Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 207 CC 1.6 VTi - Temperatura silnika -45 stopni, załączone wentylatory

12 Sty 2020 18:22 321 21
  • Poziom 38  
    Witam.
    Koledzy tak jak w temacie, autko kupione z takim defektem.
    X431 pokazuje temperaturę chłodzenia -45°C, błąd przerwy bądź zwarcia do + czujnika temperatury.
    Wskaźnik temperatury po kilkunastu sekundach od przekręcenia kluczyka leci na maxa i załączają się wentylatory.
    Przejście pomiędzy czujnikiem a sterownikiem silnika są ok, sterownik silnika nie reaguje na ani odpięcie czujnika ani na zwarcie pinów czujnika od strony ECU.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to uwalony sterownik.
    Macie koledzy jeszcze jakąś sugestie co może być nie tak ?
  • Poziom 24  
    Albo go zemuluj potencjometrem i patrz w parametrach
  • Poziom 38  
    Koledzy pisałem już że czujnik symulowałem na przerwę i zwarcie i na rezystancję też i ECU nie wykazuje żadnych zmian.
  • Poziom 32  
    To masz uwalony sterownik silnika, skoro sam czujnik i okablowanie jest w porządku.
  • Poziom 38  
    Ok, czy ktoś z kolegów jest mi w stanie powiedzieć jak wygląda procedura zrobienia klona tego ECU, bądź jak wygląda szansa dopisania nowego (używanego) ECU do reszty w aucie?
  • Poziom 42  
    spinacz napisał:
    i na rezystancję też i ECU nie wykazuje żadnych zmian.

    Gdzie o tym pisałeś?
  • Poziom 24  
    podaj numery i nazwe i ilosc wtykow tego sterownika
  • Poziom 32  
    Spróbuj popatrzeć co ze starym, może jakiś oporniczek SMD poszedł w gigaomy, może wisi w powietrzu jakaś noga procka odpowiedzialna za tą linię?
  • Poziom 38  
    @milejow zwarcie to też rezystancja więc powinna temperatura skoczyć w górę i inny błąd
  • Poziom 24  
    Nie znajdzie takiego uszkodzenia bo do tego trzeba mieć mikroskop i dobra stacje. Taniej wywalić sterownik.
  • Poziom 32  
    A, jeszcze jedno- różni "naprawiacze" wtykają we wtyczkę sterownika grube końcówki pomiarowe zamiast posłużyć się igłową, skutecznie przy tym rozginając konektory. Może tylko to?
  • Poziom 38  
    Mam dostęp do mikroskopu, stacji i nawet RTG.
    Ciekawa podpowiedź z tymi stykami we wtyku.

    Peugeot 207 CC 1.6 VTi - Temperatura silnika -45 stopni, załączone wentylatory
  • Poziom 24  
    Znajdż w autodacie pinout tego czujnka przy sterowniku i spróbuj go emulowac
  • Poziom 32  
    spinacz napisał:

    Ciekawa podpowiedź z tymi stykami we wtyku.

    Zobacz czy na wtyczce czujnika masz masę i około 5V, oczywiście jak wtyczka zdjęta.
  • Poziom 38  
    No właśnie coś mi nie pasowało bo zamiast 5V i masy miałem jakieś 3,3V i coś tam latającego dziwne wartości.
    Spróbuje na stole ten ster ożywić i zrobić pomiary.
  • Poziom 24  
    Podaj mu z zewnatrz napiecie przez 7805 i zobaczysz.
  • Poziom 32  
    miroslaw wielki napisał:
    Podaj mu z zewnatrz napiecie przez 7805 i zobaczysz.
    Nic to nie da. 5V wysyła sterownik, które to jest "przyduszane" do masy przez zmieniającą się rezystancję czujnika. Mam nadzieję, że masa czujnika poprawna, bo sam się nieraz zrobiłem w konia mierząc wprost na pinach wtyczki.
  • Poziom 38  
    Pomiary byłby i do + i do - i właśnie spodziewałem się 5V ale były jakiś dziwne rzeczy.
  • Poziom 24  
    32 i 14 pin bodajze wg schematu. To jest motronic mev 17.4? b14 0v właczony zapłon b32 przy 24 st celcjusza 2,8 volt

    Dodano po 16 [minuty]:

    To jest francuskie auto. Podaj numery błędów. Wentylatory włączaja się jak jest krytyczny bład albo ster nie zna temp. A może to czujnik tempo zewn chodzi. Klimatronik grzeje?
  • Poziom 38  
    Dzięki kolego za info, aktualnie nie podam nr ponieważ zapomniałem sobie wydrukować a auto stoi u klienta.
    Czujnik temperatury zewnętrznej ? Na zegarach wskaźnik temperatury silnika leci od razu na maxa.
    Usterka na 99% odnaleziona, na oko ścieżka jest wybrzuszona i faktycznie jest brak przejścia z pinu b14 na dalszą część ECU, jutro jeszcze potwierdzę sobie na RTG.

    Dodano po 10 [godziny] 38 [minuty]:

    Ścieżka na 100% uszkodzona(odpalona), naprawiam i sprawdzę w aucie.
  • Poziom 38  
    Jak wyżej, ścieżka naprawiona, wszystko działa idealnie.