Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Olej w układzie chłodzenia - Zetor 7211

ziooober88 11 Jan 2020 19:46 1281 23
  • #1
    ziooober88
    Level 15  
    Witam, dzisiaj mi wyrzuciło wodę z układu chłodzenia. Teraz pytanie dlaczego? Pod korkiem jest taki nalot:
    Olej w układzie chłodzenia - Zetor 7211 Olej w układzie chłodzenia - Zetor 7211
    Jest to taka pianka, czy świadczy to o oleju w układzie chłodzenia?
    Wodę wywala przez rurkę odpływową chłodnicy.
    Ktoś może coś doradzić w tym temacie?
  • Helpful post
    #2
    uveone
    Level 11  
    Napewno olej się dostał spróbuj wypłukać

    Moderated By gulson:

    Raport: zaniża poziom.

  • #3
    ziooober88
    Level 15  
    Płykałem, nic to nie dało po chwili znowu temat powrócił. Wymieniłem termostat ale nic to nie dało. Efekt taki sam, pokazuje się taka pianka. Z odmy nic nie dmucha. Jedynie niepokoi mnie ten płyn chłodniczy.
    Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego która głowica jest uszkodzona?
  • #4
    ewoo
    Level 27  
    Może to być wina uszczelki pod głowicą.Olej przeciska się z kanału olejowego do chłodzenia. Wywalanie wody przez rurkę z chłodnicy może świadczyć o przedmuchu spalin z cylindra do ukł chłodzenia. Oglądnij dokładnie styk głowic z blokiem, ogólnie czy jedna nie różni się czymś od innych, czy gdzieś nie ślimaczy się olej. Jeśli przedmuchy niewielkie to pomiar ciśnienia sprężania może nic nie dać.
    Nie można wykluczyć też pęknięcia w głowicy. Uszczelka jednak częściej pada niż głowica.
  • #5
    ziooober88
    Level 15  
    Czyli żeby cokolwiek zdiagnozować trzeba zrzucić wszystkie głowice i oglądnąć stan uszczelek i oglądnąć tuleje? Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować która głowica jest dokładnie uszkodzona?
  • #6
    ewoo
    Level 27  
    ziooober88 wrote:
    Czyli żeby cokolwiek zdiagnozować trzeba zrzucić wszystkie głowice i oglądnąć stan uszczelek i oglądnąć tuleje? Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować która głowica jest dokładnie uszkodzona?


    Umyj odpal przegazuj, może gdzieś pojawi się dym lub olej. Ogólnie to dupiata robota Cię czeka.

    Wc360 znalazłem pękniętą tuleję w ten sposób że spuściłem wodę, wyjąłem wtryskiwacze a do kranika do spuszczania wody podłączyłem kompresor. Ze stetoskopu lekarskiego zdjąłem tą "mackę" z końca wężyka i wkładałem wężyk w otwory po wtryskiwaczu. W jednym usłyszałem syk i strzał był w 10. Jeśli dmucha kompresję do wody to powinno w odwrotnym kierunku też. Może tak Ci się uda.
  • #7
    ziooober88
    Level 15  
    Kolego, przepłukałem cały układ. Zalałem świeżą wodą i po kilkunastu minutach pracy olej.
    Teraz moje pytanie jest takie, jaki może być koszt takiego remontu?
    Jeżeli znalazłbym np uszkodzoną tuleję to wystarczy wymienić samą tuleję czy muszę wymieniać cały komplet? Tzn tłok wraz z tuleją, panewkami i uszczelką?
  • Helpful post
    #8
    ewoo
    Level 27  
    Jak określić koszt remontu gdy niewiadomo co poszło. Jak sama uszczelka pod głowicą to koszty niewielkie. Twoje objawy raczej nie świadczą by była to tuleja. Wtedy to raczej woda leci do oleju.
    W przypadku który miałem to silnik był już dobrze wylatany i wymieniłem tylko tuleję i robił jeszcze 4 sezony a potem był remont. Zaznaczam że nie mam warsztatu a to robiłem okazjonalnie mojemu kuzynowi.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Pisałem o tulei bo chciałem napisać o kompresorze i stetoskopie. Chciałem tym wskazać Ci sposób na wyszukanie szwankującego cylindra.
  • #9
    ziooober88
    Level 15  
    Palić odpala od strzału, nie kopci. Tylko dzisiaj wywaliło wodę. W poniedziałek zrzucę głowice i zobaczę jak wygląda sytuacja. Nie mam stetoskopu, nie będę kombinował. Zrzucę wszystkie 4 i wymienię uszczelki na nowe. Przy okazji oglądnę tuleje jak wyglądają.
  • Helpful post
    #11
    ewoo
    Level 27  
    Stetoskop to dziś nie problem. może ma sąsiad przy urządzeniu do mierzenia ciśnienia krwi. Ale jak chcesz. Roboty będzie więcej i koszty większe. Jeśli jednak będzie padnięta głowica to orobisz się i nadal nic nie będziesz wiedział. Jeśli zlokalizujesz który to cylinder to będzie łatwiej, bo jeśli uszczelka będzie wyglądć na dobrą to podejrzenie padnie na jedną głowicę a nie na cztery. Czy nie tak?
  • #12
    ziooober88
    Level 15  
    robokop wrote:
    Panowie, to ani uszczelka pod głowicą, ani oring tulei - leciała by woda do oleju, nie na odwrót. Jak wygląda olej w misce?


