Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie roletami zewnętrznymi

07 Sty 2020 12:14 573 8
  • Poziom 2  
    Cześć, poszukuję pomocy w kwestii sterowania roletami zewnętrznymi. Dodam również, że jestem totalnym laikiem w kwestii automatyki oraz elektryki.

Mam wstępnie wykonaną instalację do rolet i zastanawiam się czy to ma sens/czy będzie działać.
    Projekt wygląda tak, że od każdej rolety do włącznika leci kabel 4 x 1.5 następnie od włącznika leci kabel zasilający do rozdzielnicy 3 x 1.5. (wyjątkiem są rolety balkonowe tam jest zrobione tak, że leci jeden kabel zasilający do dwóch włączników - nadal mogę to poprawić)

Pan elektryk twierdzi, że takie rozwiązanie pozwala na zamontowanie sterowników w rozdzielnicy za pomocą których będę mógł np. zamknąć wszystkie rolety jednocześnie (np. pilotem).

Czy elektryk mówi prawdę? Czy nie powinienem przypadkiem wymienić kabla zasilającego we wszystkich roletach na 5 żyłowy tak żeby móc sterować?

Pozdrawiam serdecznie

............................................................................
    Ogłoszenie

Zapraszamy do zapoznania się z poradnikami, tematami wyróżnionymi, artykułami, z zakresu systemów zabezpieczeń takich jak domofony, automatyka bram i szlabanów, systemy alarmowe, kamery, kontrola dostępu:
    Poradniki dot. systemów zabezpieczeń

Jeżeli w w/w tematach nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zapraszamy na forum:
    Systemy zabezpieczeń

Zachęcamy również do odwiedzenia sekcji Poradniki Ogólne, gdzie znajdziecie materiały z pozostałych działów forum, w tym dla osób rozpoczynających swoją przygodę z elektroniką:
    Poradniki Ogólne
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Maslakos napisał: