Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH - AdBlue błędy Wysoki Nox - przyczyna nieznana

11 Sty 2020 13:39 1392 24
  • Poziom 11  
    Witam. Borykam się z problemem w kilku autach(volvo fh) notorycznie wyrzuca błąd:
    mid 128 psid 45 fmi 14 - Wysoki poziom nox - przyczyna nieznana
    mid 128 psid 90 fmi 1 - układ dozujący reagent obróbki końcowej - dane ważne ale poniżej zakresu roboczego

    mocy nie odcina ale "silnik" mruga...
    wtryski sprawdzone (290ml 300s), pompa 5Mp, filtr adblue ok, katalizator po czyszczeniu(na innych autach działają i nie ma błędów).

    teoretycznie układ działa ale nie tak jak powinien.
    Proszę o propozycje co może być przyczyną?
    mid 128 psid 90 fmi 1 - układ dozujący reagent obróbki końcowej - dane ważne ale poniżej zakresu roboczego,
    nie do końca rozumiem ten błąd, chodzi o wtrysk?
  • Poziom 11  
    auta z przedziału 2010-2013r
  • Poziom 15  
    Niewydajna pompa lub wtryskiwacz adblue, dodatkowe info na PW
  • Poziom 26  
    Sprawdź smok w zbiorniku czy czyste jest siteczko

    Dodano po 1 [minuty]:

    stężenie płynu adblue
  • Poziom 11  
    w sytuacji niewydajnej pompy, nie powinien wygenerować błędu związanego z pompą(spadek ciśnienia)?
    Wtryskiwacz sprawdzany testem wydajności, działa - nawet z nowym wtryskiwaczem wyrzuca w/w błędy.
    Fakt, że do zbiornika nie zaglądałem jeszcze więc jest to do sprawdzenia, chociaż pewnie jakby smok byłby zatkany też pompa wyrzuciła by błąd?!
    Mocznik jest ok, inne auta jeżdżą i nie ma problemu.

    Jakieś propozycje jeszcze?
  • Poziom 11  
    Sitka sprawdzone i przedmuchane, zbite nie były... w autach nadal wyskakują błędy.
    Adblue obstawiam że jest ok, inne auta jeżdżą bez błędnie.
  • Poziom 4  
    Zajrzyj do płytki sterującej. U mnie wyskakiwał błąd od wtrysku a winna była właśnie płytka.
  • Poziom 5  
    Też mam takie jadno volvo z takimi błędami wszystko już podmienione oprócz tłumika ale jakoś nie mam natchnienia na podmianke mocy nie odcina to jeździ.
  • Poziom 20  
    @Pjotrek Sprawdź jakie tempertutury katalizatora pokazuje sprawny i niesprawny układ SCR.
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc.

    Jestem z Czech, proszę zrozumieć dla tłumacza Google.

    Piszę o niskiej mocy SCR. MID 128 PSID 45 FMI 14
    Mam ten sam błąd w moim VOLVO FH 460 EEV 2011.
    Oczyściłem katalizator, a następnie zapaliłem błąd.
    Gdy błąd zostanie usunięty przez diagnostykę, ponownie się zaświeci, ale tylko wtedy, gdy kierowca potrzebuje dużej mocy.

    Dziękuję za wszelką pomoc.
  • Poziom 5  
    Ciężki temat z tym błędem. Trudno trafić co pada w układzie. Ja osobiście sporo godzin spędziłem przy jednym aucie które non stop wyrzucili takie błędy już na drugi dzień po jakiś ingerwncjach w uklad. Wszystkie testy wychodzą idealnie a błędy dalej wyskakują. Pamiętam że zacząłem od instalacji najpierw wtrysku potem całego układu wszystko ok. Potem podmianka noxa najpierw używke dalej nic potem nowy też nic. Czujnik temp kat i temp modulu adblue nowe dalej nic. No już mnie wkurzalo jak kierowca na drugi dzień informowal że dalej nic. Jedno dobre tylko w tym wszystkim że to 2007rok i mocy nie odcina bo przecież jechać by się dało tym autem. Po kilku miesiącach szef zdecydował że w końcu podmieniamy tlumik bo już ręce opadają i uwaga dalej nic. Ja już się poddaje mówię już nie wiem co podmienić. Zrobiłem jeszcze jedna rzecz ale nie udało mi się tego sprawdzić bo auto stoi od grudnia bo nie ma kto nim jeździć. Podmieniłem kopułke wtryskiwacza na ta z kryzami w środku od generacji 1 żeby za utrzymanie ciśnienia odpowiadał dozownik a nie zawor chlodzenia w module pompy. Zaobserwowalem kiedyś w sprawnym aucie że pompa zatrzymuje się się na ułamek sekundy i znowu startuje gdy cisnienie spadnie w tym aucie cały czas się kręciła po zmianie zatrzymywala się jak powinna. Jak kiedyś auto ruszy w trasę to dam znać czy to coś pomogło.
  • Poziom 26  
    kolego ruch pompy z mojego doświadczenia zależy od typu pompy jedna się kręci a druga staje kręci się jak stacyjka przekręcona a nie odpalone auto

    ten błąd jest trudny do zdiagnozowania
  • Poziom 11  
    Chavez napisał:
    Sprawdź jakie tempertutury katalizatora pokazuje sprawny i niesprawny układ SCR.

