Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Krups EA9010 - automatyczna konserwacja non stop

Wodecki Zbigniew 31 Dec 2019 08:57 6834 40
  • #1
    Wodecki Zbigniew
    Level 2  
    Witam, mam problem, otóż mój ekspres wykonuje non stop automatyczną konserwację, czytając posty na forum jest to podobno problem z dolnym switchem, ale byl to inny model Krupsa. Jeśli jest to ten sam problem, gdzie on się znajduje i jak się do niego dostać?
  • #2
    nioop

    Home appliances specialist
    Może być dolny switch ale tak naprawdę przy tym modelu może być praktycznie wszystko co związane z zespołem kotła.
    Tam jest dosyć czuły potencjometr odczytujący położenie tłoka prasującego i jego błędny z jakiś przyczyn odczyt również powoduje efekt automatycznej konserwacji.

    Jak rozebrać ?
    Tylnia obudowa do góry, góra ma sporo śrubek torx i w pierwszej kolejności wyciągamy zawiasy i drzwi a potem zdejmujemy górę.. potem już z górki ale kręcenia trochę jest.
  • #3
    djanek
    Level 14  
    Witam,
    1. uszkodzony zawór 2 barowy, przy przebiegu pow 3 tys. do wymiany. Pamiętać o przesmarowaniu tłoczka. Przy okazjo sprawdzić czy wężyk dochodzący do obudowy zaworu nie jest przypadkiem zablokowany przez fusy z kawy. Jeżeli tak to rozpuścić 2 tabletki w ciepłej wodzie i przepłukać obwód od bojlera do zaworu.
    2. zasyfiony filierek wody, do wymiany
    3. zasyfiony przepływomierz, do przeczyszczenia
    4. może być problem z pompą wody (rzadko, ale możne być po przebiegu ok 6-7 tys kaw), do wymiany oring oraz czyszczenie. Ewentualnie wymiana po przebiegu ok 7 tys kaw.
    5. do naprawy tłoczysko w białej tubie, najczęściej oringi puszczają wodę i rdzewiej seger który po pewnym czasie pęka i sprężyny nie trzymają. Bardzo łatwo to sprawdzić po prostu wcisnąć tłok zaparzacza do bojlera. Przy uszkodzonym segerze tłok luźno chodzi do góry i dołu.
    6. Wadliwa praca młynka, mieli za drobno kawę powodując że woda nie może przelecieć przez zmieloną kawę z termobloku. Widać to po wyrzuconuch fusach, są bardzo drobne. W tym wypadku czyszczenie, wymiana wyrzuynika w młynku oraz kalibracja młynka.
    Proszę pisać, podpowiem :)

    Jan
  • #4
    Adamus244
    Level 2  
    Witam, czy udało się rozwiązać problem?
    Mam tą samą usterkę.
  • #5
    djanek
    Level 14  
    Jeżeli wykonuje test od razu po włącznie ekspresu proponuję weryfikację od pkt 1 do 4
    Jeżeli po zrobieniu kawy to młynek do czyszczenia i regulacji pkt 6

