Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT Grande Punto 1,4l 77km - Rozładowywanie AKU przez D+ z alternatora

13 Sty 2020 21:02 159 7
  • Poziom 8  
    Witam,
    U mnie w rodzinie pojawiło się GP w ubogiej wersji z 07r. Bez klimy, tempomatu i innych tego typu bajerów. Tanie auto na dojazdy do pracy i jazdy na miejscu dla żony z LPG.
    Od jakiegoś czasu walczę z problemem rozładowywania się akumulatora.
    Po sprawdzeniu wszystkiego i zrobieniu nawet osobnego wzbudzania alternatora, bo wszędzie pisali że aku rozładowuje regulator napięcia, problem nadal jest.
    Okazuje się że body komputer nie rozłącza czegoś po pewnej chwili po wyciągnięciu kluczyka i pobór jest 0,15A, to nie wiele ale po 2-3dniach jest problem z odpaleniem auta, gdyż aku pada.
    Jednak gdy po jeździe i zgaszeniu silnika, wyciągnięciu kluczyka dodatkowo odłączy się zasilanie body komputera to słychać klikający przekaźnik w środku, potem się podłączy spowrotem to pobór po chwili spada spada do 0,05A, tak powinno być bo jest gaz i dołożony centralny zamek. Myślałem że to wina tego przekaźnika, że styki się skleiły, rozebrałem BodyC i wymieniłem. Jednak dalej to samo. Jutro dalej będę grzebał i pomyślałem że ktoś z was może miał taki przypadek i mnie nakieruje na rozwiązanie.

    Powie mi ktoś po jakim czasie BC rozłącza wszystkie systemy bo nie chcę wierzyć że podtrzymuje dłużej niż 5min po zamknięciu drzwi?

    Pozdrawiam i liczę na was.
  • Poziom 39  
    U mnie w fordzie w stan uśpienia przechodzi dopiero po 45 minutach. Pomiary długo trwały i wypinanie bezpieczników, zanim doszedłem, że to fabryczne redio pożera prąd.
  • Poziom 8  
    kindlar napisał:
    U mnie w fordzie w stan uśpienia przechodzi dopiero po 45 minutach. Pomiary długo trwały i wypinanie bezpieczników, zanim doszedłem, że to fabryczne redio pożera prąd.


    Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem, wymieniłem masę na skrzynię z podłużnicy na plecionkę, skrzynkę bezpiecznikową pod maską rozłożyłem i wyczyściłem, wiązkę od tej skrzynki do środka sprawdziłem i jest OK, sprawdzę jeszcze komputer silnika i ABS.
  • Poziom 34  
    Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
  • Poziom 8  
    jerry1960 napisał:
    Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.


    Ładowanie na jałowym jest 14,2V, pod obciążeniem spada do 14V (światła, dmuchawy 4st, radio), może trochę poniżej. Przerobiłem wzbudzanie na przekaźnik, by wyeliminować regulator w regenerowanym altku. Aku nowe kupione w październiku, już zdążyło się 4razy rozładować, tester Volvo jaki posiadam w pracy pokazuje stan dobry po naładowaniu.
  • Poziom 39  
    Bezpieczniki wyjmujesz po to aby sprawdzić, który obwód pobiera prąd na postoju mierząc jednocześnie mA pobór prądu.
  • Poziom 8  
    kindlar napisał:
    Bezpieczniki wyjmujesz po to aby sprawdzić, który obwód pobiera prąd na postoju mierząc jednocześnie mA pobór prądu.


    Nie chcę być niemiły, ale NO CO TY NIE POWIESZ!
    Dla mnie to logiczne że najpierw sprawdzasz każdy obwód wyjmując po kolei bezpieczniki. Na żadnym nie ma reakcji. Teraz właśnie posiedziałem trochę w aucie i BC zachowuje się dobrze. Po wyciągnięciu kluczyka pobur jest 0,4A po 10s spada do 015A, następnie po 2min do 0,09A i na koniec po 15min spada do 0,00A. Czyli to nie BC.

    Teraz pytanie kolejne, czy przewód na wzbudzenie alternatora powinien mieć na wyłączonym zapłonie jakieś przejście do masy? Zachowuje się to jak dioda. Po zapłonie ma mieć napięcie z aku a na wyłączonym co?
  • Poziom 8  
    Dobra, jeszcze raz sprawdziłem wszystko w tym aucie i wychodzi na to że przewód od altka D+ idzie do pinu 19 wtyczki A w elektronice silnika, tam wychodzi na to że jest przejście jak dioda do masy lub tranzystor jest uszkodzony i przewodzi z mała opornością. Jak na altku jest zasilanie z B+ (baterii) to po przez ten przewód jest aku rozładowywane do masy. Wystarczą 2-3 dni by aku klękło, przerobiłem na najprostszy sposób z możliwych, czyli założyłem przekaźnik załączany po stacyjce bo ten przewód jest tylko do kontrolki ładowania i to wystarczy by doczekał aż wyciągnę elektronikę i sprawdzę co tam siedzi.
    Po tym zabiegu wróciło do normy. Gdy odłączę aku i podłącze amperomierz to pobór początkowy jest 0,32A a po jakiś 10-15s spada do 0,14A a następnie po około 30s spada do 0,05A i tak powinno być, gdyż jest instalacja gazowa i dołożony centralny zamek. I dopóki nie wyjmę i nie rozłożę elektroniki to żona jeździ z przekaźnikiem. Muszę mieć czas i chęci.