Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?

60jarek 10 Jan 2020 19:04 18873 127
Computer Controls
  • #1
    60jarek
    Level 27  
    Sprawa ma się tak: Mam chińskie radio Su-9701 i zamontowałem je do Golfa V.
    Radio nie ma z autem komunikacji po can nie komunikuje się obecnie.
    1. Nie mam pewności że prawidłowo załączyłem przewody doprowadzające sygnały Can - kupiłem radio zacząłem je rozpracowywać jak działa poza sterowaniem can.
    Są w tym radiu dwa przewody siwy i biały podłączyłem do can nic nie wybuchło.
    Czy dobrze tego nie wiem bo skąd mam wiedzieć opisu nie mam tych 2 przewodów krotko były obcięte przy obudowie ale zarobione końcówki (tego od sprzedawcy się nie dowiem bo jak o cokolwiek zapytałem to zaproponował mi 20 procent zwrotu kasy i tyle (oddał) ebay chińczyk. Pozostanie mi metoda prób i błędów.

    Dlatego ten pierwszy wątek chwilowo pominę a skupię się na załączeniu radia po can w aucie aktywacji komunikacji po can.
    Radio ma w sobie w menu ustawieniach kierowcy obsługę komunikacji po can.

    2. Na innych forach dowiedziałem się ze radio nie z komunikuje się z autem po can jeśli nie będzie ono zaadaptowane zakodowane załączone w funkcji can gatewaj auta.
    Trzeba to zrobić za pomocą VCDS - pytanie jak to po kolei zrobić załączyć tą komunikacje w aucie i na tym temacie się chcę skupić uwagę.

    Każdy odpisuje wejdź w getewaj itp tylko nikt nie napisał jak to krok po kroku zrobić vcds w golfv Podłączam wcds do auta komunikuje się i co dalej?
    Proszę o pomoc.
  • Computer Controls
  • #2
    60jarek
    Level 27  
    Trzeba wejść w vcds test po can wykonać wejść w 19 Gateway: lista urządzeń -w niej zaznaczyć radio zaznaczyć wejść zapisać; w kodowanie 07 pomocnicze i sprawdzić czy radio analogowe załączone zamknąć okienko pomocnicze. Następnie zapisać to w sterowniku kopiując nr ten co wyżej sterownika.
    Teraz pozostaje kwestia radia czy ono mimo ze ma zaimplementowaną obsługę can obsługuje Golfa V -komunikuje się z nim. Komunikacja po stronie auta can z radiem została uruchomiona.
    1. Pozostaje kwestia tych podłączeń radia can1 i can2
    siwy i biały który gdzie do cam1 czy cam2

    Czy radio mimo zainstalowanej obsługi programowej ma ją fizycznie- ktoś te kable fabrycznie blisko obudowy odciął około 7 cm ale były ładnie zabezpieczone taka nałożona koszulka przezroczysta.
    Trzeba będzie pokombinować z zamiana miejscami sygnałów can- pytanie czy nie uszkodzę magistrali w aucie?
    Czy chińskie radia Su-9701 obsługuje po can Golfa V?

    W radiu jest funkcja test can -milczy nic się nie dzieje po jej wybraniu napiszcie jak to jest z innymi chińskimi radiami?.
  • #3
    gradek83
    Level 42  
    60jarek wrote:
    1. Pozostaje kwestia tych podłączeń radia can1 i can2
    siwy i biały który gdzie do cam1 czy cam2

    Podeślij zdjęcia radia wersję oprogramowania podawajcie więcej danych a nie takie jakieś szczątkowe informacje.

    Na radio zazwyczaj chińczyk nakleja jakieś naklejki z rozpiską albo daje małą instrukcje.
    Jaki rocznik tego golfa 5 i jaki model oryginalnego radia tam miałeś.
  • Computer Controls
  • #5
    gradek83
    Level 42  
    60jarek wrote:
    Na naklejce radia nie ma ujętego can

    Pomimo to podeślij tą instrukcję o ile to nie problem.
    60jarek wrote:
    Golf trend

    A rocznik produkcji?
    60jarek wrote:
    Trzeba będzie pokombinować z zamiana miejscami sygnałów can- pytanie czy nie uszkodzę magistrali w aucie?

