Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?

60jarek 16 Mar 2020 10:20 14373 121
Computer Controls
  • Computer Controls
  • #62
    gradek83
    Level 41  
    Wywal te wszystkie zdjęcia przecież tam nic nie widać jak masz telefon to przystaw do niego lupę albo jakieś mocniejsze okulary czy coś może makro sobie wtedy zrobisz i będzie coś widać i zdjęcie z obu stron podeślij. Tak czy inaczej po podpięciu teoretycznie błędy sprawdzane po OBD2 odnośnie odpiętego radia wydaje mi się że powinny zniknąć. Cholera wie jak to współpracuje z magistralą CAN.
    Siedzi tam mikro kontroler STM8S003F3 / K3
  • #64
    mb220
    Level 2  
    Witam Panowie. Tak z praktyki to jak nie kupisz kolego kabelka z can bus boxem do tego radia dedykowanego do twojego golfa to dup.. blada. chinol robi boxy can pod swoje radia a jest to dla niego proste na androidzie co radio to inny box, co sprzedawca to inny box, co auto to inny box. szukaj sprzedawcy na aliex.. i kup u niego kabel z can boxem wpiętym w kable. inaczej lipa i się zamęczysz. kupiłem kiedyś dwa identyczne radia ale u inych sprzedawców i każdy miał inny box na kablu. nie chodziły zamiennie to z tym a to z tym. Chinole tak mają. pozdrawiam

    Dodano po 11 [minuty]:

    Pozwolicie że podepne się trochę pod temat. Sam mam problem z radiem 2din andid 10,0 w peugeot 307cc lift bo wszystko chodzi jak trzeba i jest super poza faktem że ten can box ma głośniczek w srodku i po podpięciu kostki radia robi głośno bip bip bip wszystko chodzi a on bip bip bip..... wyłacze stacyjke a on nadal bip........ Podłaczylem radio u kolegi w 307 i u niego bez bip..... I gdzie jest problem??? może ktoś wie. Poprzedni własiciel pociąl kable. doszedłem co i jak, polutowałem, założylem kostęk oryginał - radio seryjne śmiga -wszystkie funkcje bez problemu nic nie wywala, chinol też lata super ..... tylko że: bip,bip,bip......... Jakieś sugestje?
    ps.mam plan wydłubać ten głośniczek (on jest od bipania jak się wsteczny właczy) ale chciał bym dojść do przyczyny.
  • #65
    60jarek
    Level 23  
    Przeczytaj temat w moim podpisie tam najprawdopodobniej znajdziesz odpowiedz (sposób działania radia i jego podłączenie).
    Ten temat dotyczy sterowania can a ty masz błąd gdzie indziej. Porównaj zasilanie aut przemierz przed i po zapłonie.
    I mam prośbę otwórz nowy temat bo naprawdę się tu napracowałem na rozwiązaniem mojego problemu. Nie po to go nie zamykam zęby spokojnie dokończyć.
  • Computer Controls
  • #66
    mb220
    Level 2  
    A dzieki . nie zamierzałem przeszkadzać tylko brak wiekszej ilości tematyki CAN radio w necie wiec się troszkę podpiąłem. nie bedę przeszkadzał. :) pozwole sobie ewntualnie zadać pytanko badaczom jak bede czegoś potrzebował. ok?
    pozdrawiam
  • #67
    gradek83
    Level 41  
    Na tym rezystorze R6 jest jakaś pozostałość czy ten rezystor masz spalony ?Jesteś wstanie odczytać jego oznaczenie ?
  • #68
    60jarek
    Level 23  
    Ja zamówiłem drugi taki moduł i zobaczymy -przepraszam ale fakt nie zająłem się tym modułem przedtem pomiary były ok muszę się przyjrzeć. Jutro wszystko sprawdzę (tera zamówiłem z innego źródła) coś mnie korciło się mu przyjrzeć bo ta masa coś mi nie pasowała w module i się do końca na tym nie zastanowiłem. Wezmę się do sprawdzania dzięki.
  • #69
    gradek83
    Level 41  
    60jarek wrote:
    zamówiłem drugi taki moduł i zobaczymy


