Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz Fahr Agrokid - Awaria przekaźnika gaszenia silnika Mitsubishi 16A12-02001

29 Gru 2019 15:38 324 13
  • Poziom 10  
    Witam,
    Mam problem w ciągniku jak w temacie z gaszeniem silnika. Posprawdzałem instalację i okazało się że awarii uległ przekaźnik/timer: Mitsubishi 16A12-02001 16A1202001 Engine Stop Timer Control. On pracuje w ten sposób, że po wyłączeniu silnika kluczykiem przekazuje napięcie na około 2s na solenoid gaszenia silnika przy pompie wtryskowej - silnik gaśnie - a następnie napięcie zanika i solenoid wraca do położenia otwartego aby umożliwić kolejny rozruch. Mój w tej chwili cały czas przekazuje napięcie, więc silnika nie da się uruchomić - jednak gdy wyciągnąłem bezpiecznik zasilający go to silnik mogę uruchomić ale nie mogę już zgasić. I teraz chciałbym się doradzić czy można kupić jakiś zamiennik np z samochodu który działa w podobny sposób? bo ten oryginalny tylko mogę dostać na zagranicznych stronach (ebay itp.) i zanim do mnie przyjdzie to trochę to potrwa,a zależy mi na czasie. Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Można zastąpić czymkolwiek. Zobacz jak to jest zrobione w Mecalacu CX11, można dać przycisk gaszenia, albo czasówkę za 50zł.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Witam .
    Myślę że można to wykonać na przekaźniku lub dwóch przekaźnikach i czujniku ciśnienia oleju .Dwa przekaźniki wówczas gdy stacyjka w położeniu (0)nie podaje napięcia .Gdy na pinie stacyjki(to należy sprawdzić)w pozycji (0)jest napięcie ,a w pozycji (1) zapłon ,napięcie zanika na pinie stacyjki.Są takie rozwiązania(ciężarówka) i takie gaszenie robiłem w innej.
  • Poziom 10  
    O przycisku gaszenia myślałem, ale chciałbym, żeby to funkcjonowało w taki sam sposób jak oryginał. Zaciekawił mnie pomysł z przekaźnikami. Spróbuję coś takiego zrobić.
  • Poziom 39  
    To bardzo łatwo zrobić jedynie trzeba sprawdzić czy jest na jakimś opinie stacyjki napięcie jak dasz kluczyk na 0 ,a zanika gdy włączysz zapłon.
  • Poziom 10  
    Nie ma u mnie na stacyjce takiego pinu, żeby po włączeniu zapłonu zanikało napięcie. Ale wstawiłem przekaźnik i mam napięcie po wyłączeniu zapłonu. Jednak gdy próbowałem wykorzystać do rozłączania solenoidu gaszenia czujnik ciśnienia oleju, to podłączony przekaźnik (nr2) wprowadzał zmianę rezystancji i kontrolka ciśnienia oleju cały czas się świeciła.
    Więc w chwili obecnej zastosowałem jeden przekaźnik który dostarcza mi napięcie po wyłączeniu zapłonu i przekaźnik czasowy, który rozłącza solenoid gaszenia. Jest tylko jeden problem - przy kręceniu rozrusznikiem napięcie spada u mnie do ok 8 V ( silnik zawsze dość ciężko obracał) i przekaźnik czasami na skutek tego spadku napięcia na ułamek sekundy rozłączy i przekaże sygnał do przekaźnika czasowego, który odcina dopływ paliwa. Nie zawsze ale czasami. W związku z tym mam pytanie - czy są może takie przekaźniki, które nie są wrażliwe na spadek napięcia tak np do 5V? wtedy nie miałbym ryzyka, że przy troszkę bardziej rozładowanym akumulatorze podczas rozruchu będzie mi odcinać dopływ paliwa.
  • Poziom 39  
    bedi90 napisał:
    Jednak gdy próbowałem wykorzystać do rozłączania solenoidu gaszenia czujnik ciśnienia oleju, to podłączony przekaźnik (nr2) wprowadzał zmianę rezystancji i kontrolka ciśnienia oleju cały czas się świeciła.

    Musisz kontrolkę oleju odseperować diodą od czujnika oleju.Wówczas napięcie z przekaźnika nie będzie przechodzić na kontrolkę.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czyli przecinasz przewód kontrolki przed czujnikiem i podłącz diodę między przecięty przewód w ten sposób ,by kontrolka świeciła na zgaszonym silniku .Wystarczy zastosować diodę 1A.
  • Poziom 43  
    Prosto i łatwo wykorzystać to tego alternator. Tak to właśnie jest zrobione w Mecalacu CX 11 do tego dwa przekaźniki. Żadnej czasówki.
  • Poziom 10  
    Ok, a tak jak ja zrobiłem, czy jest jakieś rozwiązanie, żeby jakoś zniwelować ten wpływ spadku napięcia? bo poza tym, że czasami rozłącza przy rozruchu to gaszenie działa dobrze.
  • Poziom 39  
    To w końcu jak to podłączyłeś?. Spadek napięcia do 8V,(gdzie , na akumulatorze ,czy rozruszniku) to bardzo dużo.Może być powodem wiekowy akumulator ,lub problem z rozrusznikiem .
  • Poziom 10  
    Podłączyłem przekaźnik do wyjścia stacyjki na którym pojawia się 12V przy włączonym zapłonie w ten sposób, że po wyłączeniu zapłonu ten przekaźnik podaje napięcie na przekaźnik czasowy, który na kilka sekund załącza zawór gaszenia silnika. No i gaszenie działa w porządku. Natomiast podczas rozruchu na tym właśnie wyjściu stacyjki napięcie spada do 8V (Co skutkuje rozłączeniem przekaźnika pierwszego i załączeniem przekaźnika czasowego). Najgorsze w tym jest to że nie zawsze tak się dzieje i nie wiadomo od czego to zależy.

    Jeżeli chodzi o uruchamianie ciągnika to było z nim tak zawsze od kiedy go kupiliśmy - tak jakby bardzo ciężko obracał. Sprawdzaliśmy: akumulator nowy z drugiego nowego ciągnika (nawet większy) - bez zmian, rozrusznik dawaliśmy do regeneracji - po regeneracji bez zmian, sprawdzałem symbol rozrusznika(może jakiś zamiennik o mniejszej mocy) - jest prawidłowy. Wszystkie klemy i kable masowe, oraz połączenia masy były wymienione. Nie wiem co jeszcze może powodować to że tak ciężko obraca. Jeżeli chodzi o kręcenie rozrusznikiem, to nawet po podłączeniu do urządzenia rozruchowego poprawa jest prawie niezauważalna.
  • Poziom 39  
    To coś musi być nie tak.Sprawdzałeś przewody zasilające ,masę .
    Czy te przewody się nie grzeją przypadkiem podczas kręcenia rozrusznikiem?,co świadczyłoby o złym połączeniu.
  • Poziom 10  
    Sprawdzałem i dla pewności przewody masowe wymieniłem na nowe. Nie grzeją się. Czy uszkodzona stacyjna może dawać takie objawy?
  • Poziom 39  
    Gdyby była uszkodzona,miałbyś problem z włączeniem rozrusznika i nie tylko.