Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault/scenic/mpv - Prędkościomierz scenic 2001rok abs

Compaq615 11 Jan 2020 20:27 1059 17
Texa Poland
  • #1
    Compaq615
    Level 10  
    Witam.
    Przeczytałem kilka tematów ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi.
    Prędkościomierz nie działa, nie nabija km. Sterownik silnika nie ma sygnału o prędkości. Przewód z abs 23 ma przejście do sterownika silnika 53.
    Sterownik abs wyłapuje prędkość ale dziwną. Przy ok 50km/h pokazuje 9km/h z trzech czujników abs, z czwartego LP pokazuje max 2km/h. Dodatkowo w starszym scenicu 2000 rok była możliwość adaptacji rozmiaru kół przez delphi ds150 czego w rok młodszym scenicu brak. Czy pokusić się o wymianę czujnika lewego przodu i skąd ta zakłamana prędkość na pozostałych? Czy mogą mieć wpływ na brak prędkości sterownika i licznika?
    A i co najważniejsze, mimo złych wskazań z lewego czujnika brak błędu systemu abs.
    Błąd jest w silniku
    Brak prędkości pojazdu.
    Kilku mechaników sugerowało czujnik prędkości którego w tym modelu nie ma.
  • Texa Poland
  • #2
    gold-game
    Level 21  
    Nie znam Scenic, ale jestem prawie pewien, że musisz mieć impulsator w skrzyni biegów do odczytu prędkości i to w nim szukał bym problemu. ABS nic nie ma do odczytu prędkości, bo wiele razy widziałem w aucie problem z ABS, natomiast wskazania prędkości były ok. Podmienił też bym licznik.
  • Texa Poland
  • #4
    Compaq615
    Level 10  
    Trochę pogrzebałem przy abs.
    Kręcące się lewe przednie koło na kompie pokazuje jako przednie prawe, za to przednie prawe na kompie pokazuje jako tylne lewe. No a tylne prawe to tylne prawe, tył lewy to tył lewy. Czyli nie ma przedniego lewego koła za to mam dwa tylne lewe. A na przednim lewym w kompie pokazuje inna prędkość.
    Pomyślałem żeby może zaadoptować czujnik do skrzyni i sygnał podłączyć pod pin sterownika silnika (53). Tylko czy to zadziała i jaki drugi sygnał podpiąć do czujnik +,- czy może jakieś konkretne napięcie.
    Każdy mówi że albo czujnik prędkości (który akurat w tym silniku nie występuje) albo problem z czujnikiem abs przedniego lewego koła ale i tu pojawia się problem z lokalizacja przedniego lewego koła. Stąd pomysł o dorzucenie czujnika który został kupiony przez właściciela pojazdu za namowa jakiegoś fachowca.
  • #5
    genek1000
    Level 35  
    Compaq615 wrote:
    Kręcące się lewe przednie koło na kompie pokazuje jako przednie prawe, za to przednie prawe na kompie pokazuje jako tylne lewe. No a tylne prawe to tylne prawe, tył lewy to tył lewy. Czyli nie ma przedniego lewego koła za to mam dwa tylne lewe. A na przednim lewym w kompie pokazuje inna prędkość.

    Czym ty to diagnozujesz :?: Liczydłem :?: :D
    Compaq615 wrote:
    Przewód z abs 23 ma przejście do sterownika silnika 53.

    EEhheeee :!: :D PIN 23 w sterowniku ABS to w zależności od typu ABS zasilanie +12V albo podłączenie pod czujnik przeciążeń dla 4x4 , raczej nie będziesz miał przejścia do sterownika silnika :cry:
    PIN 23 do 53 to połączenie o prędkości ale z Licznika do Sterownika silnika .
    Sprawdź połączenie ABS PIN 33 licznik PIN 23 - jeśli dobrze pamiętam to cienki szary przewód - najczęściej przegnity na wysokości 10-25 cm od wtyczki modułu ABS
  • #6
    Compaq615
    Level 10  
    Delphi ds150. i Podnoszone były poszczególne koła.
    Sterownik silnika wg schematu ma wejście prędkości na 53.
    Schemat abs pokazuje 22.
    Chyba ze mam zły schemat.
    Wiązkę przy abs sprawdzałem, nie ma żadnych przetarć od puszki filtra węglowego. (Chyba to filtr węglowy). Nie sprawdziłem jeszcze białej wtyczki przy akumulatorze.
    Co do diagnostyki to każdy kto się podpinał różnymi sprzętami widział albo błąd czujnika prędkości, albo właśnie lewy przedni czujnik abs. Który wymieniliśmy i okazało się na kompie że wskazania są w kompie na innym kole. Tak jak już to opisałem. Czy faktycznie ta biała wtyczka rozdziela sygnały dalej? Bo ani sterownik silnika nie łapie prędkości ani licznik nie drgnie.
  • #7
    sebap
    Level 41  
    Delphi nieraz głupoty pokazuje, u mnie zamienił sondy miejscami, podłącz Clipa.
  • #8
    Compaq615
    Level 10  
    Nie mam clipa. Nie znam nawet w okolicy osoby która by miała. Nie tylko delphi był podłączany. Także inne warsztatowe sprzęty.
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Compaq615 wrote:
    Sterownik silnika wg schematu ma wejście prędkości na 53.
    Schemat abs pokazuje 22.
    Chyba ze mam zły schemat

    Jedno zasadnicze pytanie - w samochodzie jest ABS czy ABS/ESP ?
  • #10
    Compaq615
    Level 10  
    Po kontrolce na liczniku to chyba nawet esp.
    Ale jutro zadzwonię do właściciela i dopytam.
    Jaka jest między tym różnica? Podłączając się delphi mam abs 5,3
  • #11
    genek1000
    Level 35  
    Różnica jest w innych modułach elektronicznych - inne wyprowadzenia / pinologia - wtyczka na 20 kilka pinów to ABS , wtyczka na 40 kilka pinów to ABS/ESP
  • #12
    Compaq615
    Level 10  
    No to na pewno ma esp.
    Masz może opis pinów ?
  • Helpful post
    #13
    genek1000
    Level 35  
    Jeśli to faktycznie ABS/ESP to jest to bosch 5.7
    Sprawdź jeszcze raz wiązkę od 10-25 cm od wtyczki abs i nie szukaj przetarć tylko ją rozizoluj i przyjrzyj się dokładnie cienkiemu szaremu kabelkowi .
    1094 to moduł ABS/ESP
    247 to tablica wskaźników
    R36 to złącze w skrzynce bezpieczników po lewej stronie
    CY to biały
    GR to szary
    Połączenie 47F to informacja prędkości
    Attachments:
  • #14
    Compaq615
    Level 10  
    Dzięki, jest to już jakiś trop, to faktycznie bosch 5,7 tylko w delphi błędna informacja jako bosch 5.3 przy łączeniu
    a przejście prędkości do sterownika silnika? Mam też błąd w sterowniku o braku prędkości pojazdu
    masz może opis tego schematu co za co odpowiada? ogólnie chodzi o pin 23 abs skoro ma przejście z pinem 53 sterownika silnika
  • Helpful post
    #15
    genek1000
    Level 35  
    Compaq615 wrote:
    ogólnie chodzi o pin 23 abs skoro ma przejście z pinem 53 sterownika silnika

    Ogólnie to dałem ci już chyba wszystkie potrzebne informacje ( kmpl. schemat ABS) z którymi każdy średnio zaawansowany elektryk powinien sobie poradzić i ogólnie coś się tak uczepił tego przejścia z 23 ABS na 53 ECU skoro w schemacie stoi jak byk żę 23 w ABS to zasilanie po zapłonie ( no chyba że może to jednak ABS 5.3 a nie 5.7 ).
    Czy kabelek na pinie 23 w ABS ma kolor " żółty" :?:
    Compaq615 wrote:
    a przejście prędkości do sterownika silnika? Mam też błąd w sterowniku o braku prędkości pojazdu

    Napraw najpierw żeby pokazywał się na liczniku a reszta się pewnie sama naprawi :D
  • #16
    Compaq615
    Level 10  
    Sorry taki głupi charakter że chciałbym wszystko od razu, a że jako jeden jedyny w tym temacie podpowiedziałeś konkretnie to chciałem korzystać ;)
  • Helpful post
    #17
    genek1000
    Level 35  
    Compaq615 wrote:
    Sorry taki głupi charakter że chciałbym wszystko od razu, a że jako jeden jedyny w tym temacie podpowiedziałeś konkretnie to chciałem korzystać ;)

    To korzystaj z głową a nie wykorzystuj :D
  • #18
    Compaq615
    Level 10  
    Dziękuje bardzo. Schemat pomógł. Po nitce do kłębka. Okazało się ze brak przejścia na licznik. Nie szukałem gdzie. Puściłem nowy kabelek i gra gitara. Nie wiem co komp pokaże bo nie było już siły na to