Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowniki silnika - metody odczytu / BDM / BOOTMODE / RECOVERY - w skrócie.

nici 21 Sty 2020 12:37 4869 44
  • #31
    ORMO_PL
    Poziom 19  
    robokop napisał:
    Gdyby spalała się dłużej, to miałbyś ją przeciągnietą na suw wydechu - rzygało by ogniem do turbiny.


    Czy tak się czasami nie robi? Zauważyłem, że znacząca część tunerów zwiększając dawki przyśpiesza wtrysk. To nie są duże różnice - stopień, dwa. Chyba, że to sposób na strojenie silnika przy wyrzuconym EGR.

    robokop napisał:
    Czy aby na pewno? Za mało tlenu - reakcja zostaje zahamowana, następuje spalanie nie całkowite. Temperatura spalin zależy od temperatury samego ładunku - żeby był chłodniejszy, powietrze po sprężeniu przepuszcza się przez chłodnicę. Sama ilość paliwa powoduje tylko to, że będzie się ono przy nadmiarze nie całkowicie spalało - dając w efekcie sadzę.

    ZSy zazwyczaj mają tego tlenu za dużo. Lambda = 1,2 to przecież norma, "granica dymienia".
    Muszę odrobić lekcję i zarzeć do Wernera&Wajanda
  • MetalworkMetalwork
  • #32
    robokop
    Moderator Samochody
    ORMO_PL napisał:
    Zauważyłem, że znacząca część tunerów zwiększając dawki przyśpiesza wtrysk. To nie są duże różnice - stopień, dwa. Chyba, że to sposób na strojenie silnika przy wyrzuconym EGR.
    Większa dawka musi się zacząć spalać nieco wcześniej, żeby wypaliło się wszystko w trakcie suwu spalania.
    ORMO_PL napisał:
    ZSy zazwyczaj mają tego tlenu za dużo.
    Silnik ZS zawsze muszą mieć tlenu za dużo - to silniki pracujące przy mieszance "ubogiej" - lambda >1,4 do nawet 10.
  • MetalworkMetalwork
  • #33
    siewcu
    Poziom 34  
    robokop napisał:
    Silnik ZI zawsze muszą mieć tlenu za dużo - to silniki pracujące przy mieszance "ubogiej" - lambda >1,4 do nawet 10.

    Żartujesz, tak?
  • #37
    ORMO_PL
    Poziom 19  
    robokop napisał:
    Większa dawka musi się zacząć spalać nieco wcześniej, żeby wypaliło się wszystko w trakcie suwu spalania.


    to trochę kłóci się z tezą, którą postawiłeś poprzednio, że nie ma różnicy.
    Wracam do książek, bo zaraz teorię silników zrobimy.
  • #38
    stanek90
    Poziom 11  
    Ostatnio porównałem mapy edc17 przed i po diselgate i wszystkie mapy soi są opóźnione po aferze oczywiście EGR także inaczej pracuje,opinie są takie że po aferze więcej pali.
    Ciekawi mnie czy powstanie jakiś klon odczytu po obd np cp20 czy cp14
  • #39
    ORMO_PL
    Poziom 19  
    stanek90 napisał:
    Ostatnio porównałem mapy edc17 przed i po diselgate i wszystkie mapy soi są opóźnione po aferze oczywiście EGR także inaczej pracuje,opinie są takie że po aferze więcej pali.


    To akurat jest proste. Najwięcej NOxów powstaje przy zapłonie przy wysokim ciśnieniu. Opóźnienie wtrysku powoduje zapłon przy niższym ciśnieniu, więc i NOxów jest mniej.

    Poza tym nie szukałbym przyczyn Dieselgate'a w SOI i ECU ogólnie :)
  • #40
    żałosna udręka
    Poziom 32  
    ORMO_PL napisał:
    Opóźnienie wtrysku powoduje zapłon przy niższym ciśnieniu
    Wtrysk po GMP wystepuje tylko dla minimalnych dawek i obrotów, więc teza delikatnie mówiąc błędna.
  • #41
    stanek90
    Poziom 11  
    W sofcie przed diesel gatem jest wiecej czasów wtrysku po gmp,czyli wiecej noxów
  • #42
    ORMO_PL
    Poziom 19  
    żałosna udręka napisał:
    ORMO_PL napisał:
    Opóźnienie wtrysku powoduje zapłon przy niższym ciśnieniu
    Wtrysk po GMP wystepuje tylko dla minimalnych dawek i obrotów, więc teza delikatnie mówiąc błędna.


    Nikt nie mówi o wtrysku po GMP. Przed, tylko przyśpieszony w stosunku do oryginału.
  • #43
    Tomkoff
    Poziom 4  
    Podpowiedzcie proszę czy jestem w stanie zrobić klona Edc16c31 BMW po Obd? Do dyspozycji mam jedynie Kessa.
  • #44
    ORMO_PL
    Poziom 19  
    [quote="nici"]
    siewcu napisał:
    Nie wiem tylko czy WinOLS lub coś innego liczy już sumy kontrolne
    Oczywiście, że tak. Jaki problem ? Czy tu wszyscy bazują za pirackim winolsie i ECM z przed 10 lat ?

    Pewnie dlatego, ze ten software jest bardzo drogi do zastosowań amatorskich, nawet zamozny zainteresowany nie wyda taczki pieniędzy na program na którym nie będzie zarabiał.

    Poza tym nadal uważam, że trzeba mieć podstawową wiedzę na temat teorii silników. Abstrahując od podstaw elektroniki
  • #45
    nici
    Poziom 35  
    Tomkoff napisał:
    Podpowiedzcie proszę czy jestem w stanie zrobić klona Edc16c31 BMW po Obd? Do dyspozycji mam jedynie Kessa.


    Nie.

    Dodano po 27 [minuty]:

    ORMO_PL napisał:
    nawet zamozny zainteresowany nie wyda taczki pieniędzy na program na którym nie będzie zarabiał.
    No to do kogo pretensje ? Jak mnie nie stać na ferrari to mam prawo iść je ukraść ? Bo nie mam za co kupić, a nawet jakbym miał, to na nim bym nie zarobił.