Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy

mruz12e 03 Jan 2020 22:46 1230 10
  • #1
    mruz12e
    Level 10  
    Mam problem z alternatorem Lucas - oczywiście nie ładuje.
    Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć takiego modelu mostka prostowniczego (nr z mostka: 83633A i 4579)

    Ktoś już w nim grzebał i zamontował regulator 15RAa 14V. Wszystko podłączone jest według schematu (zaznaczyłem na czerwono diody, których końcówki są "odlutowane" w tym jedna z nich wyrwana):



    Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy


    Jaką diodę zastosować zamiast tej uszkodzonej? - pozostałe raczej sprawne.
    Ktoś z Was spotkał się z takim mostkiem - warto go próbować naprawić?

    Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy
    Lucas - Niespotykany alternator i MOSTEK prostowniczy
  • Helpful post
    #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
  • Helpful post
    #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Mostek 130646 cargo dostepny, regulator 130642 także jest dostępny.
  • #6
    mruz12e
    Level 10  
    Kurczaki, a ja nie mogłem znaleźć nic podobnego do mojego mostka.

    Miałeś do czynienia z takim alternatorem/ mostkiem?

    Nie wiem czy nie warto byłoby wymienić tego mostka na inny -standardowy (oprócz ceny nowego mostka) ten alternator pracuje w kombajnie zbożowym (pobór prądu jak w ciągniku rolniczym) i jest tam dużo pyłu, kurzu - mostek zabija się tym kurzem między tymi blaszkami i to może to spowodowało te przepalenia.

    Jeszcze jedno - słuchać, ze łożysko (te przy pierścieniach ślizgowych) już szumi - dużo jest zachodu z jego wymianą?

    Montaż innego alternatora może być ciężki co najmniej z powodu koła pasowego na dwa paski, które poruszają wentylator chłodnicy.i - alternator służy jednocześnie za napinacz tych pasków.

    Mój wygląda identycznie
    Link
  • Helpful post
    #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Części tanie jak barszcz , wymień wszystko i bedzie git.
  • #8
    mruz12e
    Level 10  
    chyba tak zrobię.
  • #9
    mruz12e
    Level 10  
    Nie chcę zakładać nowego tematu - może ktoś z Was pomoże mi z innym(standardowym) alternatorem, który postanowiłem naprawić podczas oczekiwaniu na części do bohatera tematu.

    A więc: alternator standardowy (pracujący w ciągniku rolniczym):
    Iskra letrika 14V 65A AAK1333 11.201.470
    alternator wzbudzał się po odpaleniu dopiero po przegazówce - powyżej 2k obr/min.
    Potem działał (kontrolka gasła) również na jałowych obrotach.
    Jakiś 2 miesiące temu kontrolka (po przegazówce) gaśnie nie całkowicie tzn. świeci się delikatnie z ok. 20% mocą.
    Podpiąłem miernik i pomiary wykazały liniowy wzrost napięcia ładowania aż do 15,1V przy obrotach 2,2k.
    Zamontowałem więc nowy regulator
    https://allegro.pl/oferta/regulator-alternato...jQwODMzNzhjZTQ0NTI0Y2IwZmJlMGZjNTVjM2IyYjY%3D
    i dalej to samo.
    Co może być przyczyną?
  • Helpful post
    #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Dioda wzbudzenia
  • #11
    mruz12e
    Level 10  
    Mostek wymieniony, regulator został stary bo w sklepie internetowym w którym zamówiłem mostek i ten regulator okazało się (PO MIESIĄCU OCZEKIWANIA), że jest on jednak niedostępny.
    Ale najważniejsze, że alternator ładuje.
    Wielkie DZIĘKI wszystkim za pomoc