Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nexwell, Ampio, Grenton czy?

09 Sty 2020 20:14 552 3
  • Poziom 3  
    Witam,

zastanawiam się nad wyborem automatyki do nowobudowanego domu.

Czy możecie podać wady - zalety wskazanych producentów?

Jestem jeszcze przed elektryką w domu (na wiosnę) i zastanawiam się czy już teraz trzeba wybrać konkretny system?

Bywałem na targach budownictwa i z obserwacji mogę wskazać, że Nexwell, Ampio, Grenton są liderami na tym rynku na śląsku i małopolsce.

Czy macie jakieś opinie, typy?
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    ArtyONE, jak bym zainstalował sobie niemieckiego, porządnego KNX'a.

Z tych polskich firm co wymieniasz, to jedynie Grenton ma jakiś sens - ale wiadomo, to polski produkt... kto wie, może za parę lat będą mogli jakoś dorównać Niemcom, ale to jeszcze, jeszcze.

Tak czy siak najważniejsze byś dobrze przemyślał sobie co chcesz tym robić, jak przygotować okablowanie, z czym będziesz chciał się integrować. W drugim kroku zrobił sobie budżet, by się nie okazało, że będzie fajnie zaplanowane, ale zabraknie środków.

Fajnie, że nie pytasz o radiowe zabaweczki, bo to byłby największy błąd który widać ludzie coraz częściej popełniają. Budują domy za 300-500 tys. złotych, a potem kombinują jak sterować światłem w kuchni zabawkami z alibaby za 20 złotych. Dziwne że do szkoły dzieci nie chcą wozić skuterami skręconymi w stodole ;) - bo to chyba takie dobre porównanie.
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Jeśli myślisz o polskim systemie to ja bym wybrał Grenton. Mam u siebie od 3 lat, żadnych problemów, cały czas rozwijają produkty i funkcjonalności.
    Jeśli coś droższego spoza Polski to KNX lub Loxone. Na pewno jak napisał ktoś wyżej nie wchodź w bezprzewodówkę.