    Tylko przed podpieciem może warto go od środka sprawdzić.
  • #70
    60jarek
    Level 23  
    Tak tylko chyba zasilanie dioda wsadzona w szereg i dobra. Jutro postaram się dokładnie w dzień przyjrzeć bo dioda na zdjęciu wygląda jak wsadzona równolegle ale miernik co innego pokazuje. I can+ to biały. Jutro za dnia się przyjże.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tylko przejście bezpośrednie z żółtego kabla na diodę 0Ω.
  • #71
    gradek83
    Level 41  
    60jarek wrote:
    I can+ to biały. Jutro za dnia się przyjże.

    Ok

    Wcześniejsze wpisy błędne pokasowałem po twoim sprawdzeniu aby nie było błędów w temacie. Masa i + są na swoim miejscu. Po prostu opisem nie ma się co sugerować dosłownie jak jest oznaczone.
  • #72
    60jarek
    Level 23  
    Teraz zamówiłem moduł z opisem i instrukcją:
    Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Moduł identyczny i ten opis by się zgadzał. Moduł jeszcze nie dotarł. Jak był sprawny to z pomiarów wychodziło właśnie takie połączenie. (a dioda nie jest włączona równolegle do zasilania tylko w szereg od żółtego przewodu jutro dokładnie obejrzę).

    Dodano po 11 [minuty]:

    Anoda diody do żółtego połączona, a katoda nie jest połączona bezpośrednio z czarnym.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Moduł uwaliłem podłączając kable can w/g opisu na module, oni tylko tak jak przedtem pisałeś can + z - zamieniają?
    Zdjęcie przekłamuje.
    Moduł uwaliłem źle łącząc can lub podłączając z can chińskiego radia nie wiadomo co ono do końca ma wyprowadzone z radia?

    Wiem jedno nowy przyjdzie podłącze go do wiązki auta sprawdzę dokładnie -on mi też spać nie daje dlatego drugi zakupiłem nie odpuszczam.

    Mało tego tera próby modułu tylko z radiem RNS-300, a dopiero potem z chińczykiem.
    Oby komputer auta RNS-300 nie rozpoznał od razu tego się obawiam bez modułu.
    Tam padła słuszna uwaga chińczyk robi do radia moduł tylko do danego modelu na androidzie i serii radia.
    Nie bez powodu obcięli te kable can przy obudowie i zero w opisie co przysłali z radiem. (zresztą instrukcja nie od tego modelu dołączona).
  • #73
    gradek83
    Level 41  
    60jarek wrote:
    oni tylko tak jak przedtem pisałeś can + z - zamieniają?
    Z canem to nie problem grunt aby to zasilanie było ok can zawsze można przepiąć. Z tym can to chińczyk bardzo mało info daje zwłaszcza jeszcze jak ma się w ustawieniach niby jakieś opcje do wyboru a tak na prawdę nie wiadomo czy zadziałają. Przyjdzie nowy adapter i się zobaczy.
  • #74
    60jarek
    Level 23  
    Wygląda na to że biały nie bierze udziału ATRAPA?.
    Zielony na 16 nóżce bezpośrednio układu scalonego i gdzie go podać na
    Can - czy jak w oryginale opisano Can- czyli na Can+ ?.

    Na tym nowym co zamówiłem kable biały z zielonym zamienione.
    Zasilania tak jak w moim ostatnim obrazku. Czarny masa, Żółty akumulator, Czerwony po stacyjce ,Pomarańczowy ILL.
    Czyli działa po jednym przewodzie na Can ? Taka nakładka sygnału?
    Bądź tu mądry? Czekam na nową przesyłkę bo skończę u psychiatry.

    Na nowym będę się wzorował przynajmniej dołączają schemat.

    Opór odczytam jak znajdę szkło powiększające przepraszam ale mam na biurku porządek twórczy już nic nie znajduje.
  • #75
    gradek83
    Level 41  
    60jarek wrote:
    Wygląda na to że biały nie bierze udziału ATRAPA?.

