Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa D 1.2 2007 nie działa wentylator kabiny i kilka innych.

29 Gru 2019 00:01 330 11
  • Poziom 11  
    Witam forumowiczów, z dnia na dzień umarło jednocześnie kilka funkcji w Oplu Corsie D 1.2 80KM 2007r. Po 3 dniach świątecznego postoju odmówiły współpracy : wentylator/dmuchawa kabiny, ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka i światła drogowe. Kontrolki wyżej wymienionych sygnalizują aktywność, bezpieczniki ok, nigdy wcześniej nie było problemów z tymi funkcjami i google przedstawia tylko jeden identyczny przypadek w którym autor nie potrafił opisać przyczyny. Na początku myślałem że po prostu padł rezystor dmuchawy, ale nie kręci na żadnym biegu i dodatkowo ujawniły się pozostałe usterki, dla tego uważam że te wszystkie problemy posiadają jedne źródło. Po skanowaniu autocomem w każdym przypadku komputer wskazuje zbyt niskie napięcie. Napięcie 14,4V mierzone na akumulatorze przy odpalonym silniku i włączonych światłach mijania, bez świateł 14,6V. Czy ktoś się już spotkał z podobnym przypadkiem? Co może być odpowiedzialne? gdzie szukać? Za wszelkie sugestie będę wdzięczy.
    ps. poza wymienionymi usterkami auto normalnie jeździ, nie szarpie, nie gaśnie, pozostałe funkcje i urządzenia działają.
    Pozdrawiam Arek
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Masz zasilania na bezpieczniku dmuchawy i grzania szyby? Wygląda na kostkę stacyjki.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 11  
    Na wstępie dziękuję za zainteresowanie,

    Corsa D 1.2 2007 nie działa wentylator kabiny i kilka innych.

    Nr1 ogrzewanie szyby - 0,1V lub brak napięcia
    Nr2 dmuchawa - 8,7V

    Jak da radę to jeszcze dziś zdemontuję puszkę bezpieczników, sprawdzę pod kątem zalania/wilgoci i przejrzę moduł dystrybucji.

    Gdyby ktoś posiadał opis bezpieczników i przekaźników do takiej puszki i z takim silnikiem jak moja to było by super. Niemcy wsadzali jak leci różne puszki z różnym rozmieszczeniem elementów i na każdym opisie w necie jest co innego, niezła niemiecka precyzja ;-)
  • Poziom 39  
    Na klema plus masz bezpiecznik?
  • Poziom 11  
    Na klemie + nie ma bezpiecznika.

    bubu1769 napisał:
    Przyjrzałbym się przedniemu modułowi dystrybucji, jego wiązką i złączą czy nie widać uszkodzeń bądź śladów wody.
    Wszystko szczelne i czyste.
  • Poziom 39  
    Podaj bezpośrednio plus z klemy na bezpiecznik 2.
  • Poziom 11  
    decybel91 napisał:
    Podaj bezpośrednio plus z klemy na bezpiecznik 2.
    To i tak tylko wentylator kabinowy.
    Po wyjęciu bezpiecznika 2 pojawia się 12V, po włożeniu bezpiecznika spada do 6,5V (przy odpalonym silniku 8,5V), a po włączeniu nawiewu spada do zera. Podobnie wygląda sytuacja na bezpieczniku zapalniczki, czyli napięcie 6,5V (na odpalonym 8,5) z tym że po wyjęciu bezpieczników nie rośnie do 12V. Na przekaźnikach jest zasilanie (pełne 12V), lecz brak wysterowania i nie idzie dalej. Wszystkie masy wyczyszczone, na komputerze i kostkach styki czyste, stacyjka sprawdzona, co mogłem przeoczyć?

    Oto dokładna lista z kodami błędów:

    B0283 - Ogrzewana tylna szyba
    - Napięcie zbyt niskie
    - Nieciągłe

    B1330 - Przekaźnik zacisku 15E
    - Napięcie zbyt niskie
    - Stałe

    B2580 - Górna listwa
    - Napięcie zbyt niskie
    - Nieciągłe

    U2116 - Instrument
    - brak komunikacji
    - Nieciągłe

    Najbardziej interesuje mnie gdzie znajdę zacisk 15E ?
  • Poziom 11  
    Po nocnym kopaniu w instalacji mam następujące informacje. Zawodzi 12V idące na cewki przekaźników, dla wszystkich niedziałających urządzeń jest wspólne, ma niecałe 0,5A i w momencie uruchomienia np. dmuchawy lub pozostałych zanika do 0V. W związku z czym przekaźniki nie zwierają i nie podają prądu dalej. Po podaniu dodatkowego zasilania bezpośrednio z akumulatora przykładowo na cewkę przekaźnika świateł drogowych wszystkie niedziałające funkcje się budzą i działają bez zastrzeżeń. Robotę utrudnia brak schematów skrzynki bezpiecznikowej i całej instalacji. Po sprawdzeniu połączeń (chodzi oczywiście o zasilanie cewek przekaźników) fazerem wychodzą na 2 i 36 pin największej wtyczki od spodu puszki bezpiecznikowej i są to dwa grube brązowe przewody.
    I teraz mam kilka pytań:
    - czy ktoś posiada opis wtyczek puszki bezpiecznikowej, chodzi oczywiście o wyprowadzenie przewodów.
    - czy ewentualnie dokąd idą wspomniane przewody 2 i 36?
    - czy ewentualne wzmocnienie zasilania w/w cewek dodatkowym prądem z przekaźnika po kluczyku nie narobi jeszcze większego bajzlu?
    Oczywiście wolałbym rozwiązać problem zgodnie ze sztuką , czyli znaleźć winowajcę. Pozdrawiam Arek
  • Poziom 11  
    Niestety nie posiadam Windowsa xp, a na w7 i w10 nie da się zainstalować.
  • Warunkowo odblokowany
    W załączniku masz schemat interesującej cie części skrzynki bezpieczników oraz rozpiskę przekaźników.
    Ciebie interesuje przekaźnik K72A bo to on odpowiada za podawanie zasilania na niedziałające elementy.
    Przewód 2 jest od gniazda zapalniczki a 36 od klimatyzacji.