Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego elektryczny hamulec postojowy jest w Polsce nielegalny?

balonika3 08 Jan 2020 00:03 2577 41
  • #31
    Aleksander_01
    Level 41  
    Czytaj dokładniej. Już w poście 19, spox247 pisał o tym, a ty po 12 postach powtarzasz. Pokaż tę hondę.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przybyłek wrote:
    W focusie z 2011r. czyli prawie 10lat temu miałem opcje która sama kręciła kierownicą podczas jazdy jak zjeżdżałem z pasa, albo chciałem wyprzedzać a ktoś był w martwym polu.

    Acha, i to jest elektryczny układ kierowniczy. Czyli już 10 lat a ja o tym nie słyszałem. A lusterka boczne miał ? przeglądałeś się w nich aby zobaczyć minę szczęśliwego nabywcy.
  • #32
    Przybyłek
    Level 13  
    Aleksander_01 wrote:
    Czytaj dokładniej. Już w poście 19, spox247 pisał o tym, a ty po 12 postach powtarzasz. Pokaż tę hondę.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przybyłek wrote:
    W focusie z 2011r. czyli prawie 10lat temu miałem opcje która sama kręciła kierownicą podczas jazdy jak zjeżdżałem z pasa, albo chciałem wyprzedzać a ktoś był w martwym polu.

    Acha, i to jest elektryczny układ kierowniczy. Czyli już 10 lat a ja o tym nie słyszałem. A lusterka boczne miał ? przeglądałeś się w nich aby zobaczyć minę szczęśliwego nabywcy.



    Nie, to tylko opcja kręcenia elektrycznie kierownicą, ale było działało i w razie co zagrażało(jak by się coś mocno zepsuło)

    4control w renault też posiada rozdzielona sprzęgłem kierownicę i elektrycznie sterowane przednie i tylne koła.
    Audi także posiada taki system.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZmJWTCwep4k&feature=share
    Pakiet LDW

    ps. Jaki nabywca ?? Bo tego nie zrozumiałem??
  • #33
    bearq
    Level 38  
    Takich rzeczy jest wiele. Chociażby już o wcześniej wspominanym Volvo S40 z obrysówkami po bokach po nawet nowe samochody osobowe w których światła do jazdy dziennej nadal się świecą po włączeniu świateł mijania a według prawa...
  • #34
    Aleksander_01
    Level 41  
    Przybyłek - Ja swoje ty swoje. To że ty durak to wsio normalna, ale ty ze mnie chotiesz sdiełat duraka. Ty panimajosz szto ty piszesz, my tu gaworim o
    eliektriczieskoje ruliewoje uprawlienije.
    Rozumiesz pojęcie o którym jest dyskusja - elektryczny układ kierowniczy czyli taki układ gdzie nie ma wału kierownicy lub inaczej, gdzie kierownica i koła nie są połączone mechanicznie, a sterowanie odbywa się tylko i wyłącznie drogą elektryczną.

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #35
    tesla97
    Level 14  
    A słyszał poprzednik o diravi albo orbitrolu? Tam nie ma mechanicznego połączenia kierownicy z kołami tylko hydrauliczne
  • #36
    Przybyłek
    Level 13  
    Aleksander_01 wrote:
    Przybyłek - Ja swoje ty swoje. To że ty durak to wsio normalna, ale ty ze mnie chotiesz sdiełat duraka. Ty panimajosz szto ty piszesz, my tu gaworim o
    eliektriczieskoje ruliewoje uprawlienije.
    Rozumiesz pojęcie o którym jest dyskusja - elektryczny układ kierowniczy czyli taki układ gdzie nie ma wału kierownicy lub inaczej, gdzie kierownica i koła nie są połączone mechanicznie, a sterowanie odbywa się tylko i wyłącznie drogą elektryczną.


