Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] 1.9JTD grande punto ciężko odpala.

08 Sty 2020 23:26 264 7
  • Poziom 5  
    Witam. Posiadam grande punto 1.9JTDM 130km. Auto ciężko odpala, najgorsze są krótkie odcinki po odpaleniu, później zgaszenie i próba odpalenia to jakiś cud. Z rury siwo, że nic nie widać, a jak odpali nic mu się nie dzieje. Na komputerze brak błędów. Podczas dłuższego kręcenia pojawia się komunikat "Cruise Control". Po długim postoju odpala bez większych problemów. Np. jestem w pracy 8h, wychodzę odpala normalnie, ale po tych 8h w lato kopci na szaro i nie może odpalić. Im niższa temperatura tym lepiej odpala.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Rzeczy, które już w nim zrobiłem i nic nie pomogły: Wymiana nowego EGR magneti Marelli, przynajmniej nie świeci check. Wymiana świec żarowych na Beru. Regeneracja rozrusznika (wymiana tulejek). Dodatkowy przewód masowy z aku na silnik. Akumulator raczej dobry, bo wytrzymuje jak go kręcę z 5min.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Rozrusznik kręci ciężko, ale rano, czy po dłuższym postoju tak samo ciężko kręci i normalnie odpala. Osoba, ktora mi go naprawiała stwierdziła, że jest napewno sprawny, że był sprawdzany pod obciążeniem.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 5  
    Przestaje kopcić od razu po odpaleniu, kopci podczas kręcenia. Moc ma, wszystko jest normalnie, gdy odpali. Czasem pojawia się komunikat nadmierna temperatura podczas kręcenia i wyrzuca bendix - odcina kręcenie, dzieje się to wtedy, gdy rozrusznik kręci normalnie, najczęściej po krótkim odcinku i zgaszeniu. Pojawia się komunikat nadmierna temperatura, i co chwilę to samo, kręci 5s, odcina, komunikat, aż do kilkunastu razy, aż zalapie.
  • Poziom 42  
    Jakie ciśnienie na rampie gdy nie chce odpalić? Jak narasta? od razu do tych 300bar czy buduje i gdy osiągnie zezwolenie na rozruch to odpala?
    M4rcinek napisał:
    kopci podczas kręcenia.

    Albo wtrysk leje i nie może ciśnienia zrobić albo kompresji brak.

    M4rcinek napisał:
    Moc ma, wszystko jest normalnie, gdy odpali.

    To nie wyznacznik. miałem podobnego, klient twierdził że ma moc. Po naprawie układu wtryskowego... sprzedał auto bo bał się jeździć takim potworem.

    Reasumując, ciśnienie sprężania i ciśnienie paliwa na rampie do sprawdzenia.
  • Poziom 5  
    Czy ciśnienie na rampie sprawdzę w autocomie? Czy nie sugerować się tymi wartościami? Zrobię próbę przelewowa wtrysków, ale przy słabej kompresji moc pewnie by była odczuwalna, Ze jest słabszy?

    Dodano po 30 [minuty]:

    Może zastosować coś co będzie zmieniało dawkę paliwa na "zimową" i podgrzewało świece niezależnie od temperatury? Bo tu ewidentnie, gdy jest zimno - odpala.
  • Poziom 5  
    Ok tak zróbmy
  • Poziom 5  
    Auto po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury przy termostacie - odpala bez większych problemów. Można pójść skrótem jak ja, zakupić na pewnym portalu coś typu "diesel źle odpala'', czyli przekaźnik czasowy, który przerywa obwód na czujniku temperatury. Wtedy dawka paliwa zostaje zwiększona, świece grzeją i samochód odpala na ciepło czy zimno bez problemu, bez białej chmury z tłumika 😁 jeżdżę tak już 2 miesiąc i mogę potwierdzić, że jest dobrze. Ale trzeba pamiętać, że mimo temperatury dodatniej świecie żarowe będą grzać, tak jak po zdjęciu wtyczki.