Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo V50 1.8 flexifuel - po wymianie silnika po chwili pracy błąd alternatora

muran9 30 Dec 2019 20:04 1353 25
  • #1
    muran9
    Level 10  
    Witam, byłem zmuszony do wymiany silnika w moim Volvo (kod silnika s4184s11), po przełożeniu i uruchomieniu, po chwili pracy silnika wyświetla się błąd w języku włoskim "alimentazione assistenza urg" (wnioskuję, że to błąd alternatora, ponieważ zapala się na desce kontrolka akumulatora). Alternator został założony ze starego silnika, który do momentu śmierci silnika działał bez problemu. Jeśli chodzi o wiązkę to została ona przełożona z auta-dawcy lecz musiałem przelutować jedną kostkę, ponieważ była uszkodzona. Wszystkie masy podłączone są prawidłowo. Może ktoś miał podobny problem? Trzeba szukać przyczyny w alternatorze, czy raczej w nieszczęsnej kostce?
  • #2
    frankrom
    Level 19  
    Czy to jest alternator taki jak w Fordzie?
    Wtyczka do alternatora 3-pinowa?
  • #3
    muran9
    Level 10  
    tak, dokładnie taka kostka, alternator prawdopodobnie taki sam jak w fordzie, silnik zdaje się z focusa?
  • #4
    frankrom
    Level 19  
    Sprawdź czy w tej kostce po odpaleniu sinika na którymś pinie jest 12V.
  • #5
    muran9
    Level 10  
    Dzisiaj to już nic nie sprawdzę, ale jutro będę działał. Tylko teraz pytanie, co to będzie oznaczać?
  • #6
    frankrom
    Level 19  
    Będzie to oznaczać, w zależności od wyniku badania, czy regulator jest zasilany czy nie.
    Którą kostkę lutowałeś? Tą od alternatora?
  • #7
    muran9
    Level 10  
    Tak zgadza się tą 3 pinową . Jeśli będzie zasilanie to oznacza walnięty alternator,zastanawia mnie tylko jedno ze po odpaleniu on się wzbudza bo kontrolka gaśnie(niestety nie dokonałem żadnych pomiarów choć by zdjęcie klemy, bez ładowania powinien zgasnąć),chyba ze we współczesnych autach jest to jakoś sterowane przez komputer (bo lubimy sobie poprawiać coś co przez tyle lat działało niezawodnie) sorry ja zatrzymałem się na poziomie żuka i poloneza.
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    Nigdy nie odpinany klemy na pracującym silniku!
  • #9
    muran9
    Level 10  
    w mojej epoce tez nie było to wskazane ale diody wytrzymywały takie eksperymenty bo były zrobione z porządnych materiałów a nie z g..no litu jak współczesne.
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    muran9 wrote:
    w mojej epoce tez nie było to wskazane ale diody wytrzymywały


    W Twojej epoce nie było 120A alternatorów a komputerami w regulatorach.
    Na pewno nie orientujesz się ile kosztuje uwalenie jakiegoś modułu w v50 hehe inaczej byś nawet o tym nie pomyślał.
  • #11
    muran9
    Level 10  
    We wszystkim masz oczywiście rację, zmierzę prąd ładowania miernikiem. A tak nawiasem w D..ie z takimi autami gdzie do zapalenia świateł potrzebny jest komputer a do wymiany żarówki serwis ! Prosty układ ładowania aku z komputerem to już jest GŁUPOTA ale tego jesteśmy winni my konsumenci że nie potrafimy ogarnąć producentów i ich pazerności!
  • #12
    T5
    Admin of Cars group
    muran9 wrote:
    Jeśli chodzi o wiązkę to została ona przełożona z auta-dawcy

    Tu bym szukał problemu.
    Wiązka alternatora - może być w innych pinach podłączona do sterownika silnika.
  • #13
    muran9
    Level 10  
    Mogę przełożyć sterownik od tego silnika,ale wtedy wystąpi problem pewnie z immo. Mam do dyspozycji wszystkie klamoty z drugiego auta.
  • #16
    muran9
    Level 10  
    silnik jest o takim samym oznaczeniu S4184S11 z wiązkom,podłączyłem go elektroniki zamontowanej w tym wozie.Różnice jakie wystąpiły między dawcą a biorcą są takie ze silnik był wyjęty z S40 z tempomatem i kierownicom wielofunkcyjną z 2006 roku do v50 bez tych gadżetów [temp. kier.wielo funk.] z 2005 r

    Dodano po 6 [minuty]:

    czyli mam szukać w ten sposób ze sprawdzić kolory lub ewentualnie numery kabli przy alternatorze do wtyczek sterownika.Super dzięki za podpowiedź nawet je przedzwonię
  • #17
    frankrom
    Level 19  
    Sprawdź najpierw to zasilanie w tej wtyczce(chyba pin nr3) i daj znać.
  • #18
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Dam ci radę jak już ogarniesz alternator, i silnik okaże się udany to lej TYLKO Castrola 5w40 co 10kkm i nie pałuj na zimnym Nigdy.
    Bo ci zacznie brać olej rzędu 5-8 litrów na 1500km.!!!! Te silnik są z gównolitu do potęgi.
  • #19
    muran9
    Level 10  
    no to mam zagadkę, ładowanie jako takie byle jakie 13,8v jest nie zależnie czy pali się kontrolka czy nie,wyjściowe napiecie na akumulatorze 12,7v po uruchomieniu 13,84v,napięcie na wtyczce tak jak napisałeś kolego na 3 pinie na uruchomionym silniku 13,8v ale to nie koniec bo na 1 pinie też występował jakiś prąd trudny do zmierzenia wachał się między 9 a 15 v.
    Wiązek dziś nie oglądałem bo mało czasu wszak jest sylwester.
    Co do silnika to wiem co to za wynalazek.
  • #21
    frankrom
    Level 19  
    1 i 2 pin idzie do sterownika silnika. Sprawdź czy nie są te przewody przerwane, zwarte itp. lub nie są zamienione miejscami. Jeżeli alternator po odpaleniu silnika wzbudza się i zaczyna ładować 13,8V to raczej alternator jest sprawny choć to nie jest wykładnikiem sprawności. Gdy wypniesz wtyczkę i odpalisz auto to ładowanie się tak samo zachowuje tzn. ładowanie 13,8V i po ok. 20s lampka akumulatora zapala się?
  • #22
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    frankrom wrote:
    13,8V to raczej alternator jest sprawny choć to nie jest wykładnikiem sprawności.


    To jest tryb awaryjny alternatora we fordach , więc OK nie jest !!!
  • #23
    paszczakq
    Level 26  
    Brak komunikacji z alternatorem . Przy braku właśnie w trybie awaryjnym ma takie napięcie .
  • #24
    frankrom
    Level 19  
    13,8V to jest właśnie tryb awaryjny alternatora. Dlatego właśnie sugerowałem odpięcie wtyczki i porównanie zachowania alternatora.
    paszczakq wrote:
    Brak komunikacji z alternatorem .


    W związku z tym nadal uważam że należy sprawdzić czy nie są te przewody przerwane, zwarte itp. lub nie są zamienione miejscami.
  • #25
    muran9
    Level 10  
    Jutro dam znać co dala kontrola pinów,i przedzwinie przewody.
  • #26
    muran9
    Level 10  
    Witam. Temat zamknięty! Problem tkwił w pomylonych pinach w wyniku czego umarł regulator napięcia. Dziękuje wszystkim za pomoc, wniosek taki że muszę kupić mocniejsze okulary.