Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai tucson 2.0crdi 113km a - Duże spalanie

goly75 07 Jan 2020 19:29 2517 13
  • #1
    goly75
    Level 9  
    Witam
    Problem zaczął się od błedu P0401 recyrkulacji spalin.Został wyczyszczony egr,kanał egr-a w kolktorze dolotowym i od tego czasu auto z 8,5L zaczęło spalać 12-13L.(styl jazdy bez znaczenia,cały czas jednakowo łyka ropę)
    Jazda to w połowie miasto w połowie trasa
    Zabiegi do tej pory wykonane to
    -spradzone wtryskiwacze
    -układ powietrzny
    -układ paliwowy
    -sprawdzony katalizator
    -wymieniony przepływomierz,elektrozawór do egr-a
    -pełna diagnostyka komputerowa silnika wykonywana kilkukrotnie w każdych warunkach(wedłg mechanika wszystkie parametry jak fabryczne)
    -sprawdzona skrzynia biegów automatyczna(dla pewności bo nie zaobserwowałem z nią problemów)
    Może ktoś z szanownego grona miał podobny problem i coś podpowie bo nad autem dwóch mechaników ręce rozłożyło
    Z góry dziękuję i życzę Szczęśliwego Nowego Roku
  • #2
    4495redberet
    Level 26  
    EGR masz elektryczny czy na podciśnienie???
    Jak na podciśnienie to zdejmij wężyk z niego i tak pojezdzij i zobacz to spalanie.
    Wężyk zaslep np jakaś śrubka.

    A i po jakim czasie wywali ci błąd od EGR ale myślę że zdążysz zobaczyć czy spalanie spadnie.
  • #3
    goly75
    Level 9  
    Tą metodą już sprawdzałem a także jazda z odpiętą przepływką niestety brak pozytywnych rezultatów
    Egr na podciśnienie
  • #4
    4495redberet
    Level 26  
    Kurcze to nie wiem co mogło się stać.
    Mój w mieście tak 10/10.5
    Na trasie 8/8.5
    Zresztą mniej nie wymagam od takiego klocka ze 113km silnikiem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jazda bez przepływomierza to słabo troche,bo samochód strasznie muli i wyżej jak 3000 silnika nie wkrecisz.
  • #5
    goly75
    Level 9  
    Dokładnie takie spalanie było też w moim,na trasie przy lekkiej nodze można było go ogarnąć w 7.5l a miasto około 10l,a co do jazdy bez przepływki to mojego bez problemu można kręcić do końca tylko silnik jakoś tak "twardo" pracuje
    Dziś sobie skojarzyłem że mniej więcej w tym samym czasie był też robiony rozrząd.Czy przestawienie o ząbek rozrządu miałoby aż taki wpływ na spalanie?( jaby się miało odpalanie auta a przestawienie rozrządu?)
    Dodam też iż auto odpala ładnie,nie kopci,nie pobiera oleju
  • #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    goly75 wrote:

    Dziś sobie skojarzyłem że mniej więcej w tym samym czasie był też robiony rozrząd.

    Zawsze w takich sytuacjach gdy przed było dobrze a po źle należy szukać w tym co się robiło. Rozrząd koniecznie do weryfikacji, bo raczej wątpliwe abyś przy egr coś pomylił.
  • #7
    4495redberet
    Level 26  
    Dokładnie rozrząd do sprawdzenia,bo może być przestawiony.
    A bez przepływomierza z tego co wiem silnik nie powinien się wkręcić wyżej jak do 3000k.
    Tak jest w moim i wiem,że w innych też tak było.
  • #8
    goly75
    Level 9  
    Zapomniałem jeszcze o jednej przypadłości która dotknęła silnik.
    A mianowicie na przykład przy wyprzedzaniu po wkręceniu silnika na wysokie obroty(powyrzej 4000tys)zaczyna trochę inaczej pracować,jest głośniejszy i czuć po kierownicy że coś nie tak.Wcześniej po kilku kilometrach jazdy zaczynał pracować normalnie a na dzień dzisiejszy musi odstać dobę i więcej, dopiero chodzi jako tako.
    Może to kogoś naprowadzi na jakiś trop.
  • #9
    marcin13173
    Level 10  
    Witam, mam to samo, brak mocy, gaśnie iecie auta, kontrolka silnika, brak błędów, wyczyszczony zbiornik paliwa, nowy filter, dzisiaj wymontowałem turbo, kompletnie rozj....e, nawet łopatki po bokach się wytarły. Jutro zamawiam regenerowane turbo i po jutrze będę wiedział czy to to. Jak coś dam znać. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Acha, i jeszcze jedno, spalanie w granicach 10-12 litrów, mam nadzieję że po naprawie spadnie.
  • #10
    marcin13173
    Level 10  
    Witam, update, turbo wymienione, pierwszy kilometr spoko później to samo, gaśnięcie auta po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów na minutę, spalanie nadal wysokie. Podjechałem do innego mechanika stwierdził uszkodzenie czujnika położenia wału. Zamówiony zamiennik, brak reakcji, nawet auto nie odpaliło, jutro będzie oryginał. Zaniepokoiło mnie jeszcze jedno, stan oleju za duży, około centymetra.
  • #11
    MarcinS70R
    Level 20  
    marcin13173 wrote:
    Witam, update, turbo wymienione, pierwszy kilometr spoko później to samo, gaśnięcie auta po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów na minutę, spalanie nadal wysokie. Podjechałem do innego mechanika stwierdził uszkodzenie czujnika położenia wału. Zamówiony zamiennik, brak reakcji, nawet auto nie odpaliło, jutro będzie oryginał. Zaniepokoiło mnie jeszcze jedno, stan oleju za duży, około centymetra.


    Auto ma DPF? , jeśli ma to by wiele wyjasniało.
  • #12
    marcin13173
    Level 10  
    Witam, po kolei, wymieniłem pompę paliwa w zbiorniku, pompę wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze, czujnik ciśnienia paliwa na listwie i zawór scv. Problem nie znikł. Następnie wyczyściłem Dpf. To samo, tryb awaryjny 3 tys.obr. gaśnięcie silnika. Wkurzyłem się wymieniłem na starą pompę w baku, stary czujnik ciśnienia paliwa i scv. Jedyną rzeczą którą zrobiłem dodatkowo to adaptacja czujnika ciśnienia na listwie i adaptacja czujnika w pompie wtryskowej. I woalaaa. Moc wróciła, brak trybu awaryjnego, nie gaśnie, obroty stoją w miejscu. Może komuś się przyda.
  • #13
    4495redberet
    Level 26  
    Super👍👍
    Jak/ czym robiłeś te adaptację???