Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso

Szymon7507 02 Jan 2020 12:46 9909 13
  • #1
    Szymon7507
    Level 12  
    Witam,
    Kupiłem chińskie radio 7018B.
    Kupiłem przejściówkę z kostki oryginalnej ISO na nowe radio, nie wiem który przewód jest do czego ( oryginalna kostka ISO). Wrzucam jeszcze schemat starego radia oraz schemat nowego. Jak podpiąć nowe? Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso



    Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wiem że jedna kostka jest do głośników tj. ta jaśniejsza ale nie wiem który przewód do czego służy z tej czarnej kostki, nie chce popsuć radia
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    aras4don
    Level 11  
    Weź sobie zwykły miernik, znajdź w kostce masę oraz 3 plusowe 12V. Jeden +12V jest stały, drugi i trzeci po włączeniu zapłonu. Pozdrawiam
  • #3
    Szymon7507
    Level 12  
    Tyle to ja akurat wiem. Pytanie tylko który jest od akumulatora który od zapłonu a który od pamięci itp

    Dodano po 2 [minuty]:

    W tej kostce jest 6 przewodów i chce wiedzieć który jest do czego.
  • Helpful post
    #4
    gradek83
    Level 41  
    Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso

    Twoje oryginalne radio sterowane jest z magistrali CAN dla tego moim zdaniem połączenie powinno wyglądać mniej więcej tak jak rozrysowałem ale czy to zadziała to nie wiem. Masz tam z radiem oryginalnym połączony opcjonalnie alarm zapewne samochodowy i tu nie jestem pewny czy po zamianie alarm będzie ci działał tak więc to chińskie radyjko raczej nie jest dedykowane pod twój samochód. Oczywiście na próbę na krótko możesz to połączyć i sobie sprawdzić ale co z tego wyjdzie to już sobie sam sprawdzisz i daj znać czy takie rozwiązanie będzie ci odpowiadać. Jak nie to szukaj radia dedykowanego pod twój model samochodu. Ale z tego co widzę system nagłośnienia masz podstawowy czyli zwykłe stereo.
  • #5
    Szymon7507
    Level 12  
    Już zrobiłem. Ale dziękuję. Zrobiłem tak. Aku podpiąłem pod pamięć radia głośniki do głośników kamerkę itp tak jak być powinno a co do załączania radia zrobiłem następująco: w skrzynce z bezpiecznikami znalazłem+12V po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 czyli jeszcze nie zapłon, później sprawdziłem czy na zapłonie też jest +12V okazało się że jest . Więc w miejsce tego bezpiecznika wpisałem bypass i wpialem stary i nowy bezpiecznik przewód pociągnąłem do kostki ISO radia i podłączyłem. Radyjko działa ładnie. Nie działa tylko po wyjęciu kluczyka ale to nie problem. Wiem że chińskie radio to ... Ale kupiłem to tylko po to bo to stary samochód którym jeździ narzeczona, więc lepsze jej nie potrzeba a i tak jest o wiele lepszy od oryginału. Tu ma mirror linka itp. mam tylko jeden problem z kamerą cofania . Jak jest przekręcony kluczyk na pozycję 1 to jest wszystko ładnie po wrzuceniu biegu wstecznego . Widać pięknie. Ale gdy silnik pracuje to obraz skacze i pokazuje no signal i się włącza i wyłącza . Prawdopodobnie te zakłócenia są przez nieekranowany przewód. Kupiłem nowy czekam aż kurier przywiezie jak podłączę to powiem co i jak.
  • #6
    gradek83
    Level 41  
    Szymon7507 wrote:
    po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 czyli jeszcze nie zapłon, później sprawdziłem czy na zapłonie też jest +12V okazało się że jest

    To jest zapłon czyli ACC/ON odpalenie silnika to Engine START czyli podanie napięcia na rozrusznik. Przy ACC/ON bez zapalania silnika masz już potrzebne napięcia w obwodzie.
    Szymon7507 wrote:
    Nie działa tylko po wyjęciu kluczyka ale to nie problem
    Bo odcinasz ACC/ON musiał byś przewód Battery + bezpośrednio pod akumulator podpiąć przez co gdy na Ignition Switch czyli ACC/ON zabrakło by napięcia radio przechodzi w stan uśpienia.
    Szymon7507 wrote:
    tak jest o wiele lepszy od oryginału
    No więcej ma bajerów to fakt.
    Szymon7507 wrote:
    Ale gdy silnik pracuje to obraz skacze i pokazuje no signal i się włącza i wyłącza
    Mówisz o kamerce ? cofania ?
  • #7
    Szymon7507
    Level 12  
    Tak kamerka cofania

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bo odcinasz ACC/ON musiał byś przewód Battery + bezpośrednio pod akumulator podpiąć przez co gdy na Ignition Switch czyli ACC/ON zabrakło by napięcia radio przechodzi w stan uśpienia.


    Mam rozumieć że dwa przewody mają być podpięte z akumulatora do radia ? Bo jedno z aku to jest pamięć a drugi też z aku ale do wzbudzenia radia ?
  • #8
    LWD11
    Level 31  
    Szymon7507 wrote:
    mam tylko jeden problem z kamerą cofania . Jak jest przekręcony kluczyk na pozycję 1 to jest wszystko ładnie po wrzuceniu biegu wstecznego . Widać pięknie. Ale gdy silnik pracuje to obraz skacze i pokazuje no signal i się włącza i wyłącza . Prawdopodobnie te zakłócenia są przez nieekranowany przewód.


    Pewnie zasilanie kamerki podłączyłeś bezpośrednio pod żarówkę wstecznego ? :D
    Musisz zrobić sterowanie zasilaniem kamerki, tak by była zasilana z innego punktu +12V niż żarówka wstecznego. / np. jak jest, zasilanie z zapalniczki tylnej,. itd... / Sterowanie najprościej zrobić na przekaźniku, którym steruje żarówka wstecznego.

    BUP 12V na którym ma być cały czas napięcie, w oryginalnej kostce taki jest to go wykorzystaj.
    Do ACC radia podłącz z auta taki plus który wyłącza się z kluczykiem / najprościej poszukać w skrzynce bezpieczników /

    To radio żeby się usypiało musi mieć podłączony plus po stacyjce ACC
  • #9
    gradek83
    Level 41  
    Szymon7507 wrote:
    Tak kamerka cofania

    Masz do wyboru albo MAŁY filtr przeciwzakłóceniowy do kamera cofania. - nie zawsze to się sprawdza.
    Lub zasilanie do kamery podać z akumulatora a światło wsteczne będzie załączać przekaźnik 12V załączający zasilanie z akumulatora do kamery i przewodu A2 Back IN.
    Szymon7507 wrote:
    Mam rozumieć że dwa przewody mają być podpięte z akumulatora do radia ? Bo jedno z aku to jest pamięć a drugi też z aku ale do wzbudzenia radia ?

    Battery + to pamięć radia czyli gdy przekręcisz stacyjkę na OFF czyli wyłączony to po czasie radio wchodzi w tryb uśpienia i z akumulatora ciągnie mały prąd podtrzymujący pamięć radia.
    Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso


    Aktualnie zapewne masz kamerę tak podpiętą :
    Volkswagen Golf 5, nowe radia kostka iso
  • #10
    Szymon7507
    Level 12  
    Tak , mam tak samo podłączoną kamerkę. Myślałem nad przekaźnikiem 12-24V 80 A do samochodów

    Dodano po 4 [minuty]:

    Myślałem żeby rozciąć przewód RCA i wstawić tam przekaźnik
  • #11
    gradek83
    Level 41  
    Szymon7507 wrote:
    Tak , mam tak samo podłączoną kamerkę. Myślałem nad przekaźnikiem 12-24V 80 A do samochodów
    Na początek sprawdź opcję z diodą prostowniczą.
  • #12
    Szymon7507
    Level 12  
    Faktycznie to też jest myśl, gdzieś powinienem mieć na warsztacie :)
  • #13
    Szymon7507
    Level 12  
    No więc w końcu dzisiaj znalazłem trochę czasu i zacząłem się bawić. Wpialem przekaźnik 12 V do lampki wstecznej ( cewka).
    Jako zasilanie wziąłem 12V z zasilania głównego, nadal obraz skakał. Wpialem diodę prostowniczą 12V i też nie pomogło. Moim zdaniem to nie jest wina radia, bez zapłonu obraz nie skacze. Już mi brakuje pomysłów.
    Diodę prostowniczą wspinałem też do głównego zasilania radia. Terazz mi jeszcze przyszła myśl żeby zasilić z akumulatora a nie z zasilania głównego ale wątpię żeby to coś pomogło. No i jeszcze jeden trochę głupi bo myślę żeby dać diody prostownicze na każdy przewód 😃. Też wątpię że to zadziała poprawnie. Ma ktoś jakiś pomysł? Będę naprawdę wdzięczny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    gradek83 wrote:
    Szymon7507 wrote:
    Tak , mam tak samo podłączoną kamerkę. Myślałem nad przekaźnikiem 12-24V 80 A do samochodów
    Na początek sprawdź opcję z diodą prostowniczą.


    Nie działa. Jakiś inny pomysł?
  • #14
    gradek83
    Level 41  
    Albo alternator jakieś zakłócenia sieje i jeśli tak to co mi przychodzi na myśl to można zastosować stabilizator liniowy 12V aby kamerce stałe 12V filtrowane dostarczyć. Ewentualnie sprawdź regulator napięcia przy alternatorze.