    nie bardzo mam czym, bo nie widzę tej opcji na komp. diagnostycznym

    Szczepan 87 napisał:
    Podmieniłem kopułke wtryskiwacza na ta z kryzami w środku od generacji 1 żeby za utrzymanie ciśnienia odpowiadał dozownik a nie zawor chlodzenia w module pompy.


    rozumiem, że podmieniłeś ten element do którego podpina się węże z mocznikiem, na pełen przelot(w siebie mam zwężkę co ogranicza przepływ) ?
    Jeśli tak to robiłeś test ciśnienia po tej wymianie? Ciekawi mnie czy pompa jest na tyle wydajna, żeby utrzymać 5 Mp?

    Jest możliwość sprawdzenia poziomu NOx w danym momencie(w czasie jazdy)?
  • Pomocny post
    Poziom 5  
    Test wydajność wychodzi tak samo jak na starej kopułce. Tylko różnica jest taka że mam na wtryskiwaczu 5atm cały czas na 100% i gdyby podczas jazdy pod obciążeniem były jakieś anomalie z zaworem chłodzenia(a tym tropem teraz ide) w module to wtedy mogłyby być przerwy w utrzymaniu cisnienia i brak odpowiedniej ilosci dozowania. Volvo nie rzuci błędem o uszkodzonym czy nie podłączonym dozowniku już nie raz się przekonałem że był uszkodzony a informacje tylko o wysokim nox. Trzeba sie domyślać że prawdopodobnie nie podaje. Po to sa te testy wydajnosci. Dlatego ta podmianka kopulki żeby wykluczyć niedobór ciśnienia i ewentualnie przerwy. Niech no tylko to auto ruszy w koncu w trase to wszystko bedzie jasne

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Test wydajność wychodzi tak samo jak na starej kopułce. Tylko różnica jest taka że mam na wtryskiwaczu 5atm cały czas na 100% i gdyby podczas jazdy pod obciążeniem były jakieś anomalie z zaworem chłodzenia(a tym tropem teraz ide) w module to wtedy mogłyby być przerwy w utrzymaniu cisnienia i brak odpowiedniej ilosci dozowania. Volvo nie rzuci błędem o uszkodzonym czy nie podłączonym dozowniku już nie raz się przekonałem że był uszkodzony a informacje tylko o wysokim nox. Trzeba sie domyślać że prawdopodobnie nie podaje. Po to sa te testy wydajnosci. Dlatego ta podmianka kopulki żeby wykluczyć niedobór ciśnienia i ewentualnie przerwy. Niech no tylko to auto ruszy w koncu w trase to wszystko bedzie jasne
  • Poziom 11  
    Dzięki za info, sprawdzę to jeszcze u siebie.
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy... podmieniłem kopułkę na "pełny przelot" ale pompa nie jest w stanie osiągnąć 5atm, wytwarza tylko ok. 0,5 atm i utrzymuje takie ciśnienie - co dla mnie jest raczej zrozumiałe, brak reduktora przepływu a pompa pewnie nie jest na tyle wydajna żeby wytworzyć takie cieniścienie, na pełnym przelocie.

    zdjęcie kopułki bez reduktora

    Volvo FH - AdBlue błędy Wysoki Nox - przyczyna nieznana
  • Poziom 5  
    Witam. Też miałem taką z pełnym przelotem, generacja 2 tak ma i zamieniłem na ta z kryzami z generacji 1. Który rok auta masz i jaka generacje bo wnioskuje że moduł pompy jest generacji 1 jak nie wytwarza ciśnienia z tą kopułką
  • Poziom 11  
    kopułka ze zdjęcia jest z 1 generacji(mam ją z roczników 2008)... 2010 oryginalnie jest z reduktorem ciśnienia

    Jest jakiś sposób na sprawdzenie katalizatora, pod względem sprawności wkładów?
  • Poziom 5  
    Nie wiem czy się dobrze rozumiemy. W volvo euro 5 są układy denoxtronic 2.1 które dzielą się na starsze i młodsze nie spotkałem się ze starszymi w autach po 2007 roku. Różnią się zaworem chłodzenia w module pompy i kopulkami w module dozowania. Starsza wersja nie posiada zaworu chłodzenia a za wytworzenie cisnienia odpowiada kopułka z kryzami w nowszym typie jest zawor który wytwarza cisnienie a kopułka ma pełny przelot. Volvo FH - AdBlue błędy Wysoki Nox - przyczyna nieznana Volvo FH - AdBlue błędy Wysoki Nox - przyczyna nieznana

    Dodano po 8 [minuty]:

    Kopułka starego typu będzie działać z nowszym układem ale nowsza kopułka ze starym układem już nie bo nie ma elementu który blokuje przepływ. Więc u Ciebie oryginalnie powinna być kopułka bez żadnych kryz tzw. pełen przelot. No chyba że ktoś już zamienił cały układ pompy na starszy typ co wiąże się zmiana też kopulki. Sam osobiście kilka takich przeróbek zrobiłem montowalem z premium euro 4 do volvo.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie znam żadnego sposobu na sprawdzenie kondycji kata ale zamienialem już tłumiki używane z aut jeżdżących bez problemów z adblue i regenerowany też na końcu i nadal te same błędy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Te błędy to naprawdę wyzwanie
  • Poziom 26  
    Kolego Szczepan 87 z zaworem i kopułkom jest wręcz odwrotnie
    1 generacja zawór chłodzenia w pompie kopułka pełny przepływ
    2 generacja około 2009r w pompie przelotka bez zaworu a kopułka z kryzom
    Ta zasada jest bardzo ważna inaczej układ nie będzie działał poprawnie
  • Poziom 11  
    piotr budzowski napisał:
    Kolego Szczepan 87 z zaworem i kopułkom jest wręcz odwrotnie
    1 generacja zawór chłodzenia w pompie kopułka pełny przepływ
    2 generacja około 2009r w pompie przelotka bez zaworu a kopułka z kryzom
    Ta zasada jest bardzo ważna inaczej układ nie będzie działał poprawnie


    właśnie też mi się tak wydaje bo wiem, że kopułkę pełen przypływ miałem z aut lat 2007-2008, z ogranicznikiem ciśnienia mam w latach 2010-2012

    ktoś widzi rozsądne rozwiązanie problemu?
    domyślam się, że wizyta w serwisie, zaleci wymianę tłumika(katalizatora), a to koszt i może być nie trafną diagnozą...
  • Poziom 26  
    Kolego programem serwisowym da się zrobić reset SCR po wymianie tłumika.
    Ja też walczę z tym błędem w dwóch magnum wyskoczyły te błędy po myciu tłumika .
    Tydzień temu zrobiłem reset scr dziś się dowiem czy pomogło.
  • Poziom 5  
    Nie będę się spieral muszę to sprawdzić która generacja jest z jakich lat. Poprostu mamy auta z lat 2007-2009 z pełnym przepływem i dwie premium 2006 euro 4 z kryzami więc uznałem kryze i brak zaworu chłodzenia za starsze rozwiązanie. Widocznie już ktoś w tym wcześniej grzebal i zmienił na nowszy typ. Albo nie ma na to reguly. Ostatnio robiłem eev 2011zmienialem czujnik temp modulu i zawor chlodzenia byl więc muszę zgłębić ten temat
  • Poziom 2  
    Cześć wszystkim, chcę poinformować, że to naprawiłem. Przepraszam za Google Translator.
    Samochód zaczął wyświetlać coraz więcej błędów po problemie z niską wydajnością SRC. Na przykład wewnętrzny błąd ogrzewania filtra, przerwane dozowanie itp. Następnie błąd CAN SAE J1939 - brak komunikacji ECU AdBlue
    Wymieniliśmy katalizator i pompę AdBlue
    W końcu pompa nie była potrzebna
    Zmierzyliśmy wszystkie przewody od kabiny do modułu AdBlue, wszystko wydawało się w porządku.

    W sumie konieczne jest:
    2x 24 V stały przez bezpiecznik za bateriami (czerwony)
    1x 24 V włączony zapłon (zielony)
    2x ziemia (biała)

    Wszystko było w porządku, ale wciąż błąd.
    W ciągu 2 dni ponownie dokonałem pomiaru ostatnimi siłami.
    Na jednym ze stałych zasilaczy było tylko 18,6 V. Podłączyłem 24 V bezpośrednio z akumulatora i problem został rozwiązany.
    Dziś samochód bez problemu przejechał 600 km.

    Drut został zerwany w supeł (2 druty na 1) około 30 cm przed urządzeniem w osłonie, patrz. fotografia W tym samym miejscu znajduje się węzeł do uziemienia (2 druty na 1), a także węzeł dla sygnału ogrzewania filtra zewnętrznego, zawór do ogrzewania z płynem chłodzącym i więcej. Są 3 druty z 1.

    Volvo FH - AdBlue błędy Wysoki Nox - przyczyna nieznana

    Może trochę komuś pomogłem. :wink:
    Życzę powodzenia