Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat126 brak awaryjnych pozyc. -

08 Sty 2020 00:01 201 4
  • Poziom 9  
    Mam problem z maluchem z 1981, mianowicie nie działają światła awaryjne. Po włączeniu ich nie zapalają się, a lampka sygnalizująca awaryjne na zegarze nie świeci. Dodam, że na przełączniku od awaryjnych znajduje się dodatkowo żarówka/dioda, która zapala się przy załączeniu, nic więcej.

    Drugim problemem jest brak świateł pozycyjnych z jednej strony (przód i tył). Światła drogowe jak i mijania działają poprawnie.
  • AdexAdex
  • Poziom 43  
    Sprawdziłeś przerywacz świateł awaryjnych i bezpieczniki od świateł pozycyjnych?
  • AdexAdex
  • Poziom 9  
    PITERRR napisał:
    Sprawdziłeś przerywacz świateł awaryjnych i bezpieczniki od świateł pozycyjnych?

    Sprawę świateł pozycyjnych udało mi się rozwiązać. Szukałem przerywacza awaryjnych w bagażniku, ale takowego nie znalazłem, chyba że jest gdzieś schowany. Jedyne co mnie zdziwilo to przekaźnik T5170 zamontowany pod zamkiem klapy do którego są podpięte 3 z 4 przewodów, ale to chyba nie ma związku z awaryjnymi.
  • Poziom 43  
    W twoim maluszku z 1981r masz mieć taki właśnie przerywacz.
    Fiat126 brak awaryjnych pozyc. -
  • Poziom 39  
    W maluszku z 1981 fabrycznie awaryjnych nie bylo. Jeśli są, jest to zestaw "od prywaciarza", który się wpina (w zależności od producenta) najczęściej pomiędzy kostkami od przełacznika zespolonego kierunkowskazów i do stałego zasilania - kabel od bezpiecznika, lub kostki pomiędzy złączem stacyjki.

    Trudno cokolwiek wyrokować na ślepo.

    Brak pozycyjnych z jednej strony wskazuje na uszkodzenie bezpiecznika.
    Maluszek z tego okresu miał ich 8 sztuk. Dwa od drogowych (na każdą lampę), dwa od mijania (jap poprzednio), dwa od pozycyjnych (osobny na każdą stronę) zabezpieczającą także oświetlenie tablicy i wskażników, bezpiecznik od urządzeń zasilanych po stacyjce: stop, kierunki i wycieraczki oraz bezpiecznik od urządzeń zasilanych zawsze: lampka podświetlenia i klakson.
    Obwód zapłonu, ładowania i rozrusznika nie jest chroniony bezpiecznikami.

    Pamiętaj, że przewody w tym samochodzie dobiegają czterdziestki. Tworzywo sztuczne staje się twarde i się łamie urywając przewody.
    Tak się naszukałem uszkodzenia instalacji w moim klasyku, aż spotkałem takiego babola.