Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterowniki silnika - metody odczytu / BDM / BOOTMODE / RECOVERY - w skrócie.

nici 21 Jan 2020 12:37 16947 59
  • #31
    ORMO_PL
    Level 19  
    robokop wrote:
    Gdyby spalała się dłużej, to miałbyś ją przeciągnietą na suw wydechu - rzygało by ogniem do turbiny.


    Czy tak się czasami nie robi? Zauważyłem, że znacząca część tunerów zwiększając dawki przyśpiesza wtrysk. To nie są duże różnice - stopień, dwa. Chyba, że to sposób na strojenie silnika przy wyrzuconym EGR.

    robokop wrote:
    Czy aby na pewno? Za mało tlenu - reakcja zostaje zahamowana, następuje spalanie nie całkowite. Temperatura spalin zależy od temperatury samego ładunku - żeby był chłodniejszy, powietrze po sprężeniu przepuszcza się przez chłodnicę. Sama ilość paliwa powoduje tylko to, że będzie się ono przy nadmiarze nie całkowicie spalało - dając w efekcie sadzę.

    ZSy zazwyczaj mają tego tlenu za dużo. Lambda = 1,2 to przecież norma, "granica dymienia".
    Muszę odrobić lekcję i zarzeć do Wernera&Wajanda
  • #32
    robokop
    Moderator of Cars
    ORMO_PL wrote:
    Zauważyłem, że znacząca część tunerów zwiększając dawki przyśpiesza wtrysk. To nie są duże różnice - stopień, dwa. Chyba, że to sposób na strojenie silnika przy wyrzuconym EGR.
    Większa dawka musi się zacząć spalać nieco wcześniej, żeby wypaliło się wszystko w trakcie suwu spalania.
    ORMO_PL wrote:
    ZSy zazwyczaj mają tego tlenu za dużo.
    Silnik ZS zawsze muszą mieć tlenu za dużo - to silniki pracujące przy mieszance "ubogiej" - lambda >1,4 do nawet 10.
  • #33
    siewcu
    Level 34  
    robokop wrote:
    Silnik ZI zawsze muszą mieć tlenu za dużo - to silniki pracujące przy mieszance "ubogiej" - lambda >1,4 do nawet 10.

    Żartujesz, tak?
  • #34
    nici
    Moderator of Car Maps
    robokop wrote:
    Silnik ZI zawsze muszą mieć tlenu za dużo
    Na pewno o takie silniki chodziło ?
  • #36
    nici
    Moderator of Car Maps
    robokop wrote:
    nici wrote:
    Na pewno o takie silniki chodziło ?
    Lapsusik. Oczywiście że ZS - diesle.


    Ufff bo już by Cię tu towarzystwo zlinczowało :)
  • #37
    ORMO_PL
    Level 19  
    robokop wrote:
    Większa dawka musi się zacząć spalać nieco wcześniej, żeby wypaliło się wszystko w trakcie suwu spalania.


    to trochę kłóci się z tezą, którą postawiłeś poprzednio, że nie ma różnicy.
    Wracam do książek, bo zaraz teorię silników zrobimy.
  • #38
    stanek90
    Level 11  
    Ostatnio porównałem mapy edc17 przed i po diselgate i wszystkie mapy soi są opóźnione po aferze oczywiście EGR także inaczej pracuje,opinie są takie że po aferze więcej pali.
    Ciekawi mnie czy powstanie jakiś klon odczytu po obd np cp20 czy cp14
  • #39
    ORMO_PL
    Level 19  
    stanek90 wrote:
    Ostatnio porównałem mapy edc17 przed i po diselgate i wszystkie mapy soi są opóźnione po aferze oczywiście EGR także inaczej pracuje,opinie są takie że po aferze więcej pali.


    To akurat jest proste. Najwięcej NOxów powstaje przy zapłonie przy wysokim ciśnieniu. Opóźnienie wtrysku powoduje zapłon przy niższym ciśnieniu, więc i NOxów jest mniej.

    Poza tym nie szukałbym przyczyn Dieselgate'a w SOI i ECU ogólnie :)
  • #40
    żałosna udręka
    Level 33  
    ORMO_PL wrote:
    Opóźnienie wtrysku powoduje zapłon przy niższym ciśnieniu
    Wtrysk po GMP wystepuje tylko dla minimalnych dawek i obrotów, więc teza delikatnie mówiąc błędna.
  • #41
    stanek90
    Level 11  
    W sofcie przed diesel gatem jest wiecej czasów wtrysku po gmp,czyli wiecej noxów
  • #42
    ORMO_PL
    Level 19  
    żałosna udręka wrote:
    ORMO_PL wrote:
    Opóźnienie wtrysku powoduje zapłon przy niższym ciśnieniu
    Wtrysk po GMP wystepuje tylko dla minimalnych dawek i obrotów, więc teza delikatnie mówiąc błędna.


    Nikt nie mówi o wtrysku po GMP. Przed, tylko przyśpieszony w stosunku do oryginału.
  • #43
    Tomkoff
    Level 8  
    Podpowiedzcie proszę czy jestem w stanie zrobić klona Edc16c31 BMW po Obd? Do dyspozycji mam jedynie Kessa.
  • #44
    ORMO_PL
    Level 19  
    [quote="nici"]
    siewcu wrote:
    Nie wiem tylko czy WinOLS lub coś innego liczy już sumy kontrolne
    Oczywiście, że tak. Jaki problem ? Czy tu wszyscy bazują za pirackim winolsie i ECM z przed 10 lat ?

    Pewnie dlatego, ze ten software jest bardzo drogi do zastosowań amatorskich, nawet zamozny zainteresowany nie wyda taczki pieniędzy na program na którym nie będzie zarabiał.

    Poza tym nadal uważam, że trzeba mieć podstawową wiedzę na temat teorii silników. Abstrahując od podstaw elektroniki
  • #45
    nici
    Moderator of Car Maps
    Tomkoff wrote:
    Podpowiedzcie proszę czy jestem w stanie zrobić klona Edc16c31 BMW po Obd? Do dyspozycji mam jedynie Kessa.


    Nie.

    Dodano po 27 [minuty]:

    ORMO_PL wrote:
    nawet zamozny zainteresowany nie wyda taczki pieniędzy na program na którym nie będzie zarabiał.
    No to do kogo pretensje ? Jak mnie nie stać na ferrari to mam prawo iść je ukraść ? Bo nie mam za co kupić, a nawet jakbym miał, to na nim bym nie zarobił.
  • #46
    g_egorz
    Level 13  
    Zrobi ktoś DTC OFF w sterowniku SIM21 z Forda ewentualnie gdzie szukać P0131?
  • #47
    ORMO_PL
    Level 19  
    Quote:
    No to do kogo pretensje ? Jak mnie nie stać na ferrari to mam prawo iść je ukraść ? Bo nie mam za co kupić, a nawet jakbym miał, to na nim bym nie zarobił.



