Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C5 2.0 HDI 2008 pompa wysokiego ciśnienia

aroora 04 Jan 2020 00:48 903 8
  • #1
    aroora
    Level 7  
    Witam, mam citroena C5 2008 rok 2.0 HDI. Przy temp < 0 st. Celcjusza nie chce odpalić. Akumulator zdrowy, świece OK. Byłem na diagnozie i komputer pokazuje, że niskie ciśnienie paliwa, nie dużo ale mniej niż norma. Jeden wtrysk podawał za trochę za mało, ale zostało to poprawione. Jestem z Krakowa, jeśli wiecie co z tym zrobić i gdzie, będę wdzięczny za sugestie. Myślałem o regeneracji pompy, Pozdrawiam
  • #3
    vorlog
    Level 38  
    W Krakowie jest zakład regenerujący pompy CR, ponoć ma bardzo dobrą opinię.
    Są w stanie zdiagnozować pompę na stanowisku testowym i ocenić co jest do roboty.
    Mam w aucie (P407) silnik z tej grupy (2.0 HDI RHR, układ Siemensa), kupiłem go z pompą, której czasem coś odwalało i ciśnienie nie chciało wzrastać przy próbie ruszenia z miejsca, jak już zaskoczyło to auto szło jak głupie. Na szybko przełożyłem zespół pompy zakupiony na szrotowisku i jest OK, ale starą pompę też mi pasuje oddać do sprawdzenia. Prawdopodobnie zacina się zawór regulacji dawki paliwa, ale sam wolę go nie wymieniać, bo kosztuje sporo, a jak się okaże, że coś innego to... :)
    Też się do Krakowa z tym wybieram, ale na razie nie mogę się zebrać.
    V.
  • #4
    spox247
    Level 18  
    Jak masz możliwość to sam rozbierz tą pompę bo ona jest prosta w budowie... Jak jest porysowana to masz przyczynę
  • #5
    vorlog
    Level 38  
    Oczywiście, że rozebrałem- w środku lusterko, żadnych śladów uszkodzeń, wytarć, złuszczeń. Gdyby jakieś były wywaliłbym ją na złom, bo koszt pełnej regeneracji jest taki sam jak pompa po regeneracji, ok. 1700zł. Wydaje się obecnie, że wystarczy wymienić uszczelki, zawór regulacyjny i przetestować na stanowisku probierczym, ale to robota dla serwisu.
    V.
  • #6
    spox247
    Level 18  
    W takim razie to nie jest pompa...
  • #7
    vorlog
    Level 38  
    Nie mam do końca pewności- może zawiesza się zaworek bezpieczeństwa (ponoć coś tam takiego siedzi, nie wnikałem), szkoda mi wywalić koło 600zł na elektrozawór regulacyjny dawki (VCV) w dodatku cholera wie, jakiego pochodzenia (na allegro podróbki też się trafiają) W dodatku podmieniałem ten element na inny, używkę- objawy były podobne. Może używka też uwalona, może co innego? Czy ja nie mam nic lepszego do roboty... :D
    A tak, firma wymienia co trzeba, robi pomiar ciśnień itd. oraz daje gwarancję na zastosowane części.
    Niech sobie zarobi parę groszy, z tego żyje.
    V.
  • #8
    aroora
    Level 7  
    W wężu doprowadzającym paliwo zauważyłem bąbelki powietrza. I tu była przyczyna. Dzięki za sugestie. Pozdrawiam
  • #9
    vorlog
    Level 38  
    Moja pompa wróciła z serwisu tydzień temu- rzeczywiście, wadliwie działający zawór regulacji dawki plus zawieszający się zaworek międzysekcyjny. Dodatkowo wymiana wszystkich uszczelnień i test na stanowisku.
    Pompa założona na silnik, brak zastrzeżeń co do pracy. Serwis z Lublina, jak coś, wal na PW.
    V.