    Niczego nie podpinaj na widzi mi się!.
  • #6
    60jarek
    Level 27  
    Instrukcja włożona od jakiegoś innego radia nie ma nic wspólnego z tym co mam dlatego jej nie zamieszczam ksero 10x10cm z obrazkiem innego radia kpina. Radio nowe -kupione parę miesięcy temu. golf 2006.
    Wszystko łącznie ze zdjęciami w temacie który jest w moim podpisie wystarczy kliknąć na link -co mam znów wszystko przenieść cały opis nie ma to żadnego sensu.
    Te przewody napisałem podpoiłem pod can czy dobrze kolorami nie wiem- bo skąd mam wiedzieć.
    Wejdź na ten link poniżej wszystko zamieściłem.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Skoro nic się nie stało can zmamienie przy okazji je miejscami -ryzyko ale puki co nikt nie wie jak to ugryźć.
    Szukałem zdjęć w internecie w niektórych egzemplarzach są widoczne podłączenia do wtyczki zasilającej kable siwy i biały.
    W żadnym opisie nie ma opisanego podłączenia can. Gdy rozmawiałem z jednym polskim ze sprzedających potwierdził obecność w ich egzemplarzach can żadnej informacji nie uzyskałem odnośnie podłączenia can L can H.
    Za to w radiu jest pełne menu obsługi can.
    Zakupiłem na ebay chińczyk gdy zadałem pytania zaproponował zwrot kasy lub zniżkę 20 % -tylko podał kod fabryczny do radia.


    Dodano po 11 [minuty]:

    Nie chciałem łączyć tych tematów ale może warto -obawiałem się że uruchomienie obsługi can w aucie to coś skomplikowanego okazało się że nie.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Dostałem zapytania od innych użytkowników co to jest te can - informuje ze can w aucie to magistrala po której się komunikuje poszczególne sterowniki i urządzenia w aucie z modułem komputera auta. W radiu za pomocą tego można uzyskać takie proste dane (napięcie akumulatora sterowanie multimediami np wzmacniaczem, podstawowe parametry auta temperatura np płynu chłodnicy, włączanie itp) w zależności od rodzaju auta i zastosowanego radia(co w nim zaimplementowane i jakie funkcje posiada ).
  • #7
    gradek83
    Level 42  
    60jarek wrote:
    Instrukcja włożona od jakiegoś innego radia nie ma nic wspólnego z tym co mam dlatego jej nie zamieszczam ksero 10x10cm z obrazkiem innego radia kpina

    Bywa i tak XD
    60jarek wrote:
    Wszystko łącznie ze zdjęciami w temacie który jest w moim podpisie wystarczy kliknąć na link -co mam znów wszystko przenieść cały opis nie ma to żadnego sensu.

    Może wyda się to banalne ale nawet bym się nie zdziwił jak by kolega jednak rozkręcił radyjko i prześledził gdzie te dwa przewody prowadzą na płycie PCB z racji tego że gwarancja u chińczyka to jak już kolega pisał zwrot kasy albo zniżka tak więc nie przejmował bym się plombami.