    Rozumiem rozróżniam wspomaganie elektryczne które ma 30 lat od sterowania elektronicznego układem skrętnym gdzie nie ma mechanicznego połączenia między kierownicą a przekładnią kierowniczą i podałem przykłady takich samochodów. Jest co prawda połączenie mechaniczne ale w normalnych warunkach rozłączone po przez sprzęgło które jest zawodne. Takie rozwiązania posiada Renault jako 4control, AUDI A6, A8, Q7, Infinity q50.
    Połączenie mechaniczne przez sprzęgło jest oczywiście do przednich kół, tylne są skręcane wyłącznie elektrycznie i nie posiadają zupełnie połączenia mechanicznego nawet awaryjnego.
    Na TVN turbo testowali chyba Renault Talisman pod kątem tego że na kierownicy nie czuć drogi bo nie ma połączenia mechanicznego a kierownice odbija sprężyna do pozycji wyjściowej.

    Poza tym dla bezpieczeństwa to połączenie już nie ma znaczenia, od kiedy są układy w pełni elektrycznego wspomagania(bez elektrycznej pompy hydraulicznej) ponieważ zdarza się że po uszkodzeniu takiego wspomagania naglę kierownica kręci się do oporu i nie jest się w stanie jej utrzymać. Nie wiem jakie to uszkodzenia ale każda osoba która chodź trochę interesuję się motoryzacją o takich przypadkach słyszała.
    Kolejna rzecz która może być niebezpieczna to blokada kierownicy w samochodach bezkluczykowych. Nie ma prądu, nie ma kierownicy(blokada aktywna) Blokady co prawda są bistabilne i teoretycznie mają możliwość bycia wyłączoną bez prądu, ale jak nie raz już to widziałem z powodu wieku, zużycia i chyba rozmagnetyzowaniu ten system nie działa i po odłączeniu akumulatora kierownicą nie pokręcimy.
  • #37
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tesla97 wrote:
    diravi
    Ten akurat ma połączenia kierownicy z kołami. To tylko protoplasta wspomagania o zmiennej sile działania.
    tesla97 wrote:
    orbitrolu?
    A widziałes go w jakimś samochodzie? Bo ja tylko w wolnobieżnych maszynach rolniczych/budowlanych - mała precyzja działania. A szczątkowy orbitrol masz np. w główce maglownicy układu z hydraulicznym wspomaganiem
  • #38
    sanfran
    Network and Internet specialist
    W moim bezkluczykowcu z blokady na kierownicę już zrezygnowano.
  • #39
    Aleksander_01
    Level 41  
    Przybyłek skąd ty czerpiesz te informacje. Każdy układ związany z bezpieczeństwem a takim jest niewątpliwie układ kierowniczy jest tak zaprojektowany że raz odblokowany (chodzi o blokadę kierownicy) nie ma prawa się zablokować bez względu na brak napięcia. Zobacz jak działa blokada w reno, vw itp. Blokada ma rolę priorytetową, tzn gdy ma usterkę jest brak zezwolenia na odpalenie samochodu, a przy normalnym użytkowaniu nie ma prawa samoczynnie się zablokować.
    Ja wiem że są takie samochody gdy braknie płynu do spryskiwaczy samochód automatycznie się wyłącza i tylko serwis (ASO) jest go w stanie uruchomić. Ja słyszałem o czymś takim, ty natomiast widziałeś te samochody.

    Dziś miałem klienta z megane III. Gadka szmatka o samochodach i mówię klientowi że te "bezkluczykowce" to bardzo łatwo ukraść. Klient mówi że to niemożliwe bo jak odejdzie od samochodu to on się samoczynnie zamyka. Więc mówię "proszę go odpalić i niech pan przyniesie tu kartę (kilkanaście metrów). Oczywiście samochód nie zgasł, klientowi kopara opadła, więc mu wytłumaczyłem że to dla jego bezpieczeństwa. A gdyby tak na przejeździe kolejowym skończyła się bateria, karta uległa zniszczeniu itd, to co wtedy ? Bezpieczeństwo to priorytet, a samochód można ubezpieczyć.
  • #40
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, reasumując wątek - elektryczny hamulec postojowy jednak zapewnia dozowanie siły hamowania - i dłużej trzymasz/ciągniesz klawisz, tym mocniej hamuje. Spraktykowałem osobiście. Trzeba tylko pamiętać, że działa on z reguły na koła tylne - zablokowanie ich, czyni auto nadsterownym....
  • #42
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Zależy od implementacji. W scenicu tak się nie działo.
    Zasadniczy naciąg to 720N, na żądanie (dłuższe przytrzymanie przełącznika) zwiększanie naciągu.