Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia.

raffix 28 Dec 2019 18:40 4458 8
  • #1
    raffix
    Level 11  
    Witam. Chcę podłączyć oryginalną kierownicę multiunkcyjną do oryginalnego radia. Mam już wszystko przygotowane pozostaje tylko podłączenie dwóch kabli do radia. Tu mam mały problem bo nie chciałbym spalić modułów to czy ktoś byłby w stanie mi na 100 % powiedzieć pod jakie piny (na schemacie z radia) się wpiąć i jakimi oryginalnie kolorami?
    Poniżej załączam wyklejkę z modelu radia, schemat z radia oraz schemat z instalacji. Dodam że mam kabel od poduszki na 6 pin, zwijak na 6 pin wtyczka do manetek miała 4 piny są dołożone dwa oryginalne piny i pociągnięte do radia ale przy radiu nie mam pewności.



    Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia.Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia. Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia. Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia. Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia.
    Może ktoś napisać wg oznaczeń z wyklejki radia gdzie podpiąć te dwa kabelki od multifunkcji?

    Wg mnie przewód sw vi do wtyczki A na pin 8 a przewód ge do wtyczki C na pin 11. Problem w tym że wtyczki A B i D mają ponumerowane piny ale wtyczka C nie ma numeracji.

    EDIT.
    Zaryzykowałem i podpiołem wg schematu na masę w kostce A i Remote w kostce zielonej, niestety bez efektu.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    gradek83
    Level 41  
    Masz cały ten schemat ? A nie tylko kawałek ?
    W standardzie miałeś to sterowanie z kierownicy czy wymieniałeś kierownicę ?

    ge do C 11
    sw vi do C 12
    Na schemacie nie widać gdzie idzie 3 przewód "br"

    vi (fioletowy)
    sw = black (czarny)
    br = brown (brązowy)
    ge = yellow (żółty)

    Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia.
  • #3
    raffix
    Level 11  
    Dziękuję za odpowiedź. W standardzie niestety nie było tej kierownicy, jest to oryginalna kierownica z innego auta dlatego dołożone są te dwa piny w tym przyłączu do manetek w miejscu wskazanym na wysłanym zdjęciu. Co do trzeciego przewodu to pod poduszką od modułu przycisków idą 3 kable dwa kable idą w taśmę a trzeci jest zmostkowany do kabla trąbki który idzie na poduchę pod śrubę z plastikową podkładką dlatego myślałem że nie jest istotny na schemacie. Nie wiem dlaczego sw vi do C 12 ale zobaczę czy to zadziała. Schematu na razie nie mam całego ale zdobędę. Jeszcze raz wielkie dzięki, tyle dni szukam jak to podłączyć że już prawie mi się odechciało tej multifunkcji.
  • #4
    raffix
    Level 11  
    Witam. Ponownie. Zdobyłem cały schemat do podłączenia oraz drugą kierownicę. Jedna kierownica ma moduł zespolony z przyciskami 6l0959537 druga kierownica ma osobny moduł w kierownicy 6l0959542. Oba moduły mają takie samo podłączenie z taśmy airbag na wtyczkę 3 piny. Środkowy pin kabel niebieski podłączyłem do radia na pin c11 (remote control) brązowy pod zasilanie radia +12v trzeci biały kabel jest zmostkowany z masą na poduszkę do trąbki. Przejście na przewodach tych dwóch które przechodzą przez taśmę do radia zostało sprawdzone miernikiem i jest prawidłowe. Zasilanie na 100% jest 12v na przyciskach przewód can od przycisków również ma na 100% prawidłowe przejście do radia, pomimo to nie działają przyciski na kierownicach. Czy trzeba je jakoś aktywować komputerem przez OBD2, czy zaprogramować? a może przewód can musi przejść przez moduł komfortu?
    Proszę o pomoc, porada kolegi powyżej również nie działa... [img-0] Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia.
  • Helpful post
    #5
    gradek83
    Level 41  
    Schemat z pierwszego postu jednak trochę się różni.
    Na obecnym schemacie przewód sw vi (czarno-fioletowy) wychodzi z pinu 11 przy (X93) i kieruje się do gniazda bezpiecznikowego (X28-l) do 10A bezpiecznika F18 który podciągnięty jest pod linię nr 15 czyli (Ignition switch Ignition -ON) czyli pod stacyjkę zapłon włączony. Natomiast przewód ge (żółty) wychodzi z pinu 12 przy (X93) i kieruje się do radia do gniazda C pin 11. Ostatni z przewodów czyli br (brązowy) wychodzi z pinu 9 przy (X93) i kieruje się do linii 31 czyli (Battery -) masa.
    Sprawdź czy pin 9 to masa.
    Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia.

