Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chciałbym naprawić podkładkę chłodzącą notepal u3 bardzo proszę o poradę

13 Sty 2020 20:51 93 3
  • Poziom 2  
    Proszę o pomoc w ożywieniu wentylatorów z podkładki chłodzącej notepal u3. Sprawa wygląda następująco: podkładka składa sie z 3 wentylatorów które były połączone (KABLEM 3 ŻYŁOWYM) z regulatorem prędkości wentylatora i od regulatora ( 2 ŻYŁOWY) kabel usb. niestety regulator gdzieś przepadł i zostały mi same wentylatory z których od każdego odchodzi kabel 3 żyłowy (czarny, czerwony, żółty). Uciąłem jakiś kabel z konćówką usb 2 żyły (czerwona, czrana) i połączyłem z 2 żyłami tego samego koloru w jednym z wentylatorów. Niestety brak reakcji. Wcześniej jak tak robiłem już za regulatorem to wszystko śmigało (czesto rwał mi sie kabel ale za regulatorem). Co mam zrobić żeby połączyć i ożywić chłodzenie??
  • Poziom 15  
    Po pierwsze dodaj kilka szczegółowych fotek. To prawdopodobnie silniki z halotronem .

    Po drugie przeczytaj to https://www.laptopshop.pl/Wybor-wentylator-2-3-4-PIN-cinfo-pol-55.html.

    po trzecie jak się okaże , że to silnik BLDC z pomiarem BEMF to się nie da uruchomić bez regulatora choć to mało prawdopodobne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Trzeci przewód najpewniej wystawia sygnał z czujnika hala i dzięki temu regulator wie z jaką prędkością się kręci wentylator.
  • Poziom 2  
    Chciałbym naprawić podkładkę chłodzącą notepal u3 bardzo proszę o poradę Chciałbym naprawić podkładkę chłodzącą notepal u3 bardzo proszę o poradę

    Dodano po 9 [minuty]:

    To jak najlepiej zrobić? Dać 3 kostki 3 stykowe i jak to potem zasilić? czy są takie regulatory czy da się bez tego i jak to zrobić żeby uzyskać max wydajność wentylatorów?
  • Poziom 15  
    Po podpięciu czarnego do minus i czerwonego do plus ale nie usb tylko jakąś baterie weź powinny zacząć się kręcić.
    Spróbuj je pojedynczo uruchomić napięciem nie większym jak 5 V , a tak w ogóle to sprawdź czy nie jest gdzieś napisane na ile V powinno być zasilanie i ile miliamperów.
    I wrzuć jeszcze fotkę od dołu na zoomie miejsca gdzie wchodzą kabelki do silników.