Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przypalona stacja lutownicza

kkradek 28 Dec 2019 16:18 393 6
    kkradek
    Level 2  
    Witam,

Pierwszy raz w życiu używałem lutownicy(dokładniej stacji lutowniczej) i jeszcze jestem dość zielony. Próbowałem wylutować jakieś kondensatorki z płytki i coś jakby mi przypaliło kolbę z grotem. Zdjęcia poniżej. Sama lutownica mimo wszystko działa nadal.

Czy ma ktoś jakieś podejrzenia co może być tego przyczyną,? Może za duża temperatura? Użyłem grotu który nie był oryginalny tylko dokupiony. W porównaniu do oryginalnego jest trochę chudszy i jakby się lekko rusza będąc już umocowanym w lutownicy. Może to? Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki. Sam grot jeszcze się nada czy do kosza?

Przypalona stacja lutownicza Przypalona stacja lutownicza Przypalona stacja lutownicza
  • Helpful post
    Tumiwisizm
    Level 27  
    Jak jest to "stacja lutownicza" to nie wal temperatury na maxa. Grzałka rozgrzała metal obudowy i tyle. Można spokojnie używać, tylko paluchami nie dotykaj. Grot maczaj najlepiej w kalafonii, nie paście lutowniczej i opiłuj go trochę na czubku drobnym papierem ściernym lub delikatnie iglakiem, nagrzej, zanurz w kalafonii i cynie. Z odrobiną cyny na końcu będzie ci łatwiej lutować niż czystym grotem. Swoją drogą..lepiej kupił byś sobie zwykłą lutownicę transformatorową, chyba że chcesz lutować SMD to stacja będzie ok.
    Mleczyk89
    Level 34  
    Sytuacja raczej normalna w lutownicach. Odbarwienie od temperatury.
    Luźny grot może powodować straty cieplne między grzałką a samym grotem.
    CsSkrouble
    Level 6  
    ja bym na twoim miejscu użył oryginalnej, a nie dokupionej, nie wiadomo skąd pochodzi ta "dokupiona".
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Mleczyk89 wrote: