Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tuleje Poliuretanowe - Jak eksploatować, jak serwisować, czym smarować

DriverMSG 05 Sty 2020 00:17 2250 42
  • #31
    E8600
    Poziom 38  
    spox247 napisał:
    Bo nie smadował... Pozdrawiam

    Po co smarować przecież jest odporny na ścieranie i starzenie.
    spox247 napisał:
    Poliuretan jest odporny na tarcia dlatego piszczy...
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    spox247
    Poziom 16  
    kkknc napisał:
    A co ci da smarowanie? Materiał się wybija tuleje są całe.
    Guma amortyzuje, a poliuretan musi się po pewnym czasie wybić. Wystarczy lekko. Potem już idzie szybko. Bo siły działają większe i nie są chamowania.


    Masz w aucie poliuretan?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #33
    Macosmail
    Poziom 33  
    Jeżeli piszczy tzn. że pracuje nie tam gdzie trzeba. Trze o metal. Tak jak czasami zwykłe gumy na stabilizatorze. Tuleja powinna pracować tylko wewnętrznie. Smarowanie może tylko zapudrowac problem jakim jest niska jakość elementów jako całości i tyle.
    Guma też by piszczała gdyby nie była zwulkanizowana z częścią metalową.
    Co do febi to dobre były może z 20 lat temu. Obecnie mam zaufanie tylko do Lemfordera, oryginału z ASO bąć w zależności od marki, konkretnego producenta dostarczającego na pierwszy montaż.
    Elementy gumowe w tanich zamiennikach to jakiś skandal. Osłony przegubu wytrzymują 2 lata (oryginał 20 lat), wieszak tłumika w poprzednim samochodzie po roku praktycznie sie rozpadł. Uszczelka gumowa (do gaźnika klasycznego motocykla) po roku cała popękana, gumka tłoczka ssania taka samo.
  • #34
    spox247
    Poziom 16  
    Ludzie przecież te elementy nie są ze sobą zwulkanizowane i od pierwszych dni tuleja metalowa kręci się w poliuretanie... Więc od początku muszą być smarowanie...
  • #35
    Macosmail
    Poziom 33  
    Czyli jest to prymitywna i wadliwa konstrukcja. Jak posmarujesz to jeszcze bardziej zacznie się obracać. Każdy doświadczony trochę w mechanice widział pewnie, jak tworzywo potrafi wytrzeć metal.
  • #36
    spox247
    Poziom 16  
    Prymitywna jak prymitywna. Chodziło o to żeby można było zmienić szybko charakterystykę pracy zawieszenia poprzez zmianę tulei między twarde i miękkie... Druga sprawa żaden producent nie robi fabrycznie poliuretanowych tulei bo dbają o komfort użytkownika samochodu

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak robisz jakąś zmote w teren gdzie zawieszenie ugina się pod dużymi kąta i to taka tuleja poli doskonale się spisze gdzyz się kręci na tulei metalowej...

    Dodano po 2 [minuty]:

    A tak wogole musi być to rozbieralne gdyż trzeba to smarowac👍
  • #37
    Macosmail
    Poziom 33  
    Albo mieć kalamitki i kanały rozprowadzające :D
    Dla mnie to jest wadliwa konstrukcja. Element metalowy powinien być frezowany aby zwiększyć powierzchnie styku i uniemożliwić obrót albo zastosowane jakieś tworzywo (klej) pośrednie jeżeli nie da się trwale połączyć poliuretanu z metalem.
    A jeżeli już ma się obracać to powinno też być jakieś tworzywo pośrednie do łożysk ślizgowych o właściwościach samosmarujących.
    Producenci nie stosują poliuretanu bo mają sprawdzone mieszanki gumowe o odpowiednich charakterystykach i wystarczającej trwałości. W wielu samochodach fabryczne zawieszenie wytrzymuje 200tyś. km i więcej.
  • #38
    spox247
    Poziom 16  
    Wadliwa nie jest tylko ma swoje plusy i minusy. Jeśli na rynku już nie występują tuleje ori to dorabia się je z poliuretanu. Dorabialem kiedyś do Escorta 4x4 do tylnego zawieszenia bo nigdy w sprzedaży nie występowały żadne zamienniki...
  • #39
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Składasz wszystko na biały smar teflonowy(grubo) ,śruby równiez i zapominasz.
  • #40
    spox247
    Poziom 16  
    Zapominasz aż nie zaczną Piszczeć...
  • #41
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Nic mi lata nie piszczało. Porzadny smar stp i musi być ok.
  • #42
    spox247
    Poziom 16  
    Mi po zimie zawsze któraś zacznę kwiczeć... Smaruje i rok spokoj
  • #43
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    Nawet nawalenie smaru po pewnym czasie się odezwie warunki jakie panują na drogach deszcz itd spowodują prędzej czy puzniej ten problem ostatnio nawet się spotykam z polamanymi wahaczami ale ile w tym prawdy nie wiem. Najlepiej poli spisuje się gdy mamy "glebe" wtedy tylko jest amortyzacja bez sił skretnych. Do tradycyjnego zawieszenia zdecydowanie tuleje ori...