Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford Mondeo - Jak nabić kilometry na licznik?

zybex 29 Dec 2019 14:18 3258 26
  • #1
    zybex
    Helpful for users
    Samochód marki Ford Mondeo MK3. Uszkodzeniu uległ licznik i została wymieniona cała deska rozdzielcza pozyskana ze szrotu. W jaki sposób można nabić licznik kilometrów, aby mniej więcej zgadzał się z tym starym? Dodam, że na tym pozyskanym liczniku jest tych kilometrów o wiele za mało.
  • Helpful post
    #3
    eurotips
    Level 38  
    Nie musisz nabijać, wystarczy że zgłosisz wymianę diagnoście przy najbliższym przeglądzie.
    Ale nie jestem pewien co w sytuacji jak już był zarejestrowany w cepik, czy nie trzeba tego zrobić zaraz po wymianie,
    Nowe przepisy, brak oficjalnych interpretacji nie ułatwia w ogarnięciu tematu.
  • #4
    elektronikq
    Level 24  
    To intrefejsem to można zmienić. Zobaczyć w okolicy kto ma i podjechać.
  • #5
    Aleksander_01
    Level 41  
    robokop wrote:
    Podnieś auto na lewarku i kręć kołem. Licznik w pełni elektryczny, więc "bączek" odpada....

    Po co kręcić. Podnosisz samochód z jednej strony, wrzucasz 5 i licznik jedzie aż miło. Metoda dobra do paru km a po drugie jak masz ASR to lepiej zapomnij o tej metodzie bo możesz sobie lub innym zrobić kuku.
    Idź oficjalną drogą, przecież nie robisz nic złego.
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    zybex wrote:
    Uszkodzeniu uległ licznik i została wymieniona cała deska rozdzielcza pozyskana ze szrotu

    Aż dziwne że nie padła ta odpowiedź, jedź do elektronika niech skoryguje licznik. Innej opcji nie ma.
  • #8
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jeżeli masz licznik z wyświetlaczem, to mając dostęp do fordowskiego IDS-a, można przestawić licznik do przodu. Nie można tylko cofnąć.
  • Helpful post
    #9
    Aleksander_01
    Level 41  
    Przy obecnych przepisach bałbym się jakiejkolwiek ingerencji w liczniku. Jak tego autor nie zgłosi a gdzieś przy okazji wyjdzie na jaw że był przekładany a nie zgłoszony to będzie miał mokro. A po co ? No i jeszcze przepłacać za ustawienie, jak można iść i zgłosić legalnie że taka operacja miała miejsce, żadnych kłopotów i wszystko legalnie. Ja już wystawiałem takie oświadczenie klientowi, żadnych problemów i święty spokój.
    Oduczmy się kombinowania jak można legalnie.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Ale jak miał 250kkm a w tym roku ma 225kkm to co wtedy ?
  • #12
    zybex
    Helpful for users
    Aleksander_01 wrote:

    Oduczmy się kombinowania jak można legalnie.

    Zakładam, że w przyszłości samochód będzie sprzedany i głównie chodzi o to, aby na liczniku był faktyczny przebieg silnika a nie "przebieg licznika".
  • #13
    steve2
    Level 17  
    Jakby kolega łaskawie podał z jakiego miasta pisze to byłoby łatwiej. Interfejs i program do forda . Wielu kolegów z forum forda posiada takie ułatwienie życia. Powinien pomóc Elmconfig i kabel ELM 327. Popytaj w swojej okolicy. Ewentualnie mogę podać namiary ale muszę wiedzieć jaki obszar Polski.
  • #14
    Aleksander_01
    Level 41  
    Ech to nasze kombinowanie. Dzwoniłem przed chwilą do kumpla co prowadzi OSKP i też mówi jak powinno być. Bierzesz zaświadczenie z zakładu o wymianie licznika. W zaświadczeniu podajesz przebieg nowego licznika i....i zgłaszasz się do OSKP lub SKP, tam weryfikują stan licznika i zapisują do CEPIK. I wszystko w tym temacie. Dla większej wiarygodności możesz stary licznik trzymać w garażu (dla kupującego).
  • #16
    Aleksander_01
    Level 41  
    steve2 wrote:
    A jak wymieniał w garażu ? To kto wystawi zaświadczenie?
    Elmconfigiem można tylko podnieść stan licznika. Nie da się go obniżyć. Zobaczymy co powie autor tematu.