    Może zielony ma tylko wysyłać dane do jednostki centralnej bez konieczności odbierania informacji ale pewny nie jestem.

    CAN - To zielony

    A najlepiej odepnij tą wtyczkę z przewodami od tego adaptera i zostanie ci gniazdo i postaraj się z wyczuciem ten biały koszyk obudowę wysunąć z tych pinów wtedy zrób zdjęcie i będzie widać ścieżki gdzie idą. Biały wydaje mi się tak jak by szedł pod R3 którego nie ma wlutowanego czyli jak pisałeś wisi.
  • #77
    gradek83
    Level 41  
    Jeśli na teście diody na multimetrze podczepiłeś pod biały sondę i dotykając drugą po reszcie elementów nie było sygnału przejścia to może faktycznie ten przewód jest do niczego podpięty albo płytka jest kilku warstwowa ale wtedy gdzieś powinien prowadzić sygnał.

    Tak czy siak lepiej olać to i poczekać na tamten adapter.
  • #78
    60jarek
    Level 23  
    Dzięki za pomoc Egzorcysta przy mnie to pikuś trzeba zauważyć że nikt inny nie podejmuje tematu bo każdy każe kupić radio dedykowane do auta z modułem, lub używane żeby w sterowniku auta nie grzebać, ograniczają się do podpięcia chińczyka tylko podstawowych zasilań i większość nie prawidłowo (bo nie znają zasady działania radia nie pomierzyli poborów prądu kiedy jest prawdziwy stan dbaj i kiedy czuwanie a kiedy prawidłowe włączenie) kabli typu podświetlenie antena wsteczny już nie stosują. Sterowanie can to znają jak podłączyć kable i tylko dedykowany model (czasami w sterowniku jakąś opcje zmienić). Znają za to oryginalne bo nauczyli się obsługi w serwisie. Trochę krytyki nie zaszkodzi w oczekiwaniu na moduł.
    Dla mnie to taki moduł podstawowy zapewnia tylko imitacje kilku sygnałów jako obecność oryginalnego radia, a te dedykowane z radiem to zapewne działają prawidłowo tylko z danym radiem (czy klient to sprawdzi?) aby sterownik gateway auta oszukać jako tako.
    Kupiłem radio źle podłączyłem wywaliło za duży pobór prądu na stand baju napisałem do sprzedawcy zarządzałem instrukcji chińczyk od razu oddał 20% kasy i ok (instrukcji brak pomoc na forum) i się ma ha ha.
    W/g mnie wpięcie modułu z radiem to daje efekt tylko w dedykowanych modelach i tam can może działa prawidłowo.
    Spotkałem moduł can bus dedykowany radiom z androidem z wiązka (do mercedesa). 200PLN. Może kto widział moduły dedykowane do golfa V pod radio z android?

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    No i przysłał chińczyk moduł. Moduł jest taki jak poprzedni więc nie pasuje do opisu -czekam co odpowie.
  • #79
    gradek83
    Level 41  
    60jarek wrote:
    No i przysłał chińczyk moduł. Moduł jest taki jak poprzedni więc nie pasuje do opisu -czekam co odpowie.
    Sprawdzałeś od środka ? to samo ? Podepnij zasilanie jak idzie czyli tego jednego jesteśmy pewni a skoro 2 pin przy którym masz biały przewód jest nie używany to go nie podpinaj podepnij tylko ten zielony tylko teraz albo do CAN- i sprawdzisz czy coś to dało czyli np w diagnostyce po zresetowaniu błędów czy będą jakieś błędy typu że nie ma radia jeśli będą to wtedy podepnij zielony pod CAN+ i znowu przeprowadź test i sprawdź. Mi już kończą się pomysły. Ile ty płaciłeś razem z przesyłką ze te ustrojstwa ?
  • #80
    60jarek
    Level 23  
    Nie całe 17 PLN mała kwota a w sumie się zbiera. Napisałem nie odpowiada otworzyłem spór może to go ruszy. Widzisz sygnał leci do układu scalonego boję się nie uszkodzić kolejnego. za mało o układzie wiem rozpruje z koszulki termokurczliwej i obejrzę. Może odpisze lub jak znam życie kasę odda lub zacznie cwaniakować to Ali Expres. (Link dałem ci na priva do tej aukcji).
  • #81
    gradek83
    Level 41  
    No majątku to to nie kosztuje sprawdź od środka czy to to samo. Podeślij zdjęcia tego nowego z tym opisem.
  • #83
    gradek83
    Level 41  
    Masz w domu skaner jeśli tak to podesłał byś skan z obu stron. Czerwony i pomarańczowy nie są czasem ze sobą połączone ?
  • #84
    60jarek
    Level 23  
    Nie są połączone to opory połączone. Skanera nie posiadam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Opory nie połączone.

