Jurek220
    Level 29  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Przecież od immo jest body w podszybiu.

    W body są piloty,a klucze zapisane w puszcze jak na drugiej fotce.
    Uprzedzę że puszcze procesor zabezpieczony.
    Reszta jak napisał Adam.
    Pozdr.
  • #14
    adam7009

    Level 39  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Przecież od immo jest body w podszybiu. PO drugie nadal nie wiadomo co uszkodzone, znajdź schemat i sprawdź masy i zasilania.
    też powiązany jest z immo tak jak i licznik i wymaga minimum wylogowania.
  • #15
    adam_es
    Level 29  
    Jeśli masz blokadę zapłonu, spróbuj uruchomić drugim kluczykiem. Jaka wersja elektroniki? Miałem w takiej Merivie (rocznik 2003) klucz z transponderem w szklanej rurce, łatwo uszkodzić / zgubić.
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 39  
    adam_es wrote:
    Jeśli masz blokadę zapłonu, spróbuj uruchomić drugim kluczykiem. Jaka wersja elektroniki? Miałem w takiej Merivie (rocznik 2003) klucz z transponderem w szklanej rurce, łatwo uszkodzić / zgubić.

    To napewno nie to. Działała by diagnostyka a auto wyraźnie napisał że nie może połączyć się z ECU.
  • Helpful post
    #18
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Immo pin 6 zasilanie pin 4 masa.

    Ecu x66 pin 50 zasilanie +B.


    ZObacz przekaźnik świec żarowych pin 8 12v.
    ZObacz przełącznik pedału hamulaca 12V

    Przepływomierz pin 2 12v.

    ZObacz czy jest komuna ze wspomagniem, abs i jakie tam bęłdy siedzą zwłaszcza te od komuny z ECU.
  • #19
    postronny82
    Level 4  
    adam_es wrote:
    Jeśli masz blokadę zapłonu, spróbuj uruchomić drugim kluczykiem. Jaka wersja elektroniki? Miałem w takiej Merivie (rocznik 2003) klucz z transponderem w szklanej rurce, łatwo uszkodzić / zgubić.



    klucz został sprawdzony - daje sygnał

    Dodano po 5 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Immo pin 6 zasilanie pin 4 masa.

    Ecu x66 pin 50 zasilanie +B.


    ZObacz przekaźnik świec żarowych pin 8 12v.
    ZObacz przełącznik pedału hamulaca 12V

    Przepływomierz pin 2 12v.

    ZObacz czy jest komuna ze wspomagniem, abs i jakie tam bęłdy siedzą zwłaszcza te od komuny z ECU.


    opcom nie łączy się tylko z immo i ecu , z BCM się łączy , pokazuje nawet podczas " kręcenia rozrusznikem" prędkość obrotową , z licznikiem i ABS się też łączy, ze wspomaganiem również ... Jeszcze zamówię jakiś inny fejs dla pewności ...ewentualnie może podjadę do kogoś kto ma podobnego opla i sprawdzę czy się łączy z ecu.

    Jedynie w liczniku jest błąd czujnika temperatury...
    Dzięki za pinout sprawdzę jutro ..... i dam znać
  • #20
    postronny82
    Level 4  
    immo = 5.5 v
    pin 50 zasilanie 12 v

    zasilanie na przepływce tez jest
  • #21
    postronny82
    Level 4  
    Cześć Panowie , pozwoliłem sobie w załączniku umieścić foto ów sterownika ... gdyż prawdopodobieństwo jego uszkodzenia jest dość duże . I teraz tak , chciałbym zakupić inny wylogowany sterownik ,( są dość drogie ale nie mam wyjścia) ale znalazłem za 400 peso polskiego tylko z różnicą w numeracji. Ten który posiadam to( załącznik )
    a ten który chciałbym zakupić to :
    https://allegro.pl/oferta/komputer-sterownik-98000322-opel-z17dth-wylogowany-7668020728


    Wobec tego mam pytanie czy spasuje ( myślę ,że tak ale chciałbym się upewnić )
  • #23
    postronny82
    Level 4  
    Heh gdyby to był mój to bym oddał na przeszczep , niestety to Teścia :)

    osobiście w życiu miałem jednego opla i się wyleczyłem kilka ładnych lat temu :)
    PS.
    Jakby było to takie proste ,aby znaleźć wylogowany sterownik lub zestaw startowy kompletny do tego modelu z identycznymi numerami - to du...py bym nie zawracał. :) a nie sposób jest wydać 1/10( 400PLN)wartości tego pojazdu na sterownik który będzie leżał na szafie
  • #25
    postronny82
    Level 4  
    Cześć Panowie , troszeczkę wznowie temat - okazało się ,że pętla immo padła , zakupiłem za 20 zeta i teraz łączy się z ECU i IMMO . I teraz tak , co mogę z tym zrobić bo dalej nie odpala z wiadomych przyczyn. Zdjęcie ów pętli zamieściłem we wcześniejszych postach
    Niestety do zakupionej pętli immo nie mam pinu a i sama pętla podejżewam nie jest wylogowana ...
    Co mogę teraz zrobic ?
    kolega adam7009 miał rację , dopiero po schematach doszłem ,że obwody wszędzie są . A w tym modelu linia "k" idzie przez pętle
  • #28
    postronny82
    Level 4  
    Dop[iero jutro dogadałem się na wylutowanie motoroli , podobno na podstwace idzie zczytać pin tej nowej pętli.Jeżeli zrobi mi to do poniedziałku to będę w domu zamontuje - wyloguje - zaloguje i dopisze klucze . Dam znać co i jak jak się uporam z tym ustrojstwem.
  • #30
    postronny82
    Level 4  
    No właśnie jest motorola mało spotykana , i żeby kod ściągnąć trzeba było wylutować procka i na podstawce zrobić . Mam już kod do niego , gościu się w 1,5 h wyrobił i szacun za to .


    Pojazd zapalił :))))))) z kodem poszło bez problemów , reset immo , dopisanie kodu z auta i zaprogramowanie kluczy ....
    DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC !!!! Pozdrawiam



    PS > Uwinąłem się przed wielkanocą :)