Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie

albert1987 04 Jan 2020 17:22 1158 12
  • #1
    albert1987
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z instalacją LPG, samochód spada mi z obrotów przy wciśnięciu sprzęgła do 500 obr, a później podbija do 1100 obr przy nie nagrzanym silniku. Nie nagrzanym, w sensie długo nie nagrzanym. Samochód musi się dobrze rozgrzać nawet do 90 °C , żeby awaria ustąpiła. Na bęzynie jest wszystko ok. Byłem już u kilku gazowników, ale samochód jest już rozgrzany i każdy mówi, ze wszystko jest ok. Zauważyłem również, że awaria bardziej nasila się w zimne dni. Po rozmowach z kolegami mechanikami, wywnioskowaliśmy, ze może mieć na to wpływ parownik, ponieważ w lato (ciepłe dni) takich awarii nie bylo. Tylko późna jesień, zima, i wiosna.
    W związku z tym postanowiłem wymienić parownik z Tomasetto a9 alaska, na inny Stag ac 01. Mam takie pytanie , czy po wymianie parownika muszę robić mapowanie silnika, jesli tak to jak to zrobić w tym programie King (ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć takiej porady) i na co zwrócić uwagę po wstawieniu tego parownika.
    Auto to Octavia ii 1.6 mpi
  • #2
    enhanced
    Level 43  
    Ale po co kombinować? Kup ten sam i założ bez dodatkowych zabaw z okablowaniem które mogą się zdarzyć przy wymianie na inaczej zbudowany.

    Długo masz ten reduktor zamontowany? FIltry wymienione? W ogóle ci gazownicy coś sprawdzali czy ciśnienie trzyma, jaka temperature trzyma?
  • #3
    albert1987
    Level 10  
    Filtry wymieniane. Przed zakupem już patrzyłem czy przyłącza będą pasowały. Wszystko do połączenia mechanicznego jest takie samo, różnica z tego co czytałem i dowiedziałem się od innych gazownikow jest w klasie wykonania. Cena redaktora pierwszego to 140zl, a drugiego to 211 zl co i tak jak na reduktory nie jest jeszcze cena wysoka. Ogolem mowiac wstawili mi kit, ktorego nikt nie zachwala i nikt nie poleca kupowania do niego zestawu naprawczego w celu wymiany membran (a przypuszczam, ze to jej wina).
    Ile mam?- 2,5 roku i przejechane na nim 70 tyś km. Pierwsze oznaki takiego czegoś pojawiły się rok temu na jesieni czyli po około 33 tyś. I tak było zima i na wiosnę. Latem wszystko się uspokoiło, A teraz mam powtórkę.