    PIN 11 (C)
    Seat Ibiza 6L 04r - Kierownica multifunkcyjna podłączenie do radia.


    Podeślij zdjęcie czarnej wtyczki ISO tak aby było widać kolory przewodów.
  • #6
    tofurman2
    Level 13  
    Na jednym schemacie kabel brązowy idzie w dół (nie wiadomo gdzie, ale zwykle na samym dole schematu jest linia masy) a na drugim już wyraźnie do masy. Przewód biały po przejściu zwijaka zmienia kolor na czarno fioletowy i na jednym schemacie idzie w górę (nie wiadomo gdzie, ale zazwyczaj na górze schematu jest + zasilania, poza tym jest połączony z pinem 8 złącza A w radiu, a więc do +12V po stacyjce) a na drugim wyraźnie do +12V po stacyjce przez bezpiecznik.
    Różnica jest tylko w tym, że jedno radio ma podłączone +12V po stacyjce (zapewne bez CAN, czyli Ibiza 6L przed liftem) a drugie tego podłączenia nie ma (Wyłączenie po wyciągnięciu kluczyka następuje na polecenie z magistrali CAN - Ibiza 6L po lifcie).
    Powinieneś brązowy kabel połączyć na masę, a biały do +12V. Jak podłączyłeś odwrotnie to jest duże prawdopodobieństwo, że uwaliłeś moduł.
  • Helpful post
    #7
    tofurman2
    Level 13  
    Dla potomności. Przewód brązowy to masa pojazdu. przewód czarno fioletowy to +12V po stacyjce natomiast przewód żółty to sterowanie radiem.
    Radio NIE JEST sterowane po linii CAN, która wymaga połączenia dwuprzewodowego (CAN H i CAN L). Jeśli już... jest to linia K albo jakiś własny interface wymyślony przez VAG.
    Poprawka do poprzedniej wypowiedzi: Pin 8 we wtyczce A to oczywiście masa pojazdu, a nie +12V po stacyjce jak napisałem.
  • #8
    raffix
    Level 11  
    Dzięki za pomoc. W końcu udało się podłączyć. Choć nie do końca działa jak się należy, tzn. prawa strona działa głośnoć + - oraz przyciski przewijania po prawej, z tym że te przyciski po prawej zamiast zmieniać stację na następną zaprogramowaną uruchamiają wyszukiwanie stacji. Przy włączonej zmieniarce przyciski po prawej zmieniają traki. Przyciski po lewej w ogóle nie reagują nie wiem dlaczego. Druga sprawa to dziwne te schematy do podłączenia tej multifunkcji. Ewidentnie i mylnie wskazuje że jeden przewód ma iść do radia na c11 co jest prawdą a drugi do A8 co jest nieprawdą. Powinno być na A4 Zasilanie po stacyjce - tak podłączyłem. Masa na wiązce airbag była fabrycznie zmostkowana z masą od klaksona więc tu nie było problemu
  • #9
    tofurman2
    Level 13  
    Jest dwie wersje tego (podobnie jak sterowania szyb) ale obydwie mają podłączenie masa, +12V po stacyjce i sterowanie. Jak się nie mylę to predlift i polift albo coś w tym stylu. Jeśli chodzi o konkretny protokół sterowania, to nie zajmowałem się tym, bo zakupiłem przejściówkę do sterowania chińską nawigacją na Androidzie i jakoś to działało (jakoś, tzn nie do końca prawidłowo, bo czasem przyciski z lewej strony czytało jako te z prawej).
    Jedno jest pewne. Nie jest to sterowanie takie, jak we francuzach (drabinka rezystorów, bo kiedyś rozebrałem moduł przycisków to okazało się, że w środku siedzi jakiś mały procesorek, do którego wszystkie przyciski są podłączone.
    Jeśli chodzi o moduł do sterowania nawigacją, to jest ona opisana jako dla Vw Polo 9N (okularnik) a czasem też Skoda Fabia I (Cała elektronika w tych trzech samochodach jest zamienna, bo różnią się tylko blachami. W mojej Cordobie miałem nawet plastik na podszybiu z VW Polo i pasowało jak oryginalne.).