    Prosił bym jeszcze o przesłanie pierwszego okna jakie pojawia się po włączeniu radia.
  • #8
    60jarek
    Level 27  
    Jak by kolega przeczytał ten temat w moim podpisie to by wiedział czym grozi otwarcie radia tam napisałem i przestrzegłem innych -tam jest napisane czym się to kończy.
    Wgrywa się androidem zdjęcie prześle jak zrobię.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Nie próbujcie otwierać - wiązki taśm przyklejone do pokryw grozi zniszczeniem -mam pewne doświadczenie i nie radzę tego robić w tym egzemplarzu -od razu na taki pomysł wpadłem ale w porę odpuściłem tylko dzięki zachowaniu dużej ostrożności przy próbie otwarcia która i tak nic nie daje bo zęby coś więcej zobaczyć trzeba by było wyjąć wszystkie wnętrzności inaczej się nie da. Rozebrać to tylko gdy się zepsuje w celach naukowych naprawdę odradzam wyjątkowo upakowany egzemplarz. Po otwarciu tylko pokrywy odpuściłem dalszą rozbiórkę.
  • #9
    gradek83
    Level 42  
    Skoro chińczyk to złożył to i rozłożyć tez się da no ale jeśli kolega nie czuje się na siłach to rozumiem.

    Na alix znalazłem kilka zdjęć i niby schemat z budowy.

    Jest kolega wstanie podesłać zdjęcie oryginalnej wiązki ( wtyczek) i podać model oryginalnego radia w tym samochodzie.
    Ciekaw jestem czy w ogóle w tym modelu CAN jest doprowadzony do radia.

    Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701? Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701? Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?
  • #10
    60jarek
    Level 27  
    Na 1 zdjęciu masz pokazane te dwa przewody.
    Can w aucie mam i doprowadzone do kostki radia no i do tych 2 przewodów co widać siwy i białe zaizolowane pierwsze zdjęcie.
    Tak jest u mnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W net znalazłem zdjęcie mego radia i te biały i siwy ma w wiązce zasilającej ujęte.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?

    Dodano po 57 [sekundy]:

    To te dwa przewody zakończone koszulką.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Obsługa can zainstalowana w radiu -czy jest w realu? Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?
  • #11
    gradek83
    Level 42  
    60jarek wrote:
    Obsługa can zainstalowana w radiu -czy jest w realu?

    Z tego co udało mi się obczaić to jesli dane radio sprzedawane jest pod konkretne marki to przy wiązce ma dodatkowo taką kostkę CAN BUS DECODER przy twoim radio tego niby nie ma dla tego pytałem o model oryginalnego radia. Jeśli tej kostki nie będzie to samochód w VCDS wywala błędy. Teraz nasuwa się pytanie skoro jest opcja w radio wyboru protokołu CAN to czy to nie powinno działać po podpięciu przy odpowiednim wyborze z listy CAN set?

    Na zdjęciu masz CAN SET i pod spodem nazwy a po prawej markę samochodów. Tak czy inaczej jeśli podepniesz CAN_H i CAN_L w taki czy inny sposób a te dwa kable wystające są przewodami do CAN to wybierając na chybił trafił w CAN set może trafisz na odpowiednią konfigurację i wtedy zmieni się komunikat.
    Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?

    Albo po prostu musisz dokupić odpowiedni adapter CAN pod swój samochód i do tego adaptera podpinasz te dwa przewody i wybierasz w opcjach odpowiedni model CAN set .

    INFO
  • #12
    60jarek
    Level 27  
    Tylko problem w tym ze na razie nie zadziałało spróbuje kable can zamienić miejscami.
    Kable mogą być nie od can? (ja je traktuję że to can)
    Jest jeszcze jedna kwestia czy radio z nowymi protokołami z komunikuje się z can golfa V? (sterownik 6bit)
    Może te oprogramowanie tylko wgrane do radia -lub przewody obcięte bo w starych modelach aut nie komunikowały się za stare protokoły transmisji.
    Dlatego ten temat zamieściłem bo mam wrażenie ze sprzedawcy oszukiwali od Chińczyka do Polaka bo dzwoniłem około 6 osób sprzedawców.
    Rozebranie radia rozwikłało by problem ale ja się tego nie podejmuję (zbyt ryzykowne pisałem).
    Pozostaje próba z zamianą przewodów miejscami na can -do tej pory nic przy podłączeniu się nie działo. Może kto już z tym problemem tego modelu się spotkał?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Zastanawia mnie jeszcze jedno dlaczego te przewody wychodzą z wiązki z radia obok tych sygnałowych av tip a nie z wiązki zasilających. Dlatego przydały by się opisy jak to jest w innych chińskich modelach z can myślę ze to ważne?
    Nie kupię nowego sterownika gateway lub adaptera can jak nie będzie w radiu fizycznego podłączenia can.
    Proszę o informacje jak to jest w innych chińskich radiach modelach tej serii.
  • #13
    gradek83
    Level 42  
    60jarek wrote:
    Kable mogą być nie od can? (ja je traktuję że to can)

