Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A4B5 1.8 ADR 1999 r. - Brak mocy silnik pracuje nierówno.

slaw777 28 Dec 2019 19:16 4371 32
  • #1
    slaw777
    Level 11  
    Witam wszystkich. Audi A4B5 1.8 ADR brak mocy pracuje nierówno. Pare miesięcy temu przepustnica była czyszczona i jak twierdzi mechanik kalibrowana. Zrobione skanowanie po 1 skanie wystąpiły następujące błędy:


    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 8D0 906 018 D
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0006
    Software Coding: 05001
    Work Shop Code: WSC 12345
    9 Faults Found:
    17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    P1545 - 35-00 - -
    16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
    P0321 - 35-10 - - - Intermittent
    17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
    P1568 - 35-10 - - - Intermittent
    17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
    P1559 - 35-10 - - - Intermittent
    17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
    P1579 - 35-00 - -
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    P1545 - 35-10 - - - Intermittent
    17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
    P1171 - 35-00 - -
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
    P0102 - 35-10 - - - Intermittent




    Po wykasowaniu błedów pozostały 2 blędy z przepustnicy, skan nr2:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
    Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8D0 906 018 D
    Component: 1.8L R4/5V MOTR 0006
    Coding: 05001
    Shop #: WSC 12345
    2 Faults Found:
    17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
    P1579 - 35-00 - -
    17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    P1545 - 35-00 - -
    Readiness: 0000 0000


    Tych dwóch błędów powyżej już nie można wykasować - po wykasowaniu powracają. Po uruchomieniu silnika i klikając na kasowanie tych dwóch będów - silnik pracuje przez ułamek sekundy prawidłowo i znów te 2 błędy wracają i auto nie ma mocy.
    Patrzyłem na alledrogo na przepustnice nie jest to duży koszt, ale jak dobrać właściwą, przydała by się Etka, może ktoś z was dysponuje bo ta online jest do kitu.
    Dzieki za wszelkie sugestie.
  • #3
    slaw777
    Level 11  
    miroslaw wielki wrote:
    A spróbuj wszystko umyć w benzynie tzn przepustnice itp i skończyć adaptacje


    Chciałem wybrać adaptacje teraz a w ogóle nie łączy sie z oknem adaptacji, możliwe, że poprzedni mechanik miał z tym problem i nie zrobił adaptacji do końca.

    miroslaw wielki wrote:
    Czujniki sa sprawne tzn temperatury np?

    chodzi o czujniki temperatury w kabinie, płynu chlodniczego/.?> czy jakis czujnik jest w samej przepustnicy?


    Myślałem tez o zakupie drugiej przepustnicy ale mało tego jest i aby dobrać właściwą to przydała by się Etka i wtedy ją wyczyć i skalibrować bo możliwe, że z tą obecną jest jakiś problem z elektroniką - bo też nie mogłem połączyć się z oknem kalibracji - aby tylko sprawdzić.
  • #5
    slaw777
    Level 11  
    miroslaw wielki wrote:
    wymiana czujnika temp silnika

    Można jakoś go sprawdzić by wykluczyć go, sprawdzenie oporności -tylko w różnych temperaturach ta oporność będzie różna?
  • #7
    slaw777
    Level 11  
    Nie wiem czy da radę go nagrzać do 60 st bo bardzo nierówno pracuje - na granicy zgaśnięcia.. Wcześniej to by trzeba było tą przepustnicę wyczyścić i skalibrować, jeśli będzie problem z kalibracją to wtedy ewentualnie ten czujnik temparatury podmienić, nie wiem czy da rade tak wymienic by cały plyn chlodniczy nie zleciał?
  • #9
    slaw777
    Level 11  
    Czy może ktoś z Was ma dostęp do katalogu podam Vin aby określić oznaczenie na przepustnicy?
  • #12
    slaw777
    Level 11  
    piter1081 wrote:
    http://www.catcar.info

    Miałem na myśli katalog Etka zainstalowany w komputerze (może ktoś ma zainstalowany), bo te online nie są za dobre.
    Mam taki https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/etka/
    Ale też jest niedokładny
  • #13
    slaw777
    Level 11  
    Czy ktoś z was wie jak dobać właściwą przepustnicę, mam jej numer z serwisu aso Audi, jednak żadna z alledrogo nie pasuje. Oznaczenie różni się tylko końcową literką, nie wiem czy nie lepiej było by zdemontować tą obecną wyczyścić i spróbować skalibrować ja by to tak robił, ale auto już poszło do mechanika i mówił maby szukać przepustnicy nowej w zamienniku, wiec nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie?
  • #15
    slaw777
    Level 11  
    psooya wrote:
    Sprawdziłeś odmę i rozrząd?

