Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie zasilacza kamery w samochodzie

31 Gru 2019 05:29 243 12
  • Poziom 9  
    Witam
    Chcę podłączyć w samochodzie na stałe zasilacz do kamery żeby pracowała w trybie parkingowym. Zasilacz jest ten https://www.wideorejestratory24.pl/adapter-zasilania-viofo-hardwire-kit natomiast samochód to Volvo S60 z 2008 roku.2,D. Sprawa wydaje się prosta stałe +12V po kluczyku +12V i masa. i tu zaczynają się schody :) w każdej z kilku skrzynek z bezpiecznikami na każdym bezpieczniku jest +12V mierzone miernikiem względem karoserii (masy) Może się mylę ale wygląda to tak jakby do odbiorników było doprowadzone na stałe +12V a przerywana była masa ? Jeżeli tak jest to w jaki sposób podłączyć taki zasilacz.?
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Sprawdź żarówką, nie możliwe.
  • Poziom 9  
    sprawdziłem żarówką i to samo na każdym bezpieczniku jest 12 V względem karoserii . Jeżeli to minus jest przerywany to tego zasilacza chyba się nie da podłączyć ?? a może jest jakiś sposób?
  • Poziom 27  
    Sprawdzałeś z kluczykiem w pozycji zapłon, czy bez?
  • Poziom 9  
    palmus napisał:
    Sprawdzałeś z kluczykiem w pozycji zapłon, czy bez?
    z całkiem wyjętym kluczykiem ze stacyjki
  • Poziom 38  
    Po uśpieniu samochodu? Bo teraz usypiają i po pół godzinie od wyjęcia kluczyka.
    Jak masz zasilane zewnętrzne oświetlenie?
    Jeździmy na światłach, więc z automatu mógłbyś mieć plus na żarówkach, po stacyjce.
  • Poziom 9  
    g107r napisał:
    Po uśpieniu samochodu? Bo teraz usypiają i po pół godzinie od wyjęcia kluczyka.
    Jak masz zasilane zewnętrzne oświetlenie?
    Jeździmy na światłach, więc z automatu mógłbyś mieć plus na żarówkach, po stacyjce.

    Otwierając samochód pilotem juz masz go wybudzonego masz oświetlenie powitalne działa tylko wieczorem więc musi być czujnik światła Nie ma swiateł do jazdy dziennej więc jeżdżę na mijania . Wszystkie odbiorniki w samochodzie działają normalnie tzn. telefon czy radio bez kluczyka nie działa tylko po przekręceniu stacyjki do pierwszego położenia ale na bezpieczniku telefonu czy radia jest 12V w stosunku do masy bez kluczyka.
  • Poziom 38  
    Bezpiecznik może być pod prądem, gdy za nim będzie przekaźnik łączący bezpiecznik z zasilanym obwodem. A że w tych "skrzynkach bezpieczników" ukrywają już mikroprocesory i tabuny mini przekaźników, to trzeba by jakiś schemacik.
    Co ze światłami?
    Może być ten plus i gitara, może masa, wtedy dodatkowy przekaźnik może "zamienić" ją w plus.
    https://www.google.com/search?client=firefox-...KHcc6DYoQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=LHdE6iikZuUn3M: tu może być pomoc, ale trzeba się zalogować.
    Ja szukam po obrazkach, bez https://www.google.com/search?q=volvo+s60+plu...VqiYsKHaFxD-QQ_AUIDCgA&biw=1440&bih=664&dpr=1

    Aha, kontrolkę na stałe do plusa, drugą końcówką znajdujesz masę.

    Inna fraza "po stacyjce" https://lpg-forum.pl/volvo-s60-t5-skad-plus-dziwne-zachowanie-t71929.html
  • Poziom 41  
    Witam.

    Mógłbyś wyjaśnić co oznacz: tryb parkingowy?
    Z tego co zrozumiałem, kamerka ma być włączona bez względu na to czy auto jest w ruch, lub wyłączone stoi na parkingu.
  • Poziom 41  
    ADAM445 napisał:
    To wiem, czytałem.

    Ja zrobiłbym to tak:
    Wyjąłbym radio i podpiąłby ten zasilacz pod odpowiednie przewody zasilające radio.
    Tam na pewno są dwa przewody. Jeden stały plus, drugi stacyjka.
  • Poziom 9  
    g107r napisał:
    Bezpiecznik może być pod prądem, gdy za nim będzie przekaźnik łączący bezpiecznik z zasilanym obwodem. A że w tych "skrzynkach bezpieczników" ukrywają już mikroprocesory i tabuny mini przekaźników, to trzeba by jakiś schemacik.
    Co ze światłami?
    Może być ten plus i gitara, może masa, wtedy dodatkowy przekaźnik może "zamienić" ją w plus.
    https://www.google.com/search?client=firefox-...KHcc6DYoQ4dUDCAY&uact=5#imgrc=LHdE6iikZuUn3M: tu może być pomoc, ale trzeba się zalogować.
    Ja szukam po obrazkach, bez https://www.google.com/search?q=volvo+s60+plu...VqiYsKHaFxD-QQ_AUIDCgA&biw=1440&bih=664&dpr=1

    Aha, kontrolkę na stałe do plusa, drugą końcówką znajdujesz masę.

    Inna fraza "po stacyjce" https://lpg-forum.pl/volvo-s60-t5-skad-plus-dziwne-zachowanie-t71929.html
    Ja już tej nowoczesnej elektroniki samochodowej nie ogarniam Szyna CAN i dziesiątki procesorów to już nie dla mnie Kiedyś nie było problemu z instalacją dodatkowych urzadzeń Myślałem ze to jest stary samochód i jeszcze się da Chyba masz rację z tym przekaźnikiem po bezpieczniku Myslałem że da się uniknąć rozbierania konsoli środkowej ale będę się musiał dostać do gniazda zapalniczki i stamtąd brać zasilanie po stacyjce skoro bezpośrednio z bezpiecznika się nie da.

    Dodano po 2 [minuty]:

    gumisie napisał:
    ADAM445 napisał:
    To wiem, czytałem.

    Ja zrobiłbym to tak:
    Wyjąłbym radio i podpiąłby ten zasilacz pod odpowiednie przewody zasilające radio.
    Tam na pewno są dwa przewody. Jeden stały plus, drugi stacyjka.
    właśnie tego chciałem uniknąć bo wyjęcie radia nie jest takie proste ale widzę że innego wyjścia nie ma i trzeba tak zrobić
  • Poziom 41  
    ADAM445 napisał:
    właśnie tego chciałem uniknąć bo wyjęcie radia nie jest takie proste
    Niby nie jest proste ale nie znowu takie trudne, półgodziny to MAX.
    Jest sporo filmików na YT.

    Pozdrawiam.