Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z napieciem na baterii łazienkowej (!!)

25 Wrz 2005 11:03 5216 11
  • Poziom 10  
    Witam !
    Mam mieszkanie w 3 rodzinnym budynku.
    Własnie kończę remont generalny tego mieszkania .
    Nie jestem elektrykiem ale mam ogólne pojęcie o tych sprawach.
    Instalację elektryczną wykonałem od podstaw sam raczej w tradycyjny sposób czyli z puszkami oraz z zerowaniem ochronnym na przewodzie N (stary budynek stara instalacja nie posiadam PE).
    Teraz mam 2 pytania do fachowców.

1) W dniu wczorajszym , mając mocno pokaleczone ręce myłem się i przez przypadek dotknąłem w czasie tego mycia (musnąłem ) kran i poczułem mrowienie !!. Natychmiast przyniosłem miernik i zmierzyłem napięcie między baterią i mokrą podłogą . Miernik pokazał 2,5 V !
    wyłaczyłem główne zasilanie na całym mieszkaniu i miernik dalej pokazuje 2,5 V !!!
    Prawdę mówiąc zgłupiałem . Nie mam pojęcia co z tym zrobić . Podkreślam , że instalaca którą wykonałem była sprawdzana przez zawodowego elekryka , który nie dpopatrzył sie żadnych błedów .
    Zdaję sobie sprawę , że nie jest to groźne napięcie , ale :) jak mam to wytłumaczyć mojej żonie :) , ona nie chce sie dotknąć już do kranu !!

2) problem a właściwie zapytanie dotyczy wanny z hydromasażem. Do wanny poprowadziłem całkowicie niezależny obwód na zabezpieczeniu 10 A (zwykły bezpiecznik) i teraz nie wiem co zrobić z ochroną przecoiwporażeniową . Jedni mówią zeby podłaczyc przewód PE wanny do z przewodem N ale nie przy wannie ale na skrzynce bezpieczników a inni mówią , że najlepiej PE wanny uziemnić za budynkiem ( profilaktycznie wyprowadziłem na zewnątrz przewód uziemiający ) (mieszkanie na parterze)

Proszę o porady fachwców :) z góry dziekuję
    Eldritch
  • Poziom 21