    Olej w misce normalny. Żadnych oznak wody.
  • Helpful post
    #13
    ewoo
    Level 27  
    robokop wrote:
    to ani uszczelka pod głowicą


    Teraz dopiero spadła mi klapka w głowie. Byłem pewien że smarowanie z bloku idzie kanałem na głowicę i przy uszkodzonej uszczelce przciska się do kanału wodnego. Tylko że w tym silniku smarowaniw idzie przez drążki popychaczy.

    Mój błąd PRZEPRASZAM. Zasugerowałem się czymś innym.
  • #15
    ziooober88
    Level 15  
    Czyli nie ma opcji żeby była uszkodzona uszczelka?
    W takim wypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie tulei?

    Kolego robokop a istnieje jakiś sposób sprawdzenia, która głowica jest uszkodzona?

    Dodano po 14 [minuty]:

    ewoo wrote:
    robokop wrote:
    to ani uszczelka pod głowicą


    Teraz dopiero spadła mi klapka w głowie. Byłem pewien że smarowanie z bloku idzie kanałem na głowicę i przy uszkodzonej uszczelce przciska się do kanału wodnego. Tylko że w tym silniku smarowaniw idzie przez drążki popychaczy.

    Mój błąd PRZEPRASZAM. Zasugerowałem się czymś innym.


    Kolego czyli w moim przypadku na pewno nie będzie to wina uszczelki? To co by się działo gdyby uszczelka była uszkodzona? Jaki byłby objaw takiego stanu?

    Dodano po 28 [minuty]:

    Koledzy a jeszcze mam jedną ciekawą teorię. Ostatnio smarowałem traktor i dosyć obficie przesmarowałem pompę wody. Po odpaleniu trochę potrzaskało smarem. Czy byłaby taka możliwość, że pod wpływem temperatury smar dostaje się do wody i wygląda to jak wygląda?
    Na innym forum ktoś opisywał taki przypadek w C360.
  • Helpful post
    #16
    tata1
    Level 20  
    A nie ma w tym silniku przypadkiem wymiennika ciepła olej/woda jak w dużych zetorach/ursusach?
  • #17
    ziooober88
    Level 15  
    tata1 wrote:
    A nie ma w tym silniku przypadkiem wymiennika ciepła olej/woda jak w dużych zetorach/ursusach?

    Nie ma
  • Helpful post
    #18
    robokop
    Moderator of Cars
    ziooober88 wrote:
    Ostatnio smarowałem traktor i dosyć obficie przesmarowałem pompę wody. Po odpaleniu trochę potrzaskało smarem. Czy byłaby taka możliwość, że pod wpływem temperatury smar dostaje się do wody i wygląda to jak wygląda?
    Na innym forum ktoś opisywał taki przypadek w C360.
    No to masz już całą przyczynę. Innej możliwości to za bardzo nie ma.
  • #19
    ziooober88
    Level 15  
    Czekać na rozwój sytuacji czy wymienić pompę na nową? Jeśli tak to na jaką?
    A co do wyrzucania płynu to też już doszedłem dlaczego tak się działo. Jak kupiłem traktor to stary użytkownik wypiął ogrzewanie i spiął chłodzenie na małym obiegu. Ja to naprawiłem i wpiąłem prawidłowo i zaczęło wywalać płyn. Płyn wywalało ciśnienie w chłodnicy jak łapał temperaturę a wywalało dlatego, że korek chłodnicy był uszkodzony. Żadnej uszczelki w nim nie było i niby był a nic nie robił.
  • #21
    ziooober88
    Level 15  
    robokop wrote:
    Pompa dopóki nie cieknie to może zostać - chociaż więcej niż pewne, że łożyska smarowane są już wodą.


    Kolego jeżeli jesteś zorientowany w temacie to jaką pompę kupić? Bo widzę, że są różne z kaliamitką lub bez. Która będzie lepsza?
  • Helpful post
    #23
    max2505
    Level 11  
    Pompę wody smaruje się bardzo delikatnie, inaczej towot może wypchnąć recepturki (uszczelniacze).
    Maksymalnie 1-2 wciśnięcie tłoka towotnicy.
  • #24
    ziooober88
    Level 15  
    W traktorze została zrobiona kapitalka. Głowice zostały oddane do planowania. Płyn przedostawał się do oleju bo oringi na tulejach były uszkodzone. Po wymianie wszystkiego silnik zachowuje się prawidłowo.