Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

System zautomatyzowanego parkowania od Baidu

ghost666 09 Sty 2020 19:17 636 0
  • System zautomatyzowanego parkowania od Baidu
    Platforma obliczeniowa Baidu, dedykowana do automatycznego parkowania samochodu (AVP) jest teraz gotowa do produkcji. Jednostkę obliczeniową Apollo (ACU) zaprojektowano specjalnie dla systemów AVP, który pozwala wysadzić kierowcę i pasażerów, zanim samochód odjedzie w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego.

    Zautomatyzowane parkowanie samochodu jest postrzegane jako ważny krok w kierunku w pełni zautomatyzowanej jazdy, zwłaszcza że ten cel jest bardziej osiągalny i może prowadzić do znacznych przychodów dla firm, które inwestują środki w tego rodzaju technologię. Tymczasem w pełni zautomatyzowane pojazdy wciąż są przyszłością, jednakże to one będę generowały większe i stabilniejsze długofalowo przychody.

    Jednostka obliczeniowa Apollo firmy Baidu (ACU) została zbudowana w oparciu o układ Xilinx Zynq UltraScale FPGA (konkretnie o model XAZU5EV), który jest używany do łączenia czujników i przetwarzania algorytmów AI. Jest to istotna zmiana w stosunku do pokazanego wcześniej systemu prototypowego, który został zbudowany na procesorach graficznych.

    "Zapewniając elastyczną platformę sprzętową, Baidu może projektować elastyczne i skalowalne systemy, które bezproblemowo obejmują przyspieszenie obliczeń AI i bezpieczeństwo funkcjonalne, dzięki różnorodności algorytmów przetwarzania" powiedział Yousef Khalilollahi, wiceprezes firmy Xilinx ds. Kluczowych rynków pionowych.

    Platforma AVP wykorzystuje kombinację kamer i czujników ultradźwiękowych do postrzegania otoczenia. Kamery o polu widzenia 120 ° patrzą do przodu i do tyłu. Cztery kamery typu rybie oko o polu widzenia 190° obrazują obszar wokół samochodu. Dwanaście czujników ultradźwiękowych pełni funkcję radaru wokół pojazdu: obejmuje to osiem czujników ultradźwiękowego asystenta parkowania o zasięgu 2,5 mi i cztery czujniki automatycznego asystenta parkowania o zasięgu 5 m.

    Platforma jest kompatybilna ze strukturą PaddlePaddle firmy Baidu i spełnia poziom nienaruszalności bezpieczeństwa samochodowego C (ASIL-C).

    Baidu ma już zakontraktowanego partnera OEM. Weltmeister Automobile, który pomimo niemieckiej nazwy jest chińskim producentem pojazdów elektrycznych, na początku 2020 roku zamierza wprowadzić do produkcji pierwsze pojazdy, które mają być wyposażone w system AVP. W innych gałęziach przemysłu oczekuje się, że rozwiązanie Baidu będzie dotyczyło modeli pojazdów, które będą masowo produkowane od 2021 roku.

    Źródło: https://www.eetimes.com/baidu-bets-on-fpgas-for-automated-valet-parking/

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    ghost666
    Tłumacz Redaktor
    Offline 
    Fizyk z wykształcenia. Po zrobieniu doktoratu i dwóch latach pracy na uczelni, przeszedł do sektora prywatnego, gdzie zajmuje się projektowaniem urządzeń elektronicznych i programowaniem. Od 2003 roku na forum Elektroda.pl, od 2008 roku członek zespołu redakcyjnego.
    ghost666 napisał 9501 postów o ocenie 7547, pomógł 157 razy. Mieszka w mieście Warszawa. Jest z nami od 2003 roku.
  • Computer ControlsComputer Controls