    Sprawdź miernikiem przy włączonym radio względem masy jakie masz napięcia na tych przewodach.
    60jarek wrote:
    Jest jeszcze jedna kwestia czy radio z nowymi protokołami z komunikuje się z can golfa V? (sterownik 6bit)

    Jeśli będzie to adapter podszywający się pod model oryginalnego radia to teoretycznie powinno to zadziałać. Dla tego tak ważne jest aby dowiedzieć się jaki model radia masz oryginalny.
    60jarek wrote:
    Może te oprogramowanie tylko wgrane do radia -lub przewody obcięte bo w starych modelach aut nie komunikowały się za stare protokoły transmisji.


    W nowszym modelu tego radia z tego co widzę producent zastosował gniazdo i wtyk i już zapewne opis dał do wyprowadzeń. Tu na przewodach powinien nakleić nalepki informacyjne ale jak widać nie ma ich. Myślę że w tym miejscu powinien być wspomniany CAN BUS DECODER ale ta kwestię producent zostawił otwartą bo radio nie jest dedykowane pod jeden konkretny model czy tam modele sam we własnym zakresie musisz sobie dokupić i dostosować a przynajmniej tak to widzę.
    60jarek wrote:
    Dlatego ten temat zamieściłem bo mam wrażenie ze sprzedawcy oszukiwali od Chińczyka do Polaka bo dzwoniłem około 6 osób sprzedawców.

    Skąpa dokumentacja a wszystkiego sam musisz się dowiadywać uroki zakupów u majfrenda. Jeśli Chińczyk sprzeda 400sztuk i ma narzut cenowy to opłaca mu się nawet oddać ci pieniądze bo nawet nie ma zamiaru bawić się w serwisowanie tego .
    60jarek wrote:
    Rozebranie radia rozwikłało by problem ale ja się tego nie podejmuję (zbyt ryzykowne pisałem).

    nie zmuszam do tego ja miałem podobne radio to się nawet nie cykałem od razu rozkręciłem aby wszystkiego się dowiedzieć i w razie WU mieć dokumentację zdjęciową bo w razie usterki i tak mi Chińczyk tego nie naprawi.
  • #15
    gradek83
    Level 42  
    Podaj model radia oryginalnego podeślij zdjęcie od fronty tyłu i naklejki znamionowej.
  • #16
    60jarek
    Level 27  
    Nie ma napięć na radiu włączonym. Są tylko na can auta standardowe.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nic nie ma poza nazwa z przodu na obudowie sprawdziłem to dokładnie tylko naklejka z sygnałami bez can.

    Dodano po 4 [minuty]:

    SU-9701 -nie ma dosłownie nic nawet napisu zdiełano........ .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pisałem oryginalne radio Kiel-cd36 nie było podłączone pod can auta. Takie kupiłem z autem.
  • #17
    gradek83
    Level 42  
    Przyjmując że oryginalne radio montowane w tym modelu to RCD300

    To teraz można szukać VW canbus decoder RCD300 lub Emulator CAN-BUS RCD300
    Tylko ani pewności nie ma że to zadziała i jest potrzebne i jeszcze tanie nie jest.

    Ja bym to olał i poszukał czegoś ponoć z góry przystosowanego do tego modelu do 500zł już cały 2 din zestaw idzie dostać.
    Tak więc tą kwestię zostawiam już koledze.