    Od tego są warsztaty legalnie prowadzące działalność. Znowu kombinowanie i jaką to metodą ściągnąć skórkę z g.wna. Ale nawet w takim przypadku gość pisze oświadczenie plus załącza paragon (fakturę zakupu) na licznik i po problemie.
    Ja wiem, za chwilę pytanie - a jak kupił bez paragonu ? Czyli jak ? Od złodzieja ?
    Ja p.erdole, normalnie jak za okupacji, jeszcze tylko brakuje tekstów w stylu - jak będziesz szedł ulicą ze starym licznikiem to dwaj chłopcy pistolety będą cię obstawiać, a w razie czego wszystko biorą na siebie a ty uciekasz.

    Chłopcze, poczytaj sobie prawo, a tam wyraźnie jest napisane "kto ingeruje w stan licznika.. itd" nie jest napisane że zmniejsza czy zwiększa wskazania "podlega karze...itd". A skąd wiemy czy licznik nie pochodzi z kradzieży albo czy będzie zamontowany do samochodu z kradzieży itd, itp. W ten sposób to po kakoj choj się uczyć. Idziesz na bazar Różyckiego w Warszawie po maturę i wybierasz szkołę, rok, stopnie.
    Kiedy z nas wyjdzie to wieśniactwo, można legalnie, ale to za proste, trzeba zakombinować.
  • #17
    steve2
    Level 17  
    A jak wymieniał w garażu ? To kto wystawi zaświadczenie?
    Elmconfigiem można tylko podnieść stan licznika. Nie da się go obniżyć. Zobaczymy co powie autor tematu.

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    Nie wiem dlaczego powtórzyło post.

    Aleksander; trochę grzeczniej proszę. Chłopca poszukaj sobie w domu.

    Licznik kupiłem na szrocie z anglika, przełożyłem samemu i wgrałem ustawienia z starego a przebieg ustawiłem jak w uszkodzonym. Jeszcze z mil przestawiłem na kilometry.
    I co, teraz grozi mim więzienie? A za co? Ilość kilometrów się zgadza z przebiegiem. To za co mają mnie zamknąć? Za samowolne przełożenie, bo nie mam papieru z warsztatu. To może telewizora też nie mogę samemu naprawić? Bo nie mam serwisu.
  • #18
    Aleksander_01
    Level 41  
    Widzisz jak mało rozumiesz. Obecnie licznik jest pod prawną ochroną, może inaczej. Znowu przykład - pomyśl że jakimś tam dziwnym przypadkiem zniszczyło ci numer VIN w Twoim pojeździe. Ponieważ dysponujesz numeratorami sam sobie nabiłeś oryginalny nr VIN. Jak ci się wydaje, jest to zgodne z obowiązującym prawem ? Jeżeli chcesz się przekonać to proponuję telefon na 997 lub telefon do UM Wydział Komunikacji i powiedz że tak właśnie zrobiłeś, oni ci momentalnie wyprostują myślenie. Może zajść również taka sytuacja - sprzedajesz ten samochód i gostek (jakiś nadgorliwy policjant) chce oblukać licznik bo on coś nie teges. I co wtedy, jak się będziesz tłumaczył ? Prorok powie że licznik był robiony w wiadomym celu. Wiadomo że w sumie nic ci nie zrobią ale nerwów szkoda.
    Jeszcze raz krótko - po co kombinować jak można iść legalną drogą i mogą cię wszyscy cmoknąć w końcówkę rury wydechowej. Przecież można iść do SKP i powiedzieć swój problem. Panie mam licznik ze szrotu od anglika, ale przebieg jest całkiem inny niż u mnie. Czy elektronik (ja) może/gę go przestawić na kilometry wg starego licznika ? Ba, nawet możesz napisać pisemko, niech na piśmie odpowiedzą. Tak - to robisz jak zrobiłeś, a nie to nie. Ale zobacz jaki jesteś przy sprzedaży wiarygodny i po co ryzykować.
  • #19
    steve2
    Level 17  
    To przy sprzedaży dołożę stary licznik. Nie wiem jak może komuś nie pasować licznik z tego samego modelu.
    Kiedyś numery silnika były święte , teraz licznik czyli część która może a w Focusie II do 2008 wręcz na 100%ulega awarii jest bardziej święta od papieża .
    Chłopak chce być uczciwym i wgrać poprawny przebieg a usłyszał że za to grozi mu więzienie. Teraz będzie kombinował zaświadczenie z warsztatu o wymianie licznika . I znowu przepis jest bezradny. Uczciwy ma problem a kombinator sobie poradzi.
  • #20
    Aleksander_01
    Level 41  
    Przecież wyżej napisałem jak to zrobić legalnie i nie jest potrzebny żaden zakład. Widzę że czytać to nawet potrafisz, jeszcze tylko zrozumieć tekst (sedno sprawy) i będzie całkiem dobrze.
  • #21
    strucel
    Level 32  
    A tak swoją drogą to jest jakiś przepis że licznik musi być sprawny? Kiedyś w fordzie galaxy sam z siebie padł mi układ drivera który sterował wyświetlaczem lcd tak że połowa segmentów nie była wyświetlana - miałem licznik z anglika to sobie przelutowałem układ i zaczeło działać, ale w zasadzie do niczego nie było to mi potrzebne, przebieg się zwiększał i można było sobie go sprawdzić vcdsem jak ktoś by się uparł.
  • #22
    leonov
    Level 42  
    Co wy za głupoty piszecie z tym zaświadczeniem z wymiany, przepisy mówią :

    "Od maja 2019 r. przepisy dopuszczają wymianę licznika przebiegu tylko w wyjątkowych sytuacjach - kiedy uległ on uszkodzeniu lub element z nim związany kwalifikuje się do wymiany. Jednak po takim zabiegu właściciel pojazdu w ciągu 14 dni musi zgłosić wymianę podzespołu na stacji kontroli pojazdu. Od 1 stycznia 2020 roku w życie wejdą nowe przepisy. Diagnosta przeprowadzający kontrolę wymienionego licznika będzie pobierał od właściciela pojazdu opłatę w wysokości 50 zł jeszcze przed rozpoczęciem badania. Następnie zidentyfikuje pojazd w Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów oraz przeprowadzi "kontrolę wzrokową" licznika i porówna odczyty z tymi znajdującymi się w bazie danych. Zgłaszając się do stacji kontroli pojazdów w celu "legalizacji" wymiany licznika, kierowca musi posiadać pisemne oświadczenie, w którym należy podać powód wymiany licznika, a za podanie fałszywych informacji grożą kary wynikające kodeksu karnego.

    Po zakończeniu badania diagnosta wprowadzi do bazy CEP odpowiednie dane, a oświadczenie dostarczone przez właściciela pojazdu zostanie przekazane do starostwa."
  • #23
    Aleksander_01
    Level 41  
    leonov wrote:
    Co wy za głupoty piszecie z tym zaświadczeniem z wymiany, przepisy mówią :

    Zgłaszając się do stacji kontroli pojazdów w celu "legalizacji" wymiany licznika, kierowca musi posiadać pisemne oświadczenie, w którym należy podać powód wymiany licznika, a za podanie fałszywych informacji grożą kary wynikające kodeksu karnego.

    Po zakończeniu badania diagnosta wprowadzi do bazy CEP odpowiednie dane, a oświadczenie dostarczone przez właściciela pojazdu zostanie przekazane do starostwa."


    Przecież już w 9 poście tego tematu pisałem o obowiązującym oświadczeniu. Pisałem cusik takiego dla klienta i przeszło bez najmniejszych problemów. Nawet wolą takie z zakładu ponieważ ma pieczątki, podpisy.
  • #25
    Aleksander_01
    Level 41  
    Ja na prośbę właściciela napisałem takie oświadczenie, podając nr rejestracyjny auta, markę, VIN, rocznik, stan licznika starego oraz nowego, oraz przyczynę wymiany. Gość udał się z tym do SKP, 5 minut i po problemie. Potem zadzwonił do mnie i powiedział jak było.
    To że właściciel pojazdu sam może takie oświadczenie napisać to tylko świadczy o mądrym postępowaniu władz legislacyjnych.
  • #26
    zybex
    Helpful for users
    Postanowiłem załatwić sprawę tak jak wielu z Was radziło. Byłem na stacji diagnostycznej, powiedziałem co i jak i dostałem do wypełnienia oświadczenie. Mam je wypełnić i z nim zgłosić się po 1 stycznia. Dziękuję wszystkim za pomoc.