Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

安iece strumieniowe czy na pewno kit?

E8600 14 Sty 2020 09:39 7641 60
  • #31
    Tommy82
    Poziom 40  
    @E8600
    "Nima cud闚".
    Co innego rozwi您ania do sportu gdzie 篡wotno嗆 silnika jest 瞠 tak powiem jednostkowa a co innego d逝gie i spokojne 篡cie.
    Standardowa 鈍ieca w normalnych warunkach radzi sobie ca趾iem nie幢e. Problem zaczyna si jak kto te normalne warunki zaczyna komplikowa. Audi kiedy pami皻am chwali這 si 瞠 w jaki tam zaawansowanych silnikach sportowych stosowali silniki kt鏎e nie tylko dzia豉 na mieszance homogenicznej ale i uwarstwionej bogatszej w okolicy 鈍iecy.
    Taka 鈍ieco-komra wtryskowa jak d逝go b璠zie precyzyjnie dzia豉 tak to si mo積a bawi w jaki silnikach wielopaliwowych czy jako dawka pilotuj帷a do jaki silnik闚 mo瞠 okr皻owych czy stacjonarnych na 軼ieki i inn smo喚 (cho w okr皻owych si chyba tak nie bawi)
  • #32
    E8600
    Poziom 38  
    Tommy82 napisa:
    Co innego rozwi您ania do sportu gdzie 篡wotno嗆 silnika jest 瞠 tak powiem jednostkowa a co innego d逝gie i spokojne 篡cie.

    Nie do ko鎍a. Normy emisji spalin powoduj to, 瞠 silniki wsp馧cze郾ie produkowanych aut i motocykli zbli瘸j si mocno do tych wysilonych wykorzystywanych w sporcie. Przyk豉dowo silnik motocyklowy o pojemno軼i 600 ccm bez turbiny potrafi mie powy瞠j 150 KM i wcale jego 篡wotno嗆 nie jest liczona w godzinach. Podobnie kiedy podchodzono do silnik闚 z turbo twierdz帷, 瞠 je郵i silnik ma wi瘯sz moc to na pewno b璠zie szybciej si zu篡wa; czas pokaza, 瞠 nie do ko鎍a tak jest.

    Rozwi您anie z komor wst瘼n wyg豉dza charakterystyk i poprawia kultur pracy silnika. W czasach gdy coraz wi璚ej producent闚 decyduje si na silniki 3 cylindrowe mo瞠 by to warto軼iowe rozwi您anie. Marka SAAB testowa豉 podobne rozwi您anie z komor wst瘼n umieszczon w t這ku wcze郾iej ni Mazda. https://ustroistvo-avtomobilya.ru/dvigatel/sistema-upravleniya-toplivom-kompanii-saab/
  • #33
    Cowboy zagrabie
    Poziom 27  
    E8600 napisa:
    Przyk豉dowo silnik motocyklowy o pojemno軼i 600 ccm bez turbiny potrafi mie powy瞠j 150 KM

    W autosanie bez turba( silnik 6C107) 6500ccm by豉 podobna moc. Silnik wa篡 ponad ton, i przebieg mi璠zynaprawczy cirka 300000km. Id帷 tym tokiem rozumowania mo積a by w autosanie wsadzi silnik 600ccm wa膨cy 35kg. Tyle 瞠 w motocyklu t moc szczytow wykorzystujesz przez 5% jego 篡cia, a autosan wykorzystuj tak moc conajmniej prze 85% czasu.
  • #35
    carrot
    Moderator Samochody
    Panowie, kluczowym parametrem okre郵aj帷ym przydatno嗆 silnika do danego zastosowania (agregat, motocykl, samoch鏚 osobowy, ci篹ar闚ka, czo貪 etc.) jest jego moment obrotowy, moc to tylko pochodna momentu.
    Dlatego chore jest wsadzanie do ci篹kiego suv-a silniczka R3 1,0l, co z tego, 瞠 ma turbo i 150 kM, jak momentu ma tyle co kot nap豉ka, ci篹ko ruszy z miejsca i o komfortowej, spokojnej je寮zie mo積a zapomnie
  • #36
    E8600
    Poziom 38  
    Wed逝g IAV zastosowanie komory wst瘼nego zap這nu w formie pasywnej (bez wtryskiwacza) pozwala oszcz璠zi paliwo ok. 3% natomiast rozwi您anie aktywne z wtryskiem do komory wst瘼nego zap這nu uzyskuje 8% spadek zapotrzebowania na paliwo (takie warto軼i uzyskali testuj帷 na silniku 1 cylindrowym).

    Samo rozwi您anie komory wst瘼nej w silnikach benzynowych dopiero zaczyna by rozwijane ze wzgl璠u na normy emisji spalin. Zapewne gdyby chodzi這 o moc to sprawa zosta豉 by zamieciona pod dywan jak to zrobiono 50 lat temu. Z tego co uda這 mi si znale潭 znacznie wcze郾iej ni sama Honda CVCC komor wst瘼nego zap這nu testowali Rosjanie chc帷 zniwelowa spalanie stukowa w silnikach zasilanych nisooktanowym paliwem (kiepskie paliwo by這 dost瘼ne w tym kraju do嗆 d逝go przez co cz窷 rosyjskich silnik闚 jest zdolna je寮zi nawet na "smaogonie").
  • #37
    bobycob
    Poziom 17  
    robokop napisa:
    Zauwa盧ie, 瞠 magnetyzery te mia造 obni瘸 zu篡cie paliwa - a laboratoryjnie chyba nikt tego nie potwierdzi. Tego typu wynalazki id w kierunku audiovoodoo - podnosz帷 argument "odpowiednio spreparowanych map" potrafi kto, z producentem tych 鈍iec w陰cznie powiedzie gdzie te modyfikacje maj konkretnie le瞠? Bo ja mog tylko spekulowa w kierunku niewielkiego wyprzedzenia KWZ - i to te do嗆 trudnego do okre郵enia.


    A jednak:
    http://www.multimag.pl/artykuly-129/politechnika_wroclawska.html
    I jak wida nie by to ㄊsy maluchem na rolkach ;).
    Je郵i mnie pami耩 nie myli, lub nie zosta貫m wprowadzony w b陰d - wp造w by zauwa瘸lny, jednak badanie dotyczy造 silnik闚 ga幡ikowych. Przy wsp馧czesnych silnikach mo積a magnetyzery w這篡 mi璠zy audiovoodoo a generatory macgrav.
  • #38
    jarek_lnx
    Poziom 43  
    E8600 napisa:
    Przechodz帷 do podsumowanie to na wst瘼ie zaznaczam, 瞠 absolutnie nie mia貫m na celu reklamowa 鈍iec strumieniowych a podszed貫m do zagadnienia czysto naukowo.
    Naukowe podej軼ie to m.in. 軼is貫 trzymanie si fakt闚, a u ciebie jest bardzo wiele nie軼is這軼i.

    Mo瞠 przyda ci si troch podstaw teoretycznych, przeczytaj https://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_naukowa

    E8600 napisa:
    Chyba wi瘯szo嗆 郵edz帷ych kana造 motoryzacyjne w serwisie YouTube widzia豉 test strumieniowych 鈍iec zap這nowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku".
    Nie chodzi o wynalazek i jego sens istnienie podobnych rozwi您a, czy zupe軟y brak sensu, ale o konkretny produkt, z konkretn strategi marketingow. Kto obiecuje co, co nie jest mo磧iwe i nie zosta這 nigdzie potwierdzone. Mo瞠sz sprzeda sproszkowan 瘸b, nic mi do tego, ale kiedy sprzedajesz j jako lek, kt鏎y ma pom鏂 w jakiej konkretnej chorobie, to ju jest oszustwo.

    E8600 napisa:
    Sytuacja si zmienia diametralnie gdy zamiast zwyk貫go "odpr篹onego" silnika mowa o silnikach wyczynowych.
    sprzedawca napisa:
    Nie nale篡 鈍iec strumieniowych V7 stosowa w sportach motorowych, gdy dla takiego przeznaczenia b璠 mog造 mie zastosowanie specjalistyczne 鈍iece strumieniowe wykonane w odpowiedniej technologii (co planujemy wdro篡 wraz z rozwojem firmy).

    Czyli tam gdzie mia造 by pokaza swoj przewag nie s zalecane, mo瞠 kiedy wyprodukuj... w co szczerze w徠pi bo fachowcy z bran篡 zamiast czyta marketingowy be趾ot p鎩d od razu na hamowni. Nie dadz sobie wcisn望 kitu.

    Piszesz o rozwi您aniach wcze郾iejszych, kt鏎e mog造 by uzasadnia stworzenie takiego wynalazku, ale nie mamy na celu opracowa 鈍iecy strumieniowej. Tylko sprawdzi czy gotowy produkt oferuje to co zadeklarowa producent. A tu argumenty przedstawione w pierwszym po軼ie, s po prostu nie na temat.
  • #39
    E8600
    Poziom 38  
    jarek_lnx napisa:
    nie mamy na celu opracowa 鈍iecy strumieniowej. Tylko sprawdzi czy gotowy produkt oferuje to co zadeklarowa producent.

    Absolutnie nie to by這 celem artyku逝 wida kolega nie zrozumia je郵i twierdzi, 瞠 bli幡iacze technologie z komor wst瘼n lub popraw procesu spalania s nie na temat.
    jarek_lnx napisa:
    A tu argumenty przedstawione w pierwszym po軼ie, s po prostu nie na temat.