    Na stan obecny jedyne co zostało to możliwość sprawdzenia podpięcia tych kabli i czy w danej konfiguracji zadziała.
  • #18
    60jarek
    Level 27  
    liczyłem na to że kto podłącza takiego chińczyka lub naprawiał jak widać sprzedawcy zielonego pojęcia nie maja o towarze.
    Do czego te przewody na 100% tego nie wie nikt?
    Zrobię zamianę tych przewodów w poniedziałek tylko to pozostaje.
    Nie do końca wiem jak działają te adaptery. (dopasowują protokoły can między radiem a sterownikiem auta czy inaczej)?
    Can w aucie to nie ma żadnego zabezpieczenia?
  • #19
    60jarek
    Level 27  
    Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?
    Zdjęcie przykładowe z net.
    I tak powstają pytania na które proszę o odpowiedz.?
    1. Do czego służy taki moduł? Co on daje emuluje stary model radia do sterownika auta? Może pomaga w komunikacji nowego radia z starym modułem auta?
    2. Dlaczego należy dobrać do golfa V(trend 2006) moduł emulujący radio typu RCD330 z czym to jest związane?
    3. Jak ten moduł się podłącza np.: wpina się go równolegle do przewodów doprowadzonych do radia?
    4. Jak to działa na czym to polega?
    5. Kiedy ten moduł trzeba zastosować?
  • #20
    gradek83
    Level 42  
    Najpierw oglądnij i dowiedz się dokładniej co to jest CAN dzięki czemu mam nadzieję że znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytania.



  • #21
    60jarek
    Level 27  
    Bardzo dobry filmik o can do czego służy podstawy przesyłu informacji w can ale poza tym nie ma odpowiedzi na żadne z postawionych 5 pytań po wyżej.
    Może poza 3 pytaniem (przewody can równolegle by wychodziło tak jak z radia do magistrali) a reszta?
  • #22
    gradek83
    Level 42  
    Jak wygląda oryginalna kostka od radia przy wiązce przy samochodzie ?
    Gniazdo radia Volkswagen RCD 300 wygląda mniej więcej tak Tak więc rozpiska pinów i CAN powinna być taka jak widać.
  • #23
    60jarek
    Level 27  
    Oryginalne złącze golf trochę je uzupełniłem i zmodyfikowałem o brakujace komponenty np. podświetlenie sygnał po stacyjce itp opisałem w temacie pod podpisem moim.



    Pytania 5 dotyczą adaptera can bus? (wszystkie 5)





    . Radio chinskie - GolfV jak aktywować komunikacje can z chinskim radiemSu 9701?
    W temacie podłączenia Su w podpisie więcej gadżetów itp.
    Zdjęcia wszystkie z net i innych forum tematów.
    Podłączenie tych gadżetów i sygnały opisane co z can bus adapterem?

    Dodano po 18 [minuty]:

    Przy modyfikacji oryginalnego gniazda dodawaniu sygnałów należy wyjąć z boku taka kolorową zatyczkę (blokadę pin).
    U mnie ma wszystkie niezbędne sygnały tylko ten moduł emulator can ?
  • #24
    gradek83
    Level 42  
    To zdjęcie z tymi opisami to twoje ?
    6.5V ten pin niby w opisach powinien być nie używany pusty tak więc pytam czy to twoje zdjęcie z pinami. Z opisów może być to jakiś ALARM
  • #25
    60jarek
    Level 27  
    Tego sygnału nie ma są dwa zasilania na stałe i can pozostałe sygnały dołączyłem jak po stacyjce podświetlenie cofanie itp w/g kostki ISO (wzorowałem się na niej). Coś pominąłem a zdjęcie pasowało no tylko te 6,5v u mnie nie ma.
    Może drobne modernizacje podmiany sygnałów zamiast anteny wsteczny. Zasilanie do wzmacniacza anteny te drugie stałe 12 v. Podałem podświetlenie, 12v po stacyjce. Takie tam sterowanie Key. Ful wypas co było dostępne. (nawet zachowałem kolory gdy odkryłem karton przewodów moje zapasy wojenne) Więcej gdzie znaleźć sygnały i pobrać w podpisie innym temacie.
    Podłączenie opisałem co z tym modułem can bus i 5 pytań związanych z nim?
    Dziś 13 wolałem przełożyć zamianę miejsc przewodów can na jutro.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Z tym can ważna sprawa bo nie wiem czy muszę zastosować ten adapter can bus a trzeba zamówić co znajdę na alim to polski komentarz nie przysłał szkoda ze zakupiłem nowa wiązkę do radia bo z modułem gotowa taniej około 90pln. Ebay to prawie 70pln sam moduł a u chińczyka 30 plna jeszcze żeby kupić właściwy (Na razie mogę domniemać ze ten rcd330 po twoich wypowiedziach).
    Dlatego potrzebna wiedza tych 5 pytań.
  • #26
    gradek83
    Level 42  
    60jarek wrote:
    rcd330