    Proszę pisać postaram się podpowiedzieć
  • #6
    DawiDD
    Level 28  
    W tym samym ekspres ie mam problem ze kawa jest bardzo słaba, espresso - ok. Jak tutaj zrobić reset ustawień do fabrycznych? Młynek przy kawie mieli może ze 3sekundy i kończy prace, przy espresso normalnie ok 7-9s (dokładnie nie mierzyłem)
    Będę wdzięczny za pomoc
  • #7
    djanek
    Level 14  
    Tryb serwisowy:
    Po uruchomieniu ekspresu natychmiast wykonać zanim pojawi się ekran powitalny:
    Lewy górny -> prawy dolny ->lewy dolny -> prawy górny.
    Pojawi się tryb serwisowy. Prawdopodobnie pole górne prawe jest od kalibracji młynka (nie pamiętam) , po wejściu w tę opcję należy zresetować ustawienia i :
    1. kalibrować czujnik
    2. kalibrować proces mielenia
    Do kalibracji używamy wzornik - grubość 11-12mmm
    Uwaga, najczęściej powodem błędów jest zużyty wyrzutnik w młynku. W tym wypadku czyścimy młynek, sprawdzamy stan łopatek. Jak są jeszcze w miarę ok (ewentualnie wymienić), to należy przesunąć o dwa oczka w lewo element mocujący żarno ( rozpięć od żarna i przesunąć) . To jest ten którym kręci ślimacznica od grubości mielenia.
    Po zmieleniu sprawdzić jak wychodzą wyrzucone talerzyki zmielonej kawy.
    W przypadku mokrych fusów należy wymienić uszczelki na tłoku i zaworek ciśnieniowy w tłoku (odkręcić sitko i tam jest mały zaworek)
    Wykonać kilka testów zmielenia kawy, po czym wejść w tryb serwisowy i sprawdzić czy wszystkie podświetlone tryby serwisowe są na zielono. Wchodzimy w tryb kalibracji młynka i sprawdzamy czy są korekty
  • #8
    DawiDD
    Level 28  
    Dzięki, co prawda udało mi sie wejść w tryb serwisowy metoda prób i błędów zanim sprawdziłem odpowiedz i ekspres juz działa ok, ale opis sie przyda - na przyszłość :)
    Dzięki
  • #9
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    djanek wrote:
    Tryb serwisowy:
    Po uruchomieniu ekspresu natychmiast wykonać zanim pojawi się ekran powitalny:
    Lewy górny -> prawy dolny ->lewy dolny -> prawy górny.
    Pojawi się tryb serwisowy. Prawdopodobnie pole górne prawe jest od kalibracji młynka (nie pamiętam) , po wejściu w tę opcję należy zresetować ustawienia i :
    1. kalibrować czujnik
    2. kalibrować proces mielenia
    Do kalibracji używamy wzornik - grubość 11-12mmm
    Uwaga, najczęściej powodem błędów jest zużyty wyrzutnik w młynku. W tym wypadku czyścimy młynek, sprawdzamy stan łopatek. Jak są jeszcze w miarę ok (ewentualnie wymienić), to należy przesunąć o dwa oczka w lewo element mocujący żarno ( rozpięć od żarna i przesunąć) . To jest ten którym kręci ślimacznica od grubości mielenia.
    Po zmieleniu sprawdzić jak wychodzą wyrzucone talerzyki zmielonej kawy.
    W przypadku mokrych fusów należy wymienić uszczelki na tłoku i zaworek ciśnieniowy w tłoku (odkręcić sitko i tam jest mały zaworek)
    Wykonać kilka testów zmielenia kawy, po czym wejść w tryb serwisowy i sprawdzić czy wszystkie podświetlone tryby serwisowe są na zielono. Wchodzimy w tryb kalibracji młynka i sprawdzamy czy są korekty
    U mnie po włączeniu pojawia się ekran startowy i nie przechodzi dalej do menu. Czy tryb serwisowy pomoże w diagnozie usterki?
  • #10
    djanek
    Level 14  
    Nie nie pomoże.
    Twój czy kupiłeś uszkodzony i ożywiasz ?
    Jeżeli Twój to możliwe że któreś styki są zaśniedziałe lub termiki poszły na termobloku.
    Jeżeli kupiłeś i nie było nic kombinowane z modułem zasilania czyli od EA9000 jest z jednym kondensatorem a EA9010 z dwoma to posprawdzaj wszystkie połączenia na zasilaczu czy są prawidłowe.
    Czasami ktoś do EA9000 wrzuci zasilacz od E9010 i jest taki objaw
  • #11
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Nie kupiłem jeszcze ale sie zastanawiam bo cena uszkodzonego zacna. Jest to do ogarnięcia? Ma to sens kupować z takim objawem?
  • #12
    djanek
    Level 14  
    Jakby co to wymiana zasilacza, kup na north.pl cena ok 270 zł i gwarancję masz.
    Tylko pamiętaj że do EA9000 i Ea9010 różnią się