    Auto jest o mechanika obecnie, mówił aby szukać przepustnicy drugiej, pozostaje tylko nowa w zamienniku..? nie wiem czy to dobre rozwiazanie. Nie wiem czy ta obecna jest uszkodzona, że nie czyścił jej i nie kalibrował...
  • #16
    psooya
    Level 38  
    Ja nie pytam gdzie jest auto tylko czy to zweryfikowałeś bo w ADR z 97 roku miałem taki problem. Winna była odma.
    Twoja przepustnica jest na linkę czy elektroniczna? Jak na linkę to nie ma za bardzo opcji by brak mocy był związany z jej uszkodzeniem za to przestawiony rozrząd już tak.
    Pytam gdyż ADRy widziałem w dwóch wersjach - tak sobie to adolfina wymyśliła dla ludu.
  • #17
    slaw777
    Level 11  
    Przepustnica właśnie nie jest na linkę, jest elektroniczna.
  • #19
    slaw777
    Level 11  
    psooya wrote:
    I jak czytasz po OBD APP i TPS to się wywala ?

    Nie wiem za bardzo o co chodzi?Tzn jak chciałem przeprowadzić kalibracje przepustnicy tak dla sprawdzenia to nie nie szło przeprowadzić.
  • #21
    slaw777
    Level 11  
    psooya wrote:
    To się da poczytać przez OBD.

    Może jakaś krótka instrukcja jak to zrobić?
  • #23
    slaw777
    Level 11  
    Może ktoś wie jaki może byc powód, że przepustica pare miesięcy i zarzucona nagarem, co ma na to wpływ? i jak to wyeliminować na dłuższy czas?
  • #25
    slaw777
    Level 11  
    Może kompletna odme nowa założyć?, nie jest to taki wydatek.
  • #27
    slaw777
    Level 11  
    To ten separator montuje sie do odmy czy zamiast odmy bo nie wiem?
  • #29
    slaw777
    Level 11  
    Znów auto weszło w tryb awaryjny. Mechanik, który naprawiał jak twierdzi mył ( przepustnice która zakupiłem jako używaną ze szrotu) i kalibrował, ale auto po 3 dniach zdechło, znów tryb awaryjny. Jutro podłączę komputer zeskanuje błędy czy wyjdą te same.....czy to przepustnica tak sama z siebie by padła czy spowodował to jakiś element pośredniczący...będę liczył na Waszą pomoc.
  • #30
    slaw777
    Level 11  
    Lista błedów z 1 skanowania:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 8D0 906 018 D
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0006
    Software Coding: 05001
    Work Shop Code: WSC 12345
    12 Faults Found:
    17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
    P1579 - 35-00 - -
    17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
    P1542 - 35-10 - - - Intermittent
    17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
    P1516 - 35-10 - - - Intermittent
    17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
    P1568 - 35-00 - -
    17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
    P1559 - 35-10 - - - Intermittent
    17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    P1545 - 35-10 - - - Intermittent
    17765 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Short Circuit to Ground
    P1357 - 35-10 - - - Intermittent
    17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    P1545 - 35-10 - - - Intermittent
    17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal
    P1171 - 35-10 - - - Intermittent
    17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
    P1559 - 35-10 - - - Intermittent
    18012 - Internal Control Module Driver Error
    P1604 - 35-10 - - - Intermittent
    17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
    P1565 - 35-00 - -

    Po wykasowaniu błedów sytuacja jest nastepująca:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 8D0 906 018 D
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0006
    Software Coding: 05001
    Work Shop Code: WSC 12345
    1 Fault Found:
    17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
    P1579 - 35-00 - -

    I już tego ostatniego błędu nie można skasować.


    Po zdjęciu osłony z gruszki podciśnieniowej jest uszkodzona dżwignia gruszki, może to jest powodem....? Audi A4B5 1.8 ADR 1999 r. - Brak mocy silnik pracuje nierówno.

    Dodam jeszcze, że na samej wtyczce od gruszki jest 3,4V a na samej gruszce oporność jakieś 30 Ohm.

    Zastanawiam sie jak to ramię zregenerować ( czy to z aluminium nie dorobić), chyba że znajde całą gruszkę na szrocie.

    Dodano po 9 [godziny] 51 [minuty]:

    miroslaw wielki wrote:
    Czujniki sa sprawne tzn temperatury np?

    Kolego jak wymieniałeś u siebie czujnik temperatury by zrobić kalibrację przepustnicy to chodzi o ten u dołu przy chłodnicy? Czy w silniku z tyłu silnika pod akumulatorem?

    Audi A4B5 1.8 ADR 1999 r. - Brak mocy silnik pracuje nierówno.