    RCD300 Tam błąd się wkradł. rcd330 to model z nawigacją.
  • #27
    60jarek
    Level 27  
    Moje auto posiada antenę do nawigacji -to też opisałem w temacie podpisu bo nie działało prawidłowo.

    Moje radio z nawigacją trudno mi polemizować gdy brak odpowiedzi na te 5 pytań o adapterze emulatorze can bus.

    Czyli powinno być RCD300 nie wiem o co tu chodzi? Może kto podzieli się tą wiedzą?
  • #28
    gradek83
    Level 42  
    Te przewody CAN wystające podłączałeś pod te piny 9, 10 ? Testowałeś?
  • #29
    60jarek
    Level 27  
    Tak pisałem jeszcze pozostało zamienić miejscami. To can h i l podłączyłem do radia.

    Nie znam angielskiego z tego co obejrzałem na YouTube wnioskuję:

    Sterownik radia chińskiego jak nie ma identycznych danych do transmisji po can nie z komunikuje się z sterownikiem gateway auta obsługującego radio.
    Dlatego stosuje się adapter can bus który umożliwia komunikacje obu tych urządzeń po magistrali can. (taki tłumacz na linii).
    Adapter can bus kupuje się taki jaki było fabrycznie montowane radio.
    Adapter podłącza się równolegle do tych przewodów tak jak ma je opisane.
    Czyli jakie radio posiadał golf 2006 r wersja trend montowane fabrycznie RCD300?

    Proszę o odpowiedz i ewentualne obalenie tego opisu o ile zły.
  • #30
    gradek83
    Level 42  
    60jarek wrote:
    Czyli jakie radio posiadał golf 2006 r wersja trend montowane fabrycznie RCD300?

    Wpisując model rocznik samochodu jaki posiadasz wywala mi RCD300 tak więc zapewne to ten model.

    60jarek wrote:
    Sterownik radia chińskiego jak nie ma identycznych danych do transmisji po can nie z komunikuje się z sterownikiem gateway auta obsługującego radio.
    Dlatego stosuje się adapter can bus który umożliwia komunikacje obu tych urządzeń po magistrali can. (taki tłumacz na linii).
    Adapter can bus kupuje się taki jaki było fabrycznie montowane radio.
    Adapter podłącza się równolegle do tych przewodów tak jak ma je opisane.

    Tez tak to odbieram skoro z magistrali CAN wydarło się radio fabryczne to brak tego elementu zapewne w logach błędów się pojawia ale nie przeszkadza to w funkcjonowaniu pojazdu bo do tej pory na tym radio to Ty masz jeździłeś i nic się nie działo. Tak więc kwestia aktywacji niektórych funkcji w tym nowym chińskim radio aby działała to zapewne musi być ten Dekoder CAN .

    Tylko najpierw pobawił bym się tymi opcjami CAN w radio podepnij najpierw w jedną kombinację pozmieniaj opcję i po testuj czy załapie coś a jak nie to zmień przewody i znowu sprawdź jeśli i to nic nie da to możesz się bawić w ten dodatkowy CAN sterownik. Tak czy siak sam ciekaw jestem co z tego wyjdzie.