    Z豉pa si kolega na tytu, kt鏎y by swego rodzaju "magnesem" na czytelnika znanym z YT jako "clickbait" (podzia豉這 a za dobrze).
    jarek_lnx napisa:
    fachowcy z bran篡 zamiast czyta marketingowy be趾ot p鎩d od razu na hamowni.

    Robi帷 kolejny niewiele warty test bowiem w ca貫j "technologi" chodzi o ni窺ze spalania oraz czysto嗆 spalin a sam przyrost mocy w silniku bez modyfikacji (zwi瘯szenie stopnia kompresji przy r闚noczesnym obni瞠niu dawki paliwa) mie軼i si w granicach b喚du pomiarowego wi瘯szo軼i hamowni.

    安ieca zap這nowa ma problemy z zap這nem bardzo ubogiej mieszanki a zastosowanie komory wst瘼nej ten problem rozwi您uje.
  • #40
    bobycob
    Poziom 17  
    To jest problem aby na hamowni pod陰czy te analizator spalin? Czy te ten test b璠zie bezsensownie bezsensowny bo o co jeszcze innego ma chodzi?
  • #41
    E8600
    Poziom 38  
    bobycob napisa:
    To jest problem aby na hamowni pod陰czy te analizator spalin?

    Widocznie jest problem je郵i tego nie wykonano.
  • #42
    RitterX
    Poziom 38  
    Po鈔ednia komora zap這nowa, spalania to niez造 pomys gdy to nawet intuicyjnie jest 豉twe do zrozumienia cho w stosowaniu b璠zie par haczyk闚. Jaka d逝go嗆, jaka szeroko嗆, proporcja do w豉軼iwej komory z cylindrem i umiejscowienie. B璠zie mia這 znaczenie ukszta速owanie denka cylindra. To w sumie tak jak z t逝mikiem rezonansowym. Ka盥y niby wie jak go zrobi ale ale ma這 kto potrafi :) .
    W ferworze besztania 鈍iecy strumieniowej zapomnieli鄉y, 瞠 鈍ieca nie jest wkr璚ona od tak sobie. Je瞠li zmienimy znacznie typ 鈍iecy to i uk豉d zap這nowy musi ulec zmianie. 安ieca niby prosta rzecz :) . Troch ceramiki i metalu to co mo瞠 si nie uda :) ? A jednak, 鈍iece z Maserati nie koniecznie s zamienne z Passerati a nawet z motorynk do 50ccm :) . Znacznie zmieniaj帷 kszta速 komory zap這nowej 鈍iecy nale篡 zmieni te kszta速 impulsu zap這nowego. Zwi瘯szy sk豉dow indukcyjn w wy豉dowaniu a mo瞠 zmniejszy? Podnie嗆 napi璚ie szczytowe czy zostawi jak jest? Tak wiele zmiennych i tak ma這 pewnych sta造ch.
    Podsumowuj帷, test 鈍iec strumieniowych, hamownia niewiele by wnios豉. Mo瞠 nawet in minus? Dla mnie testem by這by por闚nanie po przejechaniu 20k km. , 40k km. 100k km. na 鈍iecach strumieniowych. W normalnej 鈍iecy sprawa jest prosta. Elektrody s dobrze eksponowane to co mo瞠 si nie uda w przypadku wy豉dowania? Odprowadzanie ciep豉 ze 鈍iecy, elektrody centralnej wygl康a ca趾iem przyzwoicie. Odzianie jej od do逝 odejmie w 鈍iecy strumieniowej efekt przewietrzania w cyklu spr篹ania i wydechu. To tak jakby 鈍ieca dosta豉 dodatkowe paltko :) . Gniazdo 鈍iecy w g這wicy nie b璠zie mia這 lekko.
    Bior帷 ca這kszta速 鈍iecy strumieniowej, nie budzi ona mojego entuzjazmu. Wszystko w niej wygl康a za bardzo wydumanie. Metod podobie雟tw, w silniku nie ma element闚 o tak filigranowym, udziwnionym kszta販ie. A tutaj, prosz bardzo, takie dziwade趾o :) .
  • #43
    jarek_lnx
    Poziom 43  
    E8600 napisa:
    Absolutnie nie to by這 celem artyku逝 wida kolega nie zrozumia je郵i twierdzi, 瞠 bli幡iacze technologie z komor wst瘼n lub popraw procesu spalania s nie na temat.
    Jako produkt, sprzedawany z takimi obietnicami z jakimi jest sprzedawany - zdecydowanie kit, jako rozwi您anie techniczne - nie wiem, ale nadal pozostaje problem kto udowodni 瞠 to jest u篡teczne i w jakiej sytuacji, w jakim silniku.

    E8600 napisa:
    Z豉pa si kolega na tytu, kt鏎y by swego rodzaju "magnesem" na czytelnika znanym z YT jako "clickbait" (podzia豉這 a za dobrze).
    Odkry貫 oczywisto嗆, gdybym nie lubi dyskutowa z dyletantami, o bzdurach, nie mia bym tu konta, nie pami皻am 瞠bym znalaz na elektrodzie cokolwiek na poziomie, wi璚 wychodzi 瞠 owe klik-bajty s jedynym czego oczekuj na tym forum, je郵i temat jest odpowiednio durny wchodz i zaciekle dyskutuj, tak瞠 tw鎩 temat si mie軼i w mojej klasyfikacji :)

    E8600 napisa:
    安ieca zap這nowa ma problemy z zap這nem bardzo ubogiej mieszanki a zastosowanie komory wst瘼nej ten problem rozwi您uje.
    Bardzo ubogiej mieszanki nikt nie chce, wysokie temperatury spalania, wysoka emisja NOx.

    Cytat:
    Robi帷 kolejny niewiele warty test bowiem w ca貫j "technologi" chodzi o ni窺ze spalania oraz czysto嗆 spalin a sam przyrost mocy w silniku bez modyfikacji
    Tylko 瞠 nieliczni w豉軼iciele samochod闚 byli by gotowi dop豉ci tyle za czysto嗆 spalin, dlatego producent/sprzedawca poszed w kierunku oszustwa deklaruj帷 przyrost mocy.
  • #44
    sanfran
    Poziom 38  
    W nowoczesnych samochodach silniki zosta造 zaprojektowane jako ca這嗆. To ju nie s dawne nadmiarowe konstrukcje. Teraz si liczy ekologia, wi璚 ka盥y zb璠ny gram jest niwelowany.
    Jak napisano powy瞠j jest mo磧iwe zbudowanie silnika 600 cm3 o du瞠j mocy. Ale kiedy w samochodzie z silnikiem 600 cm dawa這 si gaz do dechy i on jecha, daj帷 na wale te 23 konie (ok 18kW), pami皻ajmy, 瞠 silnik produkowa ciep這 dwukrotnie przekraczaj帷e moc na wale i jako to trzeba by這 rozproszy. Ale spr鏏uj teraz takiemu wysilonemu (przypu嗆my 100 kW) silnikowi z typowym uk豉dem ch這dzenia zaaplikowa d逝窺z prac na pe軟ym otwarciu przepustnicy, to zobaczysz co si stanie. Jak on ma rozproszy 150kW ciep豉?
  • #45
    RitterX
    Poziom 38  
    Eko na 鈍iecy strumieniowej? Bez 瘸rt闚 :) . Skoro nie jest w stanie podnie嗆 "kultury" r闚nomierno軼i zap這nu a w nast瘼stwie wypalenia mieszanki w cylindrze to pod tym wzgl璠em niczego tutaj nie ugramy.
    Tak mi przysz這 do g這wy ;) . Jak ju zarzynamy silnik w trybie Eko to wato by這by 鈍iece strumieniowe po陰czy z zasilaniem silnika LPG :) . No i oczywi軼ie super zielonym eko-drivingiem czyli 1. bieg max. 10km mi瘯ko bez wchodzenia na obroty, 2. bieg 20km miekko , 3. .... :) . Tak by na magistrali olejowej te by這 ekoci郾ienie. Mo瞠 nawet ma造 konkurs, komu uda si pierwszemu, po przejechaniu mo磧iwie ma貫j liczby kilometr闚 nowym samochodem jednocze郾ie trwale zapali "Check Engine" i kontrolk oleju?
  • #46
    sanfran
    Poziom 38  
    He, tryb eko jest bardzo ciekawy. Kiedy moj kombic Civic jad w trybie D, to automat dba, aby silnik pod obci捫eniem si kr璚i 2-3 tys. Po zdj璚iu nogi z gazu mie軼ie zaraz obroty spadaj do tysi帷a (na trasie ju nie).
    Natomiast kiedy jad w trybie S-Manual to zielone strza貫czki sugeruj znacznie wcze郾iejsz zmian bieg闚.
    Fakty, 瞠 tryb D na ka盥e g喚bsze wci郾i璚ie gazu redukuje bieg, to S-Manual ju tego nie robi.
  • #47
    E8600
    Poziom 38  
    jarek_lnx napisa:
    Jako produkt, sprzedawany z takimi obietnicami z jakimi jest sprzedawany - zdecydowanie kit, jako rozwi您anie techniczne - nie wiem, ale nadal pozostaje problem kto udowodni 瞠 to jest u篡teczne i w jakiej sytuacji, w jakim silniku.

    Czyli w czym si zgadzamy. Sama 鈍ieca strumieniowa oferowana przez "sprzedawc" jest bardzo kiepsko zaprojektowana (鈔odkowa elektroda jest za blisko otwor闚 wylotowych, budow wewn皻rzn mo積a zobaczy na filmie na YT).
    Co do samych 鈍iec "strumieniowych" to Bosch chyba wypu軼i co podobnego z przeznaczeniem do silnik闚 benzynowych (wspominaj o rozwi您aniu Boscha w kilku artyku豉ch ale samego produktu nie potrafi znale潭)?
    RitterX s逝sznie zauwa篡, 瞠 je郵i wiele zmiennych. Nawet znalaz貫m symulacje komputerowe (3D CFD simulations) tego rozwi您ania z r騜nymi wariacjami (r騜ne k徠y, 鈔ednice otwor闚 oraz r騜na ilo嗆 otwor闚). J瞛yk angielski techniczny wi璚 troszk zajmie zapoznanie si z nim o ile znajd czas wolny. Dla zainteresowanych link do pobrania: https://publikationen.bibliothek.kit.edu/1000088324/20142498

    jarek_lnx napisa:
    Bardzo ubogiej mieszanki nikt nie chce, wysokie temperatury spalania, wysoka emisja NOx.

    W standardowym silniku tak lecz w przypadku komory wst瘼nej ma by z tym lepiej.
  • #48
    zielony_gajowy
    Poziom 14  
    E8600 napisa:
    jarek_lnx napisa:
    Jako produkt, sprzedawany z takimi obietnicami z jakimi jest sprzedawany - zdecydowanie kit, jako rozwi您anie techniczne - nie wiem, ale nadal pozostaje problem kto udowodni 瞠 to jest u篡teczne i w jakiej sytuacji, w jakim silniku.

    Czyli w czym si zgadzamy. Sama 鈍ieca strumieniowa oferowana przez "sprzedawc" jest bardzo kiepsko zaprojektowana (鈔odkowa elektroda jest za blisko otwor闚 wylotowych, budow wewn皻rzn mo積a zobaczy na filmie na YT).
    Co do samych 鈍iec "strumieniowych" to Bosch chyba wypu軼i co podobnego z przeznaczeniem do silnik闚 benzynowych (wspominaj o rozwi您aniu Boscha w kilku artyku豉ch ale samego produktu nie potrafi znale潭)?
    RitterX s逝sznie zauwa篡, 瞠 je郵i wiele zmiennych. Nawet znalaz貫m symulacje komputerowe (3D CFD simulations) tego rozwi您ania z r騜nymi wariacjami (r騜ne k徠y, 鈔ednice otwor闚 oraz r騜na ilo嗆 otwor闚). J瞛yk angielski techniczny wi璚 troszk zajmie zapoznanie si z nim o ile znajd czas wolny. Dla zainteresowanych link do pobrania: https://publikationen.bibliothek.kit.edu/1000088324/20142498

    jarek_lnx napisa:
    Bardzo ubogiej mieszanki nikt nie chce, wysokie temperatury spalania, wysoka emisja NOx.

    W standardowym silniku tak lecz w przypadku komory wst瘼nej ma by z tym lepiej.

    W tym po軼ie, sam sobie odpowiedzia貫. KIT!
    安iece strumieniowe sprawdzaj si tylko przy silnikach wyczynowych dostosowanych do danej 鈍iecy, czyli po jednym wy軼igu - silnik idzie do remontu lub wymiany. Tam nie liczy si ekologia i koszty.
    Ale, otwarte pole dla producent闚 silnik闚. Niech wprowadz na rynek powszechny silniki dostosowane do 鈍iec strumieniowych, dzi瘯i czemu wzro郾ie moc i spadnie zu篡cie paliwa, spadnie zanieczyszczanie 鈔odowiska.
  • #49
    robokop
    Moderator Samochody
    bobycob napisa:

    A jednak:
    http://www.multimag.pl/artykuly-129/politechnika wroclawska.html
    I jak wida nie by to ㄊsy maluchem na rolkach .
    Trudno si oprze wra瞠niu "artyku逝 sponsorowanego" - badanie magnetyzer闚 jednego producenta, na silniku SW400. Przytoczone wyniki, tj. zmiejszenie emisji CO, NOx i zadymienia wr璚z wo豉j o zapytanie - czemu producenci silnik闚 brn瘭i w coraz bardziej z這穎ne systemu elektronicznej kontroli emisji i bardzo drogie reaktory katalityczne, zamiast magnetyzer闚?
  • #50
    bobycob
    Poziom 17  
    Najwidoczniej wp造w by zauwa瘸lny tylko w przypadku stosunkowo prostych jednostek.
  • #51
    jarek_lnx
    Poziom 43  
    robokop napisa:
    Trudno si oprze wra瞠niu "artyku逝 sponsorowanego" - badanie magnetyzer闚 jednego producenta, na silniku SW400. Przytoczone wyniki, tj. zmiejszenie emisji CO, NOx i zadymienia wr璚z wo豉j o zapytanie
    Program bada te troch dziwny, silnik 鈍ie穎 po dotarciu, pomiar bez magnetyzer闚, pr鏏a trwa這軼i 75h z magnetyzerami i na koniec pomiar.

    Kto obroni tez, 瞠 zaraz po zako鎍zeniu, zalecanej przez producenta procedury docierania, parametry sinika nie ulegaj dalszym zmianom, w ci庵u nast瘼nych kilkudziesi璚iu godzin pracy? Dlaczego nie zdecydowano si na powt鏎zenie badania bez magnetyzer闚 po d逝窺zym czasie pracy?
  • #52
    paszczakq
    Poziom 23  
    Sama 鈍ieca strumieniowa wkr璚ona do zwyk貫go silnika niewiele zmieni . Ten magiczny wzrost mocy b璠zie tylko w przypadku gdy zosta造 zast徙ione mocno zu篡te 鈍iece i mieli鄉y wypadanie zap這n闚 . Czyli utrat mocy .

    Mazda u篡wa 鈍iec do kontrolowania procesu zap這nu bo przecie oni wykorzystuj zap這n samoczynny . Teraz przy bezpo鈔ednim wtrysku benzyn to ma sens dzia豉 . I nawet dzia豉 nie幢e .
  • #53
    E8600
    Poziom 38  
    Czas poka瞠 jak technologia z wst瘼n komor zap這now si rozwinie i czy tym razem przyjmie si na d逝瞠j w motoryzacji.
    Czy nowe silniki Mazdy nie oka膨 si "kr鏒kodystansowe" jak silniki Vankla w RX-8?
  • #54
    pawelr98
    Poziom 38  
    E8600 napisa:
    Czas poka瞠 jak technologia z wst瘼n komor zap這now si rozwinie i czy tym razem przyjmie si na d逝瞠j w motoryzacji.
    Czy nowe silniki Mazdy nie oka膨 si "kr鏒kodystansowe" jak silniki Vankla w RX-8?


    Mo瞠 kolega zweryfikowa patrz帷 na przebiegi i wiek aut u篡wanych.
    Skyactiv jest gdzie od 2012.
  • #55
    ukixx
    Poziom 20  
    E8600 napisa:
    Wsp馧czesne silniki z wtryskiem bezpo鈔ednim maj problem z nagarem po cz窷ci z tego powodu, 瞠 wtrysk bezpo鈔edni nadmiernie wych豉dza silnik (drug sk豉dow jest pobierany olej).

    Wsp馧czesne silniki maj problem z nagarem ze wzgl璠u na po陰czenie EGR z oparami z odmy w kolektorze ss帷ym (eliminacja co najmniej jednego z nich usuwa problem). Ga幡ikowe oraz jednopunktowe benzyniaki by造 na to ca趾owicie odporne gdy opary benzyny skutecznie czy軼i造 ca造 dolot, wielopunkty mia造 czyste kana造 w g這wicy i trzonki zawor闚 a kolektory ju niekoniecznie.
  • #56
    robokop
    Moderator Samochody
    ukixx napisa:
    Wsp馧czesne silniki z wtryskiem bezpo鈔ednim maj problem z nagarem po cz窷ci z tego powodu, 瞠 wtrysk bezpo鈔edni nadmiernie wych豉dza silnik (drug sk豉dow jest pobierany olej).
    A niby gdzie si ten nagar odk豉da?
    W jaki spos鏏 wtrysk direct wych豉dza silnik? Ide bezpo鈔edniego wtrysku paliwa, jest mo磧iwo嗆 budowania mieszanek uwarstwionych - im dalej od wtryskiwacza, tym mieszanka ubo窺za. Czemu? Bo mieszanki ubogie spalaj si detonacyjnie, nierzadko nie spalaj si wcale, bo s rozrzedzone poni瞠j granicy palno軼i, co powoduje wypadanie zap這nu, do tego spalaj si przera幢iwie wolno -powodujac przeci庵anie fazy spalania do suwu wydechu czy nawet ssania. Jak temu zapobiec? Tworz帷 j康ro 豉dunku z mieszanki prawid這wej, oko這stechiometrycznej - te j康ro zapali si prawid這wo, odpalaj帷 w spos鏏 pewny pozosta陰 cz窷 豉dunku, powoduj帷 瞠 spali si on w spos鏏 z grubsza prawid這wy - bez detonacji, nadmiernej temperatury i przeci庵ania fazy spalania. Dlatego i 廝鏚這 zap這nu, czyli 鈍ieca musi by blisko wtryskiwacza, kt鏎y ma wtrysk podzielony jak w CR, na kilka faz.
    Nagar odk豉da si w przypadku nadmiernego zu篡cia przez silnik oleju - mieszanka spala si nie do czysta, jako 瞠 jest w niej zbyt du穎 w璕lowodor闚 w stosunku do powietrza, odk豉daj帷 z這gi na denkach t這ka i komory spalania, a tak瞠 w przypadku spalania z niedomiarem tlenu - przy truciu 豉dunku spalinami przez EGR - 豉dunek spala si nieca趾owicie, w璕iel si odk豉da.
  • #57
    E8600
    Poziom 38  
    Przecie pisa貫m, 瞠 nie jest to jedyna ze sk豉dowych. Nie chodzi這 mi te o nagar w dolocie bo ten wiadomo sk康 si bierze.
    Wysoka temperatura jest czynnikiem, kt鏎y pozwala wypala osady ograniczy warstw nagaru.
    Ruch miejski jest jedn z przyczyn wy窺zego zagro瞠nia nagarem gdy w闚czas silnik a nawet katalizator wydechu jest s豉bo dogrzany.
    Pisa貫m wcze郾iej istnieje co takiego jak temperatura samooczyszczania i nie dotyczy ona tylko 鈍iecy ale ca貫go silnika.