    Jeżeli zacna cena to można zaryzykować
  • #13
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Krups EA9010 - automatyczna konserwacja non stop Coś takigo czy to: Krups EA9010 - automatyczna konserwacja non stop
  • #15
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Tak. To z tego linku screen. Fakt to moze być jakaś pierdoła typu zaśniedziały styk albo zimny lut...
  • #16
    djanek
    Level 14  
    Tylko są dwie wersja zasilaczy, ta prawidłowa ma na dole dwa kondensatory elektrolityczne, kolegi screen jest z jednym więc do EA9000
  • #17
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Gdzie jest tabliczka znamionowa w EA9xxx?
  • #18
    djanek
    Level 14  
    Wyjmujesz zbiornik na wodę, w tej komorze z lewej strony jest tabliczka,
    Pierwsze cyfry to model ekspresu np EA9010xxxx a ostatnie cztery to tydzień i rok produkcji np. 1618
    Na co zwrócić uwagę ?, od 2015 zmienili zespół spieniacza oraz zasilacz do EA9010.
  • #19
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Ok. Kupiłem inny EA9000 który nie widzi zamkniętych drzwiczek zbiornika wody i wyświetla komunikat close the dor. Magnes jest przyrdzewiały ale nie wiem czy to tam jest czujnik, stykówka czy gdzieś wewnątrz?
  • #20
    djanek
    Level 14  
    Jeżeli pływak (magnes) po napełnieniu wodą zbiornika idzie max do góry to powinno być oki.
    Natomiast co do innej przyczyny, to po zdjęciu obudowy z tyłu ekspresu jest układ zasilacza (sterownik), z lewej strony na dole jest płytka czujnika. Może być tak że styki zaśniedziały na tej płytce lub na złączach. Sprawdź, to powinno pomóc. Ewentualne podmiana czujnika dla sprawdzenia.
    Niestety miałem przypadek, że należało wymienić zasilacz.
    Powodzenia
  • #21
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Podmiana czujnika halla nie pomogła. Wypiąłem i wpiąłem wtyczkę w zasilaczu nadal bez rezultatu. Był moment że poszedł dale i pytał o wymianę filtra wody ale potem znów" put the watertank back close the door"
  • #22
    djanek
    Level 14  
    Zakładam, że sprawdziłeś połączenia, nie były zaśniedziałe?
    Wyjmij płytkę czujnika i przyłóż jakiś nieduży magnes neodymowy. Jak ruszy to będziesz wiedzieć co zrobić, jak nie to niestety wymiana zasilacza
    Ale ja bym szedł w dokładne sprawdzenie przed wymianą
  • #23
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Kombinacje z magnesem nic nie dały. Zamiana płytki też. Podpiąłem zasilacz, wypiąłem wszystkie przewody i przeczyściłem środkiem do tlenków Kontakt s i kontakt u zmyłem. Zamontowałem i pojawił się kod 51, po wpięciu górnej pokrywy bo była wypięta z wtyczek pojawił się kod 18. Może wejście w tryb serwisowy coś pomoże? Dodam że wszystko wpiąłem jak należy.
  • #24
    djanek
    Level 14  
    Zrób dobrej jakości zdjęcie zasilacza z polaczeniami
  • #26
    djanek
    Level 14  
    Wygląda że jest OK, sprawdź termiki na kotle oraz czujnik NTC na kotle
  • #27
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    Jak sie tam dostać? Termik jest centralnie w środku. Zewnętrzna obudowa to jakiś monolit. Do góry odkręcać warstwy?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ok. Mam to. Żeby zmierzyc termik musze odkręcić tą śrubkę? Krups EA9010 - automatyczna konserwacja non stop
  • #28
    djanek
    Level 14  
    Najłatwiej od strony zasilacza
    1. Odłącz i pomierz rezystancję grzałki termobloku, powinno być kilkadziesiąt Ohm (dokładnie nie pamiętam), w przypadku przerwy to oznacza że termiki są uszkodzone
    2. Przewody NTC , odłącz i pomierz, z tego co pamiętam powinno być ok 100KOhm,
    Ocena, jeżeli termiki są uszkodzone to uszkodzony jest czujnik NTC, najczęściej przyczyną jest odlutowanie się styku do NTC. Zasilacz błędnie interpretuje pomiar temperatury i następuje przegrzanie termobloku.
  • #29
    grzegorz_kielek
    Level 11  
    nr1: 124 kohm, nr2: 50 ohm
  • #30
    djanek
    Level 14  
    Wygląda że jest OK, w którym momencie wyświetlacz blokuje się ? zdjęcie