Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Naczepa Schmitz EBS Knnorr - Usterka EBS

08 Sty 2020 18:51 429 7
  • Poziom 20  
    Witam.
    Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053.
    Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku.
    Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę komunikację komputerem z modulatorem (czyli mam podpięty komputer puszczam ręczny i komunikacja zostaje przerwana),i ponownie zapłon modulator się steruje i kontrolka gaśnie do ponownego ręcznego czy nożnego podania sygnału.Najgorsze jest to że modulator nie rejestruje żadnego błędu kompletnie żadnego.
    Teraz napiszę co sprawdziłem:
    Złącze główne zasilania na modulatorze było troszkę skorodowane wymieniłem wtyczkę na nową i wyczyściłem piny, zdemontowałem modulator i sprawdziłem czy korozja nie dostała się do środka modulatora ale wszystko czyste i bez wody i korozji w środku ale nie rozlutowywałem płyty tylko ocena wzrokowa.
    Sprawdziłem zasilanie i drożność przewodów pod obciążeniem ok.
    Zrobiłem symulacje hamowania zawór pracuje i steruje ciśnieniem na siłowniki hamulcowe problem jest w momencie podania sygnału na żółtą linię.
    Ciśnienie zasilania OK.
    Sprawdziłem napięcie na CAN na spiętym zestawie na jednym około 9,9V na drugim 14,5V przy odpiętym przewodzie powietrznym żółtym hamulce pracują po can jest sterowanie co prawda zapala się błąd co jest normalne bo nie widzi sygnału pneumatycznego ale hamulce się uruchamiają.
    Sprawdzałem na innych ciągnikach różnych marek objaw taki sam.
    Sprawdziłem puszkę na dodatkowe elementy peryferyjne bez korozji i zwarć.
    Przewód ABS i gniazdo ok.

    Wszystko na to wskazuje że to właśnie pojawienie się ciśnienia na żółtej linii powoduje zamieszanie ale miałem już usterki czujnika ciśnienia tej właśnie linii ale nigdy nie było tak że by mi przerywało komunikację czy coś podobnego, z reguły był błąd czujnika lub nie wiarygodna wartość jego odczytu.

    Proszę o pomoc może ktoś coś takiego przerabiał bo chyba już nic nie zostaje tylko sam modulator z góry dziękuję za pomoc i sorki za tak dużo pisania ale chciałem dobrze przedstawić problem.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 25  
    Zostaje podmiana podzespołów: przewód, zawór
    albo założyć przewód 5 pinowy ebs auto naczepa.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Miałem takie problemy, ale przyczyną było auto
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 23  
    A czy dzieje się tak jak masz podpięte wszystkie przewody elektryczne czyli te od świateł? Czy tylko podpięty sam 7pin od Ebs. Może być usterka w modulatorze a mianowicie w elektrozaworach. Sproboj zasterowac z komputeta modulator
  • Poziom 20  
    Przewód 5 pin nie daje rozwiązania , robiłem test zaworów test symulacja hamowania , przewody oświetleniowe nie mają znaczenia problem jest z przewodami i bez nich
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Czym diagnozujesz?
    Wg Twojego opisu wygląda mi na to, że to czujnik ciśnienia zadanego dostaje zwarcia przy podaniu ciśnienia i to powoduje błąd.
  • Poziom 20  
    Diagnozuje jaltestem, jeśli chodzi o czujnik to też to podejrzewam ale często miałem przypadki z uszkodzonym czujnikiem Lini żółtej i nigdy nie przerywało diagnostyki i był to całkowity brak wartości lub złe wskazanie czujnika, oczywiście był błąd ale diag też była, w takim razie zwarcie musi być naprawdę "mocne" że pada komunoikacja.
  • Poziom 26  
    Miałem już kilka przypadków, że uszkodzenie któregoś z przetworników ciśnienia powodowało takie numery.
  • Poziom 20  
    Witam raz jeszcze po regeneracji modulatora wszystko gada pięknie. Problem w elektronice modulatora.