    @ukixx - dobrze widz "bolid" V12 TDI od AUDI na miniaturze :D
  • #58
    ukixx
    Poziom 20  
    robokop napisa:
    ukixx napisa:
    :?: Wsp馧czesne silniki z wtryskiem bezpo鈔ednim maj problem z nagarem po cz窷ci z tego powodu, 瞠 wtrysk bezpo鈔edni nadmiernie wych豉dza silnik (drug sk豉dow jest pobierany olej).
    A niby gdzie si ten nagar odk豉da?
    W jaki spos鏏 wtrysk direct wych豉dza silnik?...

    Oj chyba moderator wczoraj ostro zapi skoro cytuje w moim imieniu nie moj wypowied i jeszcze udziela odpowiedzi :wink:

    E8600 napisa:
    - dobrze widz "bolid" V12 TDI od AUDI na miniaturze :D

    Dobrze widzisz :) kiedy ten cud techniki wygrywa wy軼igi Le Mans :) Niestety mi do V12 TDI troch daleko, ale jest V8 TDI i R4 TDI wi璚 w sumie 12 cylindr闚 si uzbiera這, z czego 8 jest w CR :D
  • #59
    RitterX
    Poziom 38  
    robokop napisa:
    Ide bezpo鈔edniego wtrysku paliwa, jest mo磧iwo嗆 budowania mieszanek uwarstwionych - im dalej od wtryskiwacza, tym mieszanka ubo窺za. Czemu? Bo mieszanki ubogie spalaj si detonacyjnie, nierzadko nie spalaj si wcale, bo s rozrzedzone poni瞠j granicy palno軼i, co powoduje wypadanie zap這nu, do tego spalaj si przera幢iwie wolno -powodujac przeci庵anie fazy spalania do suwu wydechu czy nawet ssania. Jak temu zapobiec? Tworz帷 j康ro 豉dunku z mieszanki prawid這wej, oko這stechiometrycznej - te j康ro zapali si prawid這wo, odpalaj帷 w spos鏏 pewny pozosta陰 cz窷 豉dunku, powoduj帷 瞠 spali si on w spos鏏 z grubsza prawid這wy - bez detonacji, nadmiernej temperatury i przeci庵ania fazy spalania. Dlatego i 廝鏚這 zap這nu, czyli 鈍ieca musi by blisko wtryskiwacza, kt鏎y ma wtrysk podzielony jak w CR, na kilka faz.

    Do tego by by odpowiedni rozk豉d przestrzenny mieszanki w cylindrze stosuje si np. piezowtryskiwacze, kt鏎e "buduj" mieszank w 4...9 podwtryskach w czasie jednego cyklu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Paliwo podane w pierwszych podwtryskach spowoduje odpowiednie zwil瞠nie spr篹onego powietrza w ca貫j obj皻o軼i. To w nast瘼stwie poprawi przyj璚ie reszty paliwa z wtryskiwacza znacznie skuteczniej jak w klasycznym przypadku. Nie oznacza to r闚nomierno軼i rozk豉du mieszanki w ca貫j obj皻o軼i cylindra przed zap這nem. Nie ma takiej potrzeby. Wa積e by od strony punktu zap這nu, 鈍iecy mieszanka mia豉 odpowiedni palno嗆 i g瘰to嗆. W momencie inicjacji dochodzi do gwa速ownego wzrostu ci郾ienia i temperatury a to wymusi zap這n w nawet najodleglejszych zakamarkach komory spalania nieco ubo窺zej, mniej palnej mieszanki. Nier闚nomierno嗆 rozk豉du g瘰to軼i mieszanki nie oznacza, 瞠 mo瞠 by byle jak nier闚nomierna. Gdy tak jest pojawiaj si wszystkie te przypad這軼i, kt鏎ych chcieliby鄉y unikn望 w prawid這wo pracuj帷ym silniku.
    Silniki z EGR s konstruowane pod ten system. Nie powiedzia豚ym, 瞠 podanie do komory spalania pewnej cz窷ci spalin nie wnosi nic opr鏂z temperatury do niej. Te drobinki sadzy z poprzedniego cyklu nie tylko zostaj dopalone ale s w obj皻o軼i zarodkami zap這nu. Do nich pierwszych przylepi si cz御tki paliwa.
    Opr鏂z rozlicznych eko-zalet maj jedn fataln wad. Wymagaj by jednostka nap璠owa we wyposa穎na by豉 w豉軼iwie czyli normalnie serwisowana, poddawana przegl康om i wymianom oleju a nie zarzynana olejem o konsystencji i kolorze czarnej pasty do but闚. W tym przypadku, a tak si cz瘰to dzieje, szybko dojdzie do stanu technicznej agonii silnika.
  • #60
    robokop
    Moderator Samochody
    RitterX napisa:
    Do tego by by odpowiedni rozk豉d przestrzenny mieszanki w cylindrze stosuje si np. piezowtryskiwacze, kt鏎e "buduj" mieszank w 4...9 podwtryskach w czasie jednego cyklu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Paliwo podane w pierwszych podwtryskach spowoduje odpowiednie zwil瞠nie spr篹onego powietrza w ca貫j obj皻o軼i. To w nast瘼stwie poprawi przyj璚ie reszty paliwa z wtryskiwacza znacznie skuteczniej jak w klasycznym przypadku. Nie oznacza to r闚nomierno軼i rozk豉du mieszanki w ca貫j obj皻o軼i cylindra przed zap這nem. Nie ma takiej potrzeby. Wa積e by od strony punktu zap這nu, 鈍iecy mieszanka mia豉 odpowiedni palno嗆 i g瘰to嗆. W momencie inicjacji dochodzi do gwa速ownego wzrostu ci郾ienia i temperatury a to wymusi zap這n w nawet najodleglejszych zakamarkach komory spalania nieco ubo窺zej, mniej palnej mieszanki. Nier闚nomierno嗆 rozk豉du g瘰to軼i mieszanki nie oznacza, 瞠 mo瞠 by byle jak nier闚nomierna. Gdy tak jest pojawiaj si wszystkie te przypad這軼i, kt鏎ych chcieliby鄉y unikn望 w prawid這wo pracuj帷ym silniku.
    Wydaje mi si 瞠 nie rozumiesz tego, o czym starasz si pisa. Piezowtryskiwacze? Owszem - obok elektomagnetycznych. S nieco od nich szybsze, ale bardziej k這potliwe - o ile cewka elektromagnesu w normalnych warunkach si nie zu篡wa, o tyle kryszta piezoelektryka wymagaj帷y znacznie wy窺zych napi耩 ju tak. O reszcie pisa貫m wy瞠j, por闚nuj帷 analogi do systemu CR w dieslach.
    Cytat:
    Silniki z EGR s konstruowane pod ten system. Nie powiedzia豚ym, 瞠 podanie do komory spalania pewnej cz窷ci spalin nie wnosi nic opr鏂z temperatury do niej. Te drobinki sadzy z poprzedniego cyklu nie tylko zostaj dopalone ale s w obj皻o軼i zarodkami zap這nu. Do nich pierwszych przylepi si cz御tki paliwa.
    Bzdura. System EGR ma obni瘸 temperatur w cylindrze, doprowadzaj帷 powietrze pozbawione tlenu, a za to ubogacone HC i CO - co z kolei generuje zwi瘯szone wydalanie przez silnik HC i CO - takie b喚dne ko這. Szukaj帷 analogii, nasuwa si takie obrzydliwe por闚nanie, 瞠by pod陰czy sobie rur do ty趾a, doprowadzon pod nos, w trakcie posi趾u. Po to 瞠by produkowane b彗i mniej 鄉ierdzia造 - a w praktyce w obni穎nej temperaturze spalania nie zachodzi 陰czenie si tlenu z azotem, pomimo 瞠 sam proces spalania przebiega du穎 gorzej - st康 konieczno嗆 aplikowania pot篹niejszych pod wzgl璠em wydajno軼i reaktor闚 katalitycznych, redukuj帷ych HC i CO potem.
    Cytat:

    Opr鏂z rozlicznych eko-zalet maj jedn fataln wad. Wymagaj by jednostka nap璠owa we wyposa穎na by豉 w豉軼iwie czyli normalnie serwisowana, poddawana przegl康om i wymianom oleju a nie zarzynana olejem o konsystencji i kolorze czarnej pasty do but闚. W tym przypadku, a tak si cz瘰to dzieje, szybko dojdzie do stanu technicznej agonii silnika.
    Co ma olej do EGR-u? Nic. To tylko przetoka - po陰czenie uk豉du wydechowego ze ss帷ym, o regulowanym przep造wie. Serwisowanie? Poprzez regularne czyszczenie czy wymian tylko.