Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat stilo 1,6 103 kM - niski bieg jałowy, dziwny czas ładowania cewki

06 Jan 2020 09:31 186 4
  • Level 13  
    Mam pytanie odnośnie czasu ładowania cewki, otóż znalazłem info że w każdych warunkach pracy silnika (zimny/rozgrzany/bieg jałowy / przyspieszanie) ten czas powinien wynosić 1,550
    u mnie jest tak:
    uruchamiam silnik, troszkę dłużej kręci niż zawsze, ciśnienie w kolektorze ssącym na zimno mniej więcej 340- 360mbar...
    gdy rozgrzeje się do 75-80 stopni na 2i 3 cyl czas ładowania cewki zmienia się z tych 1,550 na 1,600.... gdy tylko jest już rozgrzany (90-95C) pojawia się nagle 1,900-2,100.... silnik wariuje, ciśnienie zmienia się i wynosi nawet 410(podaje ciśnienie na wyłączonych odbiornikach, na biegu jałowym), w wydechu zaczyna troszkę ... jakby bąblować:)
    nie ma różnicy czy chodzi na lpg czy na Pb, samochodem generalnie da sie jechać, ale często przy dojeżdżaniu do świateł falują i schodzą nisko obroty.... zaczyna troszkę kuleć jakby na 3 cyl chodził, wyższe obroty ok, moc jest, spalanie w normie,
    Co zrobiłem/sprawdziłem :
    kolektor ssący szczelny, rozrząd sprawdzony(ori blokady/zegar), cewki podmienione z innego auta(moje w tym drugim cały czas pokazują 1,550) nowe świece, sterownik silnika podmieniony z drugiego auta......

    czy macie jakieś sugestie??
    własne doświadczenia??
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 36  
    Tak, odseparować instalację gazową . Zrobić 200-300 kilometrów na benzynie ( może się okazać że wystarczy kilkadziesiąt). Próba rozpoznania problemu w aucie ,tak jak stworzył go producent.
  • Level 13  
    Czy jeśli jest to błąd wynikający z lpg, to znaczy sterownik się "rozrególował" to czy po przełożeniu stara s innego auta nie powinno być odrazu dobrze?
  • Level 1  
  • Level 13  
    Ale ja przekładałem ECU silnika... Więc jeśli w nim byłby problem to na drugim było by ok? Na biegu jałowym teoretycznie powinno być ciśnienie 270-330 mar tak wyczytałem z esi( informacja serwisowa bosch) mój silnik na zimno ma 360( bez odbiorników i na biegu jałowym) a jak jest problem z silnikiem to ciśnienie około 410 tak jakby sterownik ratował się przed niskimi obrotami i uchyla przepustnice.... Ale czemu ten czas ładowania cewki jest dłuższy? Cewki sprawne, świece nowe....