Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Złącze diagnostyczne w opel astra classic hatchback 1.6 8v 2002r

30 Gru 2019 20:32 759 26
  • Poziom 8  
    Mam problem, ponieważ zastanawiam się jakim urządzonkiem mogę podłączyć się pod te złącze w swoim oplu. Albo jak znaleźć kody usterki. Auto szarpie na na benzynie na gazie jest Ok. Wymienione: pompa paliwa, filtr paliwa, wtrysk, silniczek krokowy. Teraz chyba już tylko komputer może coś powie. Czy może ktoś z was już przerabiał taki temat ?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    To jest standardowe złącze 16 pin. Obsługuje każdy interfejs do Opel. Np. OPEL TECH2.
  • Poziom 34  
    Opel astra classic powinien obslugiwac kody blyskowe.
  • Poziom 8  
    Które styki trzeba zewrzeć, żeby odczytać kody ?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Czy to mam zewrzeć pin 5 z pinem 6 ??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Złącze diagnostyczne w opel astra classic hatchback 1.6 8v 2002r
    Co takiego? Pisałem ze musisz mieć interfejs.
    Złącze diagnostyczne w opel astra classic hatchback 1.6 8v 2002r
  • Poziom 18  
    Jeżeli nie masz "swojego" zaufanego mechanika to podjedź na stację kontroli pojazdów i zapytaj diagnostę czy może Ci pomóc w odczytaniu kodów błędów silnika.
  • Poziom 34  
    Tak pin 5 i 6 złącza i kontrolka na zapłonie (bez odpalania) wymruga ci kod błędu. W astra g i corsie C na zapłonie wciska się gaz do dechy i hamulec i też kontrolka ładnie mruga kodami
  • Poziom 8  
    Po tych wymianach faktycznie nie odpinałem klem. Spróbuje jeszcze tego. Check się świecił tylko wtedy jak na benzynie nie mogełem odpalić to zapaliłem na LPG to się cały czas świecił. Ale uznałem ze na gazie to normalne ze się swieci. Co jednak zastanawia to jak odpali normalnie na benzynie, zagrzeje się i na gaz przejdzie to już się nie świeci check.
  • Moderator Samochody
    joy482 napisał:
    Wymienione:...

    Wymieniając w ciemno sprawne części na chińskie buble tylko dokładasz usterek.
  • Poziom 8  
    Pompa była zatarta, filtr już długo nie wymieniany, silniczek słabo się wysuwał, w zasadzie to co wymienione to powinno działać ale coś jeszcze mu nie pasuje
  • Poziom 42  
    A
    joy482 napisał:
    Auto szarpie na na benzynie na gazie jest Ok.

    W jakiś szczególnych przypadkach szarpie? Na lekko jeżdżąc, na specyfycznym zakresie obrotów, na zimny i ciepłym to samo?

    Tego trzymającego po odpaleniu na gazie masz za każdym razem czy tylko za pierwszym razem jak jest zimny?

    Jaki masz sterownik gazu tak z ciekawości? Ile ci pali gazu bo pewnie o benzynie nie wiesz?

    Od czegoś szczególnego zaczął ci źle chodzić na PB? Masz go już długo?
  • Poziom 34  
    Po takiej naprawie aku na 30 minut odłącz.
  • Poziom 8  
    Szarpie w zakresie niskich obrotów, tak do 2tys, nie mam obrotomierza dokładnie nie powiem, check się swieci zawsze jak z gazu bym odpalił. Sterownik gazu stag, to jest instalacja na prze gazowanie. Spalanie gazu 8-9L na 100km

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wczoraj padł mi akumulator zaraz przed wyjściem na sylwestra l, ponieważ zapomniałem oświetlenia wewnętrznego wyłączyć, akumulator wyjąłem i cała noc się lądował. Dzisiaj jak go wsadziłem to nawet jak by trochę mniej szarpie, ale po rozgrzaniu szarpie bardziej
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jak szarpie do 2000 przy dużym obciążeniu to winny uklad zaplonowy . Pytanie który to dokładnie silnik (kod)?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    To jest X16SZR.
  • Poziom 34  
    Kable zapłonowe wyglądają na oryginalne ciekawe jak świece?
  • Poziom 8  
    Świece tez wyglądają dobrze, nie są mokre ani zaśniedziałe, przerwy Ok, przetarłem jeszcze papierkiem ale to sprawy nie załatwiło, zastanawia mnie czy musi być uszczelka miedzy dolotem powietrza a zespołem monowtrysku, bo u mnie jej nie ma. Czy może to być lewe powietrze. Bo auto zauwazylem że się dławi jak np gazu dam w podłogę jak na benie jadę.??
  • Poziom 8  
    Witam, a wiec tak błędów nie odczytało mimo zmostkowania złącza 5,6, raz tylko mignęła kontrolka check. Nie mam tej uszczelki (podkładki). Spróbuje kompa, poszukam uszczelki i powrócimy do tematu
  • Poziom 10  
    Odpal silnik i po kolei odpinane przewody zapłonowe , tam gdzie nie zmieni się praca silnika masz walniany przewód albo świece. Jeśli to nie pomoże to na komputer jedź
  • Poziom 42  
    To by też na gazie źle chodził a nawet gorzej.

    A świece i filtr powietrza zmieniane? FIlt powietrza bo mam to samo auto tylko 99r (obrotomierz mam ale reszta to samo poza instalacją bo mam na stag100) jest dość specyficzny rozmiarowo czy jest dobrze dobrany?

    Sprawdź świece - podwójne czy pojedyncze, jak pojedyczne to jakie szczeliny ustawione?

    Pompka paliwa też może być winna - nowa nie znaczy dobra, ostatnio jak kupiłem na czas reklamacji wcześniejszej skv chyba (nie najtańsza ale taka tania) to nie wiem czy miesiąc podziałała.

    Stary wtryskiwacz masz?

    Czyli na gazie w ogóle ale to w ogóle nie ma problemu?
  • Poziom 8  
    Na gazie jezdzi dobrze nic mu nie dolega, podmieniłem przekaźnik pompy paliwa i to tez nie to. Sprawdzę jeszcze raz ta pompę. Filtr powietrza jest Ok, wtryskiwacz podmieniony ze złomu. Ale czy daje stary czy ten nowy (używany) różnicy nie widzę.
  • Poziom 8  
    Możliwe tak jak mówisz że to ten czujnik, ponieważ dzisiaj było -3,5 ^C jak odpaliłem to silnik palił dobrze. Jak się trochę rozgrzał to problem wrocil. Złącze diagnostyczne w opel astra classic hatchback 1.6 8v 2002r Złącze diagnostyczne w opel astra classic hatchback 1.6 8v 2002r czy to jest ten czujnik ??
  • Poziom 8  
    Przyczyna szarpania samochodu był przycinający wtrysk paliwa. Wymiana wtrysku na inny rozwiązała problem. Auto nie szarpie na żadnym paliwie.