    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Tego jeszcze nie miałem w kilka godzin przyznany zwrot kasy rekord. I znowu du...w krzakach. Pozostaje kolejna metoda macania na chybił trafił. Interesuje mnie ile napięcia wytrzyma 16 nóżka tego układu scalonego od białego przewodu?
    Na chińczyka odpowiedz już nie ma co liczyć.
  • #85
    gradek83
    Level 41  
    Pod biały czy zielony podpinasz can bus tam nie ma wysokich napięć raczej. Dziwi mnie ten ILL pomarańczowy od podświetlania na rysunku połączeniowym go nie ma. Podłącz zasilanie mase i ACC i sprawdź czy stabilizator daje 5V na główny układ a dalej to już masz dwie opcje z CAN na zmiane. Nic innego nie wyczarujesz.
  • #86
    60jarek
    Level 23  
    Napięcie około 11V (w postach pisałem) pojawia się na can gdy nie ma komunikacji (wysoki priorytet szukania).
    Pomarańczowy ILL na R1. (ill w originale w kostce nie było w moim aucie dociągnąłem z podświetlenia zapalniczki)
    Czerwony po stacyjce na R5.

    Korono wirus za bardzo nie pokombinuje na parkingu bo nie można.
    Na razie na stole sprawdzę z zasilacza wiązkę i radia mam w domu.

    Chińczyk sprzedawca milczy norma, no i darmowy moduł. Nic tylko zamawiać kolejne ha ha ( oni niezły kryzys chyba maja decyzja o zwrocie kasy w kilka godzin zawsze po 15 dni czekałem i wiecej -brak klientów?).
  • #87
    gradek83
    Level 41  
    Po podpięciu tego adaptera cam bus w radio w ustawieniach can wybrałeś swój model pojazdu ?
  • #89
    zigler
    Level 14  
    Witam. Myślę że masz zły moduł. Powinno być raczej coś takiego Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?

    To co pokazywałeś na zdjęciach to raczej emulator Can - potrzebny jak podłączasz radio VW z canem do starszego auta bez can.

    Natomiast Ty potrzebujesz Canbus decoder który "tłumaczy" sygnały can z samochodu do radia z can i odwrotnie.

    Na jednym z pierwszych zdjęć gdzie jest menu can w radiu jest na liście nazwa Raise - może to przypadek ale dokładnie tej firmy mam canbus u siebie.
  • #90
    60jarek
    Level 23  
    Wszystko możliwe jak widzisz wiadomości na ten temat nie ma wo-gule kupujesz w ciemno.
    Pytanie gdzie te urządzenie nabyłeś?
    W menu radia są różne marki aut dużo tego do wybory modeli (tu jeszcze dochodzi czy radio ma te Can).
    Czy ty masz radio na androidzie i te urządzenie (tłumaczące na can) może opisz jakie radio i marka auta oraz jakie radio było oryginalnie montowane.
    To co piszesz jest bardzo prawdopodobne tylko widzisz chińczyk takie urządzenia w większości sprzedaje z wiązka kabli i radiem.
    Mi potrzebne takie urządzenie co tłumaczy z radio z androidem Su 0701 na Can Golfa V.
    I bądź tu mądry.
    Pisz może trafiłeś w rozwiązanie problemu, a ja testuje urządzenie do emulacji obecności Can auta dla radia a nie "tłumacz sygnałów". tego nie wiem.