Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niedziałający domofon + nie znam kodu dostępu

12 Sty 2020 19:49 558 8
  • Poziom 6  
    Witam wynajmuje mieszkanie lecz właściciele nie wiedzą jaki jest kod do klatki, a także specjalnie nie przejmują się tym że domofon u mnie nie działa. Zrobiłem zdjęcie domofonu, mój nr to 7.
    Niedziałający domofon + nie znam kodu dostępu
  • Poziom 41  
    W większości takie instalacje są konserwowane przez firmy ( jeżeli to np: spółdzielnia) zgłosić do administracji i naprawią i dostaniecie kod.
  • Poziom 6  
    A wiecie czy gdy skontaktuje się z spółdzielnią to wystarczy im papierek że wynajmuję, czy będzie tutaj potrzebny jednak właściciel mieszkania ?

  • Poziom 13  
    Masz starego Laskomexa, więc zakładam, że i Laskomexowy masz system - o kody musisz pytać admnistratora systemu - albo dadzą ci z oryginalnej tabeli, albo konserwator może ci nadać nowy poprzez programowanie. A jeśli nie mają, to muszą do nas napisać na skrzynkę serwisu z podaniem firmy i numeru administratora (coś a'la "numer seryjny" systemu) - i wtedy będziemy mogli wygenerować i wydać oryginalną tabelę kodów.

    Możesz też spróbować szczęścia i zobaczyć, czy możesz wejść w menu użytkownika i sam sobie zmienić kod (można to zrobić nie znając starego kodu, pod warunkiem, że nie trzeba podać aktualnego kodu, by "się zalogować". Fabryczne ustawienie nie wymaga podania starego kodu) - instrukcje masz w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18386951#18386951

    napisał:
    A wiecie czy gdy skontaktuje się z spółdzielnią to wystarczy im papierek że wynajmuję, czy będzie tutaj potrzebny jednak właściciel mieszkania ?

    Zależy od ludzi tam pracujących ale papierek najmu powinien wystarczyć.

    PS. A wiesz, czy zamek szyfrowy jest w ogóle aktywny? Spróbuj wybrać swój nr. mieszkania, [KLUCZ], i podaj jakieś 4 cyfry. Jeśli pokaże ci ERR, to jest aktywny, jeśli OFF, to jest wyłączony. Spółdzielnie nierzadko wyłączają, bo kody rozchodzą się znacznie szybciej i łatwiej po osiedlu, niż "pastylki".

    napisał:
    Kod do mieszkania wynika z tego jaki początkowo wpisał instalator z tabeli kodów lub według swojego uznania lub sugesti lokatora.

    Tak, ale nie do końca - tabela kodów jest fabrycznie z pudełka "wgrana" i nawet, jeśli nikt niczego nie wprowadzał i nie używa, to nadal kody tam są i znając je można odblokować zamek. Dlatego, jeśli nie używa się zamka szyfrowego, polecam go wyłączyć w konfiguracji.

    PS. Mój kolega, który miał podobny problem, co autor tematu nawet obliczył, że na 10000 kombinacji może "brute-forceować" po 30 kolejnych kombinacji dziennie, zaczynając od 0000, 0001, 0002 itd. i to zajmie mu maksymalnie rok, by znaleźć odpowiedni szyfr. I chyba już 3 lub 4 dnia "trafił" swoją kombinację :D
  • Poziom 41  
    Serwis_LX napisał:
    karolark napisał:
    Kod do mieszkania wynika z tego jaki początkowo wpisał instalator z tabeli kodów lub według swojego uznania lub sugesti lokatora.


    To też nie moje słowa😆

  • Poziom 13  
    Dziwne, przy odpowiadaniu zaznaczałem te słowa i klikałem "cytowanie selektywne" :/ może coś pomyliłem przy pisaniu lub późniejszej edycji? Tak czy inaczej - to prawda, cytaty te nie były prawidłowo podpisane. Przepraszam za to, nawet nie zwróciłem uwagi. Już poprawiłem.