Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Hyundai Santa fe 1 - Hyundai Santa fe 1 odpala po czym gaśnie i za pare min odpa

11 Sty 2020 19:32 423 6
  • Poziom 2  
    Witam. Mam hyundaia Santa fe z 2004r z silnikiem 2.0 CRDI. Mój problem polega na tym, że gdy temperatura zeszła w okolice zera zaczęły się problemy tak jakby z dostawą paliwa, zaczął przerywać lub po zostawieniu go na 15 minut po 15 minutach jazdy był problem z odpaleniem. Postał parę min. odpalił i jechał dalej. Kiedy temperatura spadła poniżej zera zaczęły się większe problemy. Przy pierwszym uruchomieniu po nocy silnik działa około 20 minut po czym gaśnie i nie można go odpalić. Jak postoi około 20 minut znowu odpali na około 10 min czasem mniej i znowu gaśnie. Wyciągneliśmy pompe paliwa z pływakiem, ale sitko było praktycznie czyste. Po drugiej stronie też otwór, w którym jest dojście na jeden przewód paliwowy i jedna kostka, ale jest mocno zapieczone, że się nie da ruszyć.. czy tam też jest smok, który trzeba wyczyścić czy przyczyny szukać gdzieś indziej? Jak zgaśnie to nie ma jakiś niepokojących kontrolek. Proszę o pomoc.
  • Poziom 26  
    Na początek zrób z 5 litrowej butelki zbiornik paliwa i podłącz bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia odpal,odpowietrz i sprawdź czy jest ok jeśli będzie OK to musimy szukać problemu w dostawie paliwa zbiornik-filtr-pompa.
  • Poziom 22  
    Podobne objawy daje czujnik położenia wału.
  • Poziom 26  
    4495redberet napisał:
    Podobne objawy daje czujnik położenia wału.

    Dokładnie tak ale jak się nagrzeje to traci oporność w przypadku czujnika a tutaj jest zaraz po odpaleniu a jeśli to czujnik to jakieś błędy w sterowniku powinny być.
  • Poziom 18  
    Tak jakiś element elektroniczny może robić problem .
    Jeśli ma pani możliwość wykonania diagnostyki. ....
    Czujnik wału korbowego daje podobny efekt do powyżej opisanego.

    Jak niema możliwości wykonania diagnostyki:
    Taki test uda się obrócić wałem za koło pasowe bez odpalania 🏋️ i spróbować odpalić. To czujnik wału korbowego lub wałka rozrządu.
  • Poziom 2  
    Witajcie. Udało się naprawić problem. Po wizycie u mechanika, który podpiął samochód do komputera, okazało się że jest błąd czujnika wałków rozrządu. Po wymianie czujnika od wałków okazało się jeszcze, że również czujnik położenia wału korbowego wskazuje błędy. Po wymianie obydwóch czujników mechanik zadzwonił i powiedział, że błędów nie ma, ale samochód ciężko pali z czym wcześniej problemu nie było. Okazał się, że czujnik położenia wałków musi być oryginalny. Problem rozwiązany. Dziękuje za porady. [/i]
  • Poziom 2  
    Witajcie. Udało się naprawić problem. Po wizycie u mechanika, który podpiął samochód do komputera, okazało się że jest błąd czujnika wałków rozrządu. Po wymianie czujnika od wałków okazało się jeszcze, że również czujnik położenia wału korbowego wskazuje błędy. Po wymianie obydwóch czujników mechanik zadzwonił i powiedział, że błędów nie ma, ale samochód ciężko pali z czym wcześniej problemu nie było. Okazał się, że czujnik położenia wałków musi być oryginalny. Problem rozwiązany. Dziękuje za porady. [/i]

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Dziękuje.