    Czy trzyma ciśnienie? Na rozgrzanym jak byłem u gazownikow trzyma, na zimnym jeszcze nie wiem bo dopiero zamówiłem interfejs i zobaczę sobie sam w domu, bo nie mam jak zostawić u gazownikow na noc żeby silnik całkowicie ostygl. Na ciepłym jest to nie do wykrycia, bo zachowuje się normalnie. Bardzo sporadycznie ale przechodzi mi podczas jazdy w tryb pracy awaryjny, wyrzuci check i asr, następstwem tego jest brak mocy i obroty Max do 2800. Ale gasisz samochód odpalasz i dalej jazda normalnie, albo sam wraca do stanu normalnego, tylko że po chwili. U gazownikow byłem już kilku wydałem prawie 500 i każdy mówi, że według niego jest wszystko ok. Po jednym musiałem jeszcze trzy dni do niego jeździć, bo tak coś rozregulowal że szalał z obrotami cały czas.
    Dlatego postanowiłem wziąć się za to sam i potrzebuje pomocy odnośnie tego programu, bo z tego co widzę to ta cała centralka King jest mało spotykana, A nie chciałbym żeby doszło mi po wymianie parownika do podania zbyt ubogiej mieszanki.
  • #4
    sebap
    Level 41  
    Po wymianie reduktora ustawiasz tylko ciśnienie, map nie ruszasz bo i po co? Jakie wtryskiwacze i ile na nich przejechane?
  • #5
    albert1987
    Level 10  
    Wtryskiwacze VALTEK 32 i przejechane na nich 70 tys.
    Ciśnienie ustawia się na biegu jałowym, czy przy jakichś innych obrotach?
  • #6
    sebap
    Level 41  
    Zostaw reduktor w spokoju. Valteki na śmietnik, montaż innych (nie Valteków), strojenie i wtedy napisz jak działa auto.
  • #7
    albert1987
    Level 10  
    Nie upieram się, że to jest w 100% wina reduktora. Ale już tyle co teraz się naczytałem o instalacjach LPG i co może mieć wpływ na takie zachowanie to tak tylko przypuszczam, że to może być reduktor. Jutro do mnie dotrze ineterfejs i nowy reduktor, zobaczę jakie tam jest dokładnie ciśnienie na zimnym silniku, chwilę po przełączeniu na gaz, a jakie jest dokładnie na rozgrzanym. Może to mi coś podpowie? nie wiem.. jeśli ciśnienie będzie takie samo zaraz po przełączeniu jak i na rozgrzanym silniku i parowniku, to trudno. Parownik będę musiał odesłać i będę szukał przyczyny dalej....
    Ale nie jestem zdziwiony jednym, dlaczego założyli mi taki sterownik. Do tego sterownika praktycznie nigdzie nie ma żadnych podpowiedzi, ani filmików jak go obsługiwać w celu mapowania ani diagnostyki.
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Chłopie, te wtryski nie trzymają parametrów po 10tys a u Ciebie mają 70tys ale nie, uparłeś się na reduktor (też nie za bogaty ale te 100KM w Skodzie obrobi). W jakim celu zadajesz pytanie skoro wiesz lepiej?
  • #9
    albert1987
    Level 10  
    Nie wiem lepiej. dlatego się pytam. to co napisałem wcześniej to były moje spostrzeżenia na to co mi się dzieje, kiedy i kiedy ustępuje.
    A jak sprawdzić czy to jest na pewno wina wtrysków, żeby je kupić kupić z pewnością, że to jest ich wina i je wymienić. Bo jeśli to jest ich wina to wymienię wtryski nie ma problemu.

    Jeszcze jak byłem u gazownika tego, który mi to zakładał, zapytał "Gdzie tankujesz?" wymieniłem mu dwie stacje gdzie tankuje w naszym rejonie. A on na to, że tam gaz jest średni. Ok. może i średni według niego, ale na gazie jeżdżę już z 9 lat , na podwórku jest 2 samochody z gazem które też tam tankują i jest cały czas wszystko w porządku.
  • #10
    waski821
    Level 17  
    sebap wrote:
    Chłopie, te wtryski nie trzymają parametrów po 10tys

    Tak ale tu chodzi o valtek 32 a nie 30. Czyli wtryskiwacze omvl w kolorze czerwonym. Ich głównym problemem jest duży wydatek przy niskiej temperaturze gazu. Należy w takim przypadku z robić korektę po temperaturze gazu.
  • #11
    albert1987
    Level 10  
    Kupiłem dzisiaj interfejs i podłączyłem się do komputera. porobiłem zrzuty ekrany podczas pracy silnika od zimnego do rozgrzanego. może ktoś się odezwie czy coś w tym widać nie tak, bo dzisiaj zachowywał się dokładnie tak samo do momentu rozgrzania silnika. czy mapowanie jest, dobre, czasy wtrysków i czy normalne jest to o czym mówiłem. w programie ustawione jest na 1,3 Bara. Po odpaleniu było ponad 1,6 i stopniowo spadało w miarę nagrzewania silnika do prawidłowego 1,3.
    Nie wiem też jak z korektą na biegu jałowym na STFT oscyluje w granicach do 8,5% a na LPG STFT w granicach 1,6%.
    Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie
    Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie
    Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie
    Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie
    Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie
    Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie
    Octavia II - Instalacja LPG KING MP48 OBD ustawienie
  • #12
    albert1987
    Level 10  
    Podpowie ktoś coś??
  • #13
    albert1987
    Level 10  
    Witam
    Teraz dopiero teraz rozwiązałem temat z instalacją LPG. Tak jak pisałem, powymieniałem: reduktor, listwę wtryskową, robiłem "X" razy kalibrację i nic nie przyniosło efektów. Aż w końcu uległ całkowitemu uszkodzeniu MAPSENSOR :). Kupiłem nowy mapsensor, taki sam jak poprzedni. Zrobiłem nową kalibrację instalacji, bo tamta pokazała na nowym mapsensorze totalne bzdury w ustawieniach i problem się skończył. Jeżdżę już ponad 4 miesiące, tankuję gdzie pasuje i nie mam żadnego problemu z falowaniem obrotów.