    Oczywiście że nie. Miałem na myśli jedynie zapaleńców takich jak ja, którzy szukają informacji i próbują zrobić coś na własną rękę. Brakuje prostych narzędzi pozwalających obsługujących konkretne, nawet stare ECU, które umożliwią amatorom zapoznanie się z tematem i poznanie, że to wcale nie jest takie proste.
  • #48
    komorowski tomasy
    Level 9  
    Pomożesz sklonować ten sterownik z bmw 0281013253
  • #49
    Tomkoff
    Level 8  
    Mogę pomóc sklonować ten sterownik, w razie czego pisz na priv.
    Z jakiego powodu chcesz go klonować?
  • #50
    żałosna udręka
    Level 33  
    Tylko przypomnę że dwa jednocześnie w tym samochodzie nie będą działać plug & play.
  • #51
    Tomkoff
    Level 8  
    Klon tutaj potrzebny jest bo oryginalny sterownik uległ uszkodzeniu a tak na marginesie będą działać plug & play bez synchronizacji.
  • #52
    marszałekkom
    Level 22  
    Pytania zielonego w temacie:
    1. Wszystkie opisane działania służą do odczytu mapy sterownika silnika, celem jej modyfikacji, np. tuningu lub usunięcia immo? Czy też mają zastosowanie przy naprawie sterownika?
    2. Czy mapy zapisane są tylko w eeprom? Jeśli tak to co z metodą wylutowania eeprom i dostania się do niego programatorem? Czy to jest najbezpieczniejsza metoda? Czy to zupełnie inna sprawa?
  • #53
    siewcu
    Level 34  
    To już nie te czasy, gdzie program jest trzymany w osobnym eepromie. Zobacz sobie czym jest np Infineon Tricore i się dowiesz dlaczego się tego nie wylutowuje i wkłada w programator...
  • #54
    nici
    Moderator of Car Maps
    marszałekkom wrote:
    Wszystkie opisane działania służą do odczytu mapy sterownika silnika
    Map, nie mapy. I to potocznie mówiąc.
    marszałekkom wrote:
    celem jej modyfikacji
    TAK
    marszałekkom wrote:
    usunięcia immo
    bardzo żadko
    marszałekkom wrote:
    Czy też mają zastosowanie przy naprawie sterownika?
    Co przez to rozumiesz ? Jak upalisz mosfeta w ECU to go odczytem / zapisem nie naprawisz rzecz jasna. Chyba że masz na myśli "naprawę" źle zapisanego to już prędzej.
    marszałekkom wrote:
    Czy mapy zapisane są tylko w eeprom?
    Nigdy w eprom, a w pamięci FLASH, ew. procesor np. MPC lub TRICORE. Eprom służy do przechowywania innego typu informacji, przy czym w TRICORE jest on już "wirtualny".
    marszałekkom wrote:
    metodą wylutowania
    marszałekkom wrote:
    Czy to jest najbezpieczniejsza metoda?
    Powiedziałbym że jedna z niebezpieczniejszych.
  • #55
    loniczek
    Level 14  
    Witam.
    Zwracam się z kolegów z zapytaniem, na forach zagranicznych nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi tylko poszlaki a tu bardzo fajny temat i ludzie z doświadczeniem.
    Mam pacjenta EDC17 na TC1767, łączę się na stole po Boot mode. Nie mogę się z nim połaczyć zarówno na p269 jak i na P199. ECU jest po akcji serwisowej dieselgate. Interfejs na warsztacie to Ktag 7.020. Wszystko połączone zgodnie ze schematem, miernikiem pomierzone przejscie na przewodach CN1 i Boot.Wszystko ok. Niestety nie łapie komunikacji. Mo pomiarze napiecia wyjciowego na ecu podczas połaczenia skacze mi 12V-0V i tak w kółko az do momentu wyskoczenia komunikatu o błędzie z polaczeniem do ECU. Moim zdaniem nie ma stabilnego napiecia i dlatego nie chce mi wystartować odczyt.
    Niedawno nabyłem Ktaga i zastanawia mnie czy to wina po stronie boxa moze mosfety 08p06p szwankują czy tez ECU po akcji serwisowej jest zablokowane i nie odczytam go tym sprzetem.
    Chodzi mi po glowie wypiecie zasilania z Ktaga i podłaczenie 2x12v i 1xmasa bezposrednio z zasilacza do ECU.Czy moge to tak zrobic nie uwalajac sterownika, podac mu na sztywno zasilanie?
  • #56
    siewcu
    Level 34  
    A ja bym powiedział, że to uroki chińskiego sprzętu...
  • #57
    loniczek
    Level 14  
    Bardzo mozliwe... Zawsze coś można lepiej zrobić i czymś lepszym ale chyba nie o o w tym chodzi. Jakaś solucja prócz wymiany "fejsa"?
  • #58
    nici
    Moderator of Car Maps
    loniczek wrote:
    Czy moge to tak zrobic nie uwalajac sterownika, podac mu na sztywno zasilanie?
    Nie, Ktag się jorgnie że ma obce zasilanie i nie ruszy dalej.
  • #59
    loniczek
    Level 14  
    Dzięki nici za odp. Dobrze nie ruszam tego dalej.Wymieniłbym tranzystory na plycie ktaga ale ze mam gwarancje to odsylam boxa do sprzedawcy. Szkoda tylko mojej roboty bo moje c7 stoii w garazu a mam tu wszystko na stole ladnie polutowane - pinbooty. Czy te 12V tak u Was tez skacze w Boot mode przed wywołaniem do odczytu/zapisu?Mi się wydaje, że to nie normalne.
  • #60
    nici
    Moderator of Car Maps
    Nie może skakać, ma być szytywno. Jeśli Ci skacze, znakiem tego masz niewydajne źródło napięcia.