Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoki pingu, zrywa łączę. Netiaspot

28 Gru 2019 19:01 258 12
  • Poziom 5  
    Witam. Od pewnego czasu mam problem z internetem od Netii, modem netiaspot. Podczas grania ping wynosi 70-80 (Co też lekko przeszkadza) i co jakiś czas skacze różnie od 200 do 800. Nie znam się na tym, użyłem programu winmtr i według niego gubi pakiety. Dołączam plik z winmtr i speedtest według którego ping jest w porządku. Łączność pod WiFi też czasami zostawia wiele do życzenia, zrywa połączenie, gubi zasięg. Laptop po reinstalacji systemu, przed problem był taki sam.

    Karta Realtek PCIe GBE Family Controller
    Windows 10 Home

    Skoki pingu, zrywa łączę. Netiaspot
  • Poziom 5  
    Speedtest dołączyłem zdjęcie chyba, że nie chodzi o to. Usługa ADSL jeśli też o to chodzi.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Połącz się z netiaspotem i pokaż diagnostykę sygnału ADSL (zakładka może się nazywać inaczej).
    Jaką szybkość łącza masz w umowie?

    A jeśli łączysz się kablem z netiaspotem to też jest źle?
  • Poziom 5  
    Na kablu jest tylko laptop jeśli się nie mylę no i pod WiFi, drugi laptop, 3 telefony. Gdzie sprawdzę te parametry? Straszny ciemnogród ze mnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    _cheetah_ napisał:
    Połącz się z netiaspotem i pokaż diagnostykę sygnału ADSL (zakładka może się nazywać inaczej).
    Jaką szybkość łącza masz w umowie?

    A jeśli łączysz się kablem z netiaspotem to też jest źle?


    Do 50mb. Tak, laptop jest kablem podłączony.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Na obudowie modemu powinna być informacja o adresie do logowania oraz login i hasło logowania.

    Generalnie adres do netiaspotu jest 192.168.1.254 Wpisujesz to w przeglądarce internetowej w pasku adresu, jak pojawi się strona modemu logujesz się z loginu i hasła z obudowy. Standardowo login i hasło to chyba user i user

    Połączenie z moodemem kablowe.
  • Poziom 5  
    _cheetah_ napisał:
    Na obudowie modemu powinna być informacja o adresie do logowania oraz login i hasło logowania.

    Generalnie adres do netiaspotu jest 192.168.1.254 Wpisujesz to w przeglądarce internetowej w pasku adresu, jak pojawi się strona modemu logujesz się z loginu i hasła z obudowy. Standardowo login i hasło to chyba user i user

    Połączenie z moodemem kablowe.


    Skoki pingu, zrywa łączę. Netiaspot

    Nie jestem do końca pewien czy o to chodzi. Ewentualnie w zakładce System mam opcje Diagnostyka co wymaga restartu modemu.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Pixelith napisał:
    Podczas grania ping wynosi 70-80 (Co też lekko przeszkadza) i co jakiś czas skacze różnie od 200 do 800. Nie znam się na tym, użyłem programu winmtr i według niego gubi pakiety.
    Modem raportuje przyzwoite parametry dla twojej linii abonenckiej, co zdaje się potwierdzać sporadyczne pojawianie się błędów transmisji. Przy wskazywanej blisko trzytygodniowej sesji modemu nie ma się wg mnie czego specjalnie czepiać.

    Oczywiście, do końca nigdy nie wiadomo na ile modem pokazuje prawdę (vide "Maksymalna szybkość linii 3.522Gbps" ;)) ale nie tu bym szukał problemów z pingiem i ewentualną utratą pakietów.

    Pixelith napisał:
    Łączność pod WiFi też czasami zostawia wiele do życzenia, zrywa połączenie, gubi zasięg. Laptop po reinstalacji systemu, przed problem był taki sam.
    To nie muszą być przypadłości modemu, a możliwe, że kwestia wysokiego obłożenia kanałów wifi oraz potencjalnych innych zakłóceń.

    Pokazałbyś, jak wygląda eter w twoim mieszkaniu przy pomocy jakiegoś monitora wifi (choćby Xirrus) - zobaczylibyśmy jak duży jest tłok od innych sieci, a może i duchów, panuje u ciebie.
  • Poziom 5  
    _cheetah_ napisał:
    Pixelith napisał:
    Podczas grania ping wynosi 70-80 (Co też lekko przeszkadza) i co jakiś czas skacze różnie od 200 do 800. Nie znam się na tym, użyłem programu winmtr i według niego gubi pakiety.
    Modem raportuje przyzwoite parametry dla twojej linii abonenckiej, co zdaje się potwierdzać sporadyczne pojawianie się błędów transmisji. Przy wskazywanej blisko trzytygodniowej sesji modemu nie ma się wg mnie czego specjalnie czepiać.

    Oczywiście, do końca nigdy nie wiadomo na ile modem pokazuje prawdę (vide "Maksymalna szybkość linii 3.522Gbps" ;)) ale nie tu bym szukał problemów z pingiem i ewentualną utratą pakietów.

    Pixelith napisał:
    Łączność pod WiFi też czasami zostawia wiele do życzenia, zrywa połączenie, gubi zasięg. Laptop po reinstalacji systemu, przed problem był taki sam.
    To nie muszą być przypadłości modemu, a możliwe, że kwestia wysokiego obłożenia kanałów wifi oraz potencjalnych innych zakłóceń.

    Pokazałbyś, jak wygląda eter w twoim mieszkaniu przy pomocy jakiegoś monitora wifi (choćby Xirrus) - zobaczylibyśmy jak duży jest tłok od innych sieci, a może i duchów, panuje u ciebie.


    Najbardziej martwi i denerwuje mnie to co się dzieje na laptopie czyli połączenie kablem, pal licho już te WiFi. Może to wina starych kabli w kamienicy? Te mają spokojnie ponad 10 lat dlatego nie mogli mi niby zaoferować większej szybkości a w zeszłym roku jeszcze nie wyrobili się ze światłowodem.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Jak pisałem, modem pokazuje zupełnie przyzwoite parametry linii i prawie, że zupełny brak błędów w DL oraz zupełnie przyzwoity transfer, czyli parametry, które pokazują rzeczywistą jakość połączenia.

    jakbym miał obstawiać, to ponowiłbym swoje zdanie - coś w sferze urządzeń / transferów u ciebie lub operatora, a nie linia.

    Wymieniłeś kabel LAN łączący modem z laptopem na inny, pewny? Plus odłącz w ogóle wifi do testów.