Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać.
Dodano po 16 [minuty]: Strumien swiadomosci swia wrote: A jak odkręciłeś to koło?
Dodano po 4 [minuty]: macisz wrote: działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami.
Przecież ich nie widać!!
Po drugie wkręć świece i zobacz czy równo kręci.
Dodano po 1 [minuty]:Nie wstyd ci takim cieknącym syfem brudzić kostkę?
Niczym tu nie brudzę więc bez obaw. Oleju tu nie wymieniam żebym brudził ulice pod domem.
Dodano po 58 [minuty]:Dla mojej informacji znalezione przed chwilą.
temat zakończony ale nie dokończony...
wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM
lista zakupów:
- kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepki metalowo gumowe które są jednorazowe, po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2 szt jedna większa druga mniejsza + śruba na wał korbowy też musi byś nowa).
- koło zmiennych faz rozrządu.
- pompa płyny chłodzącego.
od czego zacząć:
- spuszczamy płyn chłodzący (w przypadku gdy wymieniamy pompę wody).
- odłączamy akumulator.
- demontujemy przepustnicę.
- wyciągamy zaślepki metalowo gumowe 2 szt (przebijamy je na środku wkrętakiem i siłą wyciągamy).
- odkręcamy osłony paska rozrządu (górną, środkową i dolną).
- zakładamy klucz na śrubę wału korbowego i kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara tą śrubą do momentu aż na wycięcia w wałkach rozrządu będzie można założyć blokadę wałków (blokada pasuje tyko w jednym ustawieniu).
- po założeniu blokady na wałki rozrządu zakładamy blokadę na wał korbowy.
- szukamy zaślepki (śruby) wkręconej na bloku silnika w jego dolnej części po prawej stronie od wejścia bagnetu do sprawdzania poziomu oleju w silniku).
- wkręcamy tam blokadę wału korbowego.
- następnie najlepiej używając długiego przecinaka i młotka luzujemy/odkręcamy śrubę na wieńcu wału korbowego (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), UWAGA stary pasek rozrządu musi byś nadal na swoim miejscu napięty).
- po poluzowaniu śruby wału za pomocą podnośnika podpieramy silnik od dołu, odkręcamy od góry podporę silnika (demontujemy ją, silnik opiera się na podnośniku/podporze).
- odkręcamy napinacz paska rozrządu.
- żeby zdjąć pasek rozrządu odkręcamy do końca śrubę na wale korbowym i ściągamy wieniec (wieniec nie posiada klina jest dociskany tylko śrubą na stożkowo zakończony wał korbowy).
- od góry odkręcamy koło zmiennych faz rozrządu (jeżeli je wymieniamy) - ale lepiej je wymienić...!!!
- ściągamy pasek.
- odkręcamy pompę wody (wymieniamy na nową).
- po dokładnym osuszeniu miejsca montażu pompy do dołączonej w kpl. pompy uszczelki smarujemy ja silikonem po obu stronach w miarę możliwości równomiernie (silikon 350 stopni C), montujemy nową pompę wody.
- wymieniamy rolki prowadzące które są w komplecie zestawu rozrządu.
- zakładamy pasek rozrządu.
- czynność tę zacznijmy od góry, a więc lewe koło wałka rozrządu, koło zmiennych faz rozrządu (musi być lekko odkręcone na śrubie mocującej gdyż kołem zmiennych faz rozrządu skasujemy luz paska rozrządu między kołem lewym a kołem zmiennych faz).
- układamy pasek rozrządu na pozostałych kołach i napinaczu.
- na końcu zakładamy dolny wieniec na wale korbowym (przy tej czynności pamiętajmy że w tym momencie nie może być już luźny pasek między lewym kołem wałka rozrządu i kołem zmiennych faz rozrządu).
WAŻNE: często pojawia się pytanie jak ustawić koło zmiennych faz rozrządu - jak je nie włożycie będzie dobrze - koło to zmienia nam fazę rozrządu na prawym wałku rozrządu pod wpływem ciśnienia oleju które kanałem w śrubie mocującej to koło dostaje się do środka koła i wypycha sworzeń zwalniający mechanizm koła zmiany faz na kole nie ma żadnego czujnika, czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się od strony założonej przez nas blokady wałków a wałki rozrządu nie zmieniają położenia bo mają założoną blokadę.
- UWAGA wszystkie śruby skręcamy na klej do gwintów a zwłaszcza śrubę na wale korbowym.
- Naciągamy napinacz (w górny zakres znacznika - po ułożeniu się paska na kołach znacznik znajdzie się na środku) (zaleca się po 1000 km ponowne sprawdzenie/napięcie napinacza - ale rzadko się to zdarza...)
- śrubę na wale korbowym dokręcamy bez obawy że coś nam się przestawi wał korbowy - wał oprze się wykorbieniem o blokadę w bloku silnika wcześniej wkręconą przez nas (często podczas odkręcania troszkę wał korbowy cofa się, zwłaszcza gdy wcześniej zdejmiemy stary pasek rozrządu...)
- dokręcamy wszystkie śruby odpowiednim momentem.
- ściągamy blokadę z wałków rozrządu.
- zakładamy nowe zaślepki metalowo-gumowe (nabijamy je).
- ściągamy blokadę z bloku silnika - wkręcamy starą zaślepkę.
- nakładamy klucz na śrubę wału korbowego i wykonujemy 3-4 pełne obroty paska rozrządu zgodnie z ruchem wskazówek zegara sprawdzamy znaki na napinaczu jak potrzeba poprawiamy napięcie napinacza.
- zakładamy osłony paska rozrządu.
- skręcamy podporę silnika.
- zakładamy przepustnicę.
- podłączamy akumulator.
- uruchamiamy silnik.
Silnik zostawmy na 30 minut pracy na biegu jałowym - obserwujemy czy nie ma niepokojących dźwięków (mogliśmy czegoś nie dokręcić - to się zdarza).
No i w ten sposób mamy nowy rozrząd z wymienioną pompą wody, kołem zmiennych faz rozrządu, napinaczem i